Το 2010 η εταιρεία Παπουτσάνης εμφάνισε τζίρο 12,9 εκατ. ευρώ για το σύνολο της χρήσης. Η εταιρεία έβγαινε τότε από μια πολύ δύσκολη περίοδο όπου επιχειρηματικές αστοχίες και λάθος επιλογές είχαν οδηγήσει σε μεγάλες απώλειες κεφαλαίων και κατάσταση αποτελεσμάτων που οι ζημιές ξεκινούσαν από την γραμμή των λειτουργικών κερδών.
Η ανάληψη του management από δύο ικανότατα στελέχη -όπως αποδείχθηκε στην πορεία- ήταν σωτήρια για το μέλλον της εταιρείας: Το μίγμα πωλήσεων επέστρεψε στην παραδοσιακή μορφή και σιγά - σιγά η εταιρεία άρχισε να ανακτά τα χαμένα μερίδια πωλήσεων στην εγχώρια αγορά.
Παράλληλα άρχισε να αναπτύσσει νέα προϊόντα και να μπαίνει σε νέες συνεργασίες που εξασφάλιζαν μια επαναλαμβανόμενη ροή εσόδων, με χαμηλότερο μεν περιθώριο αλλά με σημαντικές ωφέλειες στον επιμερισμό του λειτουργικού κόστους.
Τα αποτελέσματα των δράσεων του στελεχιακού δίδυμου Mενέλαου Tασόπουλου και Γιώργου Γκάτζαρου δεν άργησαν να φέρουν αποτελέσματα. Οι πωλήσεις του 2010 διπλασιάστηκαν το 2018. Η εταιρία πατούσε γερά στα πόδια της εμφανίζοντας για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά κερδοφορία.
Τα επόμενα τρία χρόνια ήταν η στιγμή της δικαίωσης: Οι πωλήσεις έτρεξαν σε κάθε μία από τις επόμενες χρονιές με ρυθμούς 26%, 33% και 34% κάνοντας ξανά «νταμπλ» στις πωλήσεις ενώ τα περιθώρια κερδοφορίας εκτοξεύθηκαν λόγω της αυξημένης ζήτησης σε αντισηπτικά.
Η πανδημία άλλαξε τελείως τα δεδομένα των πωλήσεων χωρίς όμως να εμφανίζεται κάμψη ή επιβράδυνση στο βασικό αντικείμενο της δραστηριότητας που είναι τα προϊόντα καλλωπισμού και τα σαπούνια.
Η αύξηση του τουρισμού και οι νέες πολυετείς συμβάσεις κράτησαν ψηλά τις πωλήσεις και έφεραν επιδόσεις ρεκόρ τη χρονιά που πέρασε: Τα λειτουργικά αποτελέσματα (8,3 εκατ. ευρώ) και η καθαρή κερδοφορία (5 εκατ. ευρώ) χτύπησαν υψηλά όλων των εποχών.
Μετά από έξι χρήσεις αυξητικών ρυθμών πωλήσεων με διψήφιους ρυθμούς θα ήταν απόλυτα φυσιολογική μια επιβράδυνση στα μεγέθη της εταιρίας. Ωστόσο, και πάλι το πρώτο δείγμα γραφής ήταν εντυπωσιακό: Η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της στο πρώτο τρίμηνο κατά 45% εμφανίζοντας τζίρο 14,9 εκατ. ευρώ, όσο δηλαδή είχε σε ολόκληρη τη χρήση του 2011.
Η ισχυρή επίδοση έρχεται από την ένταση του ξενοδοχειακού κλάδου αλλά και από τις πολυετείς συμβάσεις συνεργασίας που ώθησαν τις εξαγωγές κατά 83,2% σε σχέση με πέρυσι. Ζητούμενο παραμένει η επίδραση του αυξημένου κόστος πωληθέντων το οποίο ωστόσο στο 70% μετακυλίεται στην κατανάλωση. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία δύσκολα θα κρατήσει το περιθώριο του 15,1% στα λειτουργικά της κέρδη αλλά δεν θα χάσει το σύνολο της αύξησης στη γραμμή των πωλήσεων.
Σε ένα πιο πιθανό σενάριο η εταιρία θα δείξει λειτουργικά κέρδη 9,5 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 6 εκατ. ευρώ. Στα 72 εκατ. ευρώ κεφαλαιοποίηση η αποτίμηση της εταιρίας δεν είναι απαιτητική.
Το καραβάκι άνοιξε και φέτος πανιά για άλλη μια χρονιά ρεκόρ. Τουλάχιστον αυτό δείχνει το πρώτο τρίμηνο. Και η πορεία δείχνει ότι η Ιθάκη των 100 εκατ. ευρώ τζίρο δεν θα αργήσει να έρθει.
Πώς εξελίσσονται τα μεγέθη κερδοφορίας της εταιρείας