Μπαράζ συμβασιοποιήσεων σιδηροδρομικών έργων αναμένεται το προσεχές διάστημα, καθώς, ήδη, αυτή την περίοδο υπάρχει καταιγισμός διαγωνισμών που ολοκληρώνεται, δηλαδή ανακηρύσσονται προσωρινοί μειοδότες.
Την περασμένη Παρασκευή έγινε γνωστό ότι μειοδότησε η Άβαξ για το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, ενω, χθες, προσωρινός μειοδότης για τα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού σταθμού Αθήνας ανακηρύχθηκε η κοινοπραξία Intrakat - Σιδηροδρομικά Έργα.
Χθες Δευτέρα έγινε γνωστό ότι ο προσωρινός μειοδότης για τα έργα της β’ φάσης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, που έχουν προϋπολογισμό 42,1 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) είναι το σχήμα Intrakat-Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ, προσφέροντας έκπτωση 7,5%. Το συγκεκριμένο έργο, που εντάσσεται στο πλαίσιο της ανάπτυξης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών, θα καταστήσει ακόμη πιο λειτουργικό το σταθμό Αθήνας επειδή προβλέπονται σημαντικές παρεμβάσεις στους χώρους του. Επίσης, θα αναβαθμίσει το σιδηρόδρομο, καθότι θα τοποθετηθεί ηλεκτροκίνηση, θα αναβαθμιστεί η επιδομή (δηλ. οι σιδηροτροχιές) και η υποδομή, δηλαδή το έδαφος που υπάρχει κάτω από τις σιδηροτροχιές. Τα πιο σημαντικά όμως, έργα που θα αλλάξουν πλήρως την εικόνα του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών περιλαμβάνουν την κατασκευή́ νέων αποβάθρων, την ολοκλήρωση της κατασκευής της υπόγειας πεζοδιάβασης του σταθμού και την κατασκευή́ της Νότιας εισόδου του Σ.Σ. Αθηνών και τη σύνδεσή του με τον υφιστάμενο σταθμό Μετρό.
Επίσης, την περασμένη Παρασκευή έγινε γνωστό ότι μειοδότησε η Άβαξ για το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα ύψους 72,8 εκατ. ευρώ Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, προσφέροντας έκπτωση 11%. Το έργο περιλαμβάνει την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCS επί της μονής σιδηροδρομικής γραμμής που ξεκινά από τον Παλαιοφάρσαλο, περνά από Καρδίτσα και Τρίκαλα και καταλήγει στην Καλαμπάκα. Επίσης, μεταξύ άλλων, θα κατασκευαστεί αποβάθρα στην περιοχή των Σοφάδων, θα εκτελεστούν εργασίες ανακαίνισης ή και επισκευής μικρής κλίμακας σε χώρους των υφισταμένων κτηρίων των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας. Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι το έργο, εκτός από τη βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου, συμβάλει και στην ενίσχυση του ανεκτέλεστου υπόλοιπου της Άβαξ.
Αντίστοιχα, η Άβαξ μαζί με την Alstom Transport έχει μειοδοτήσει για την σιδηροδρομικό έργο Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, το οποίο είναι της τάξεως των 41 εκατ. ευρώ.
Αλλά και το σχήμα ΤΕΡΝΑ – όμιλος Μυτιληναίος μειοδότησε, πρόσφατα, στο διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ για το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 84 εκατ. ευρώ, με αντικείμενο την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη του σιδηροδρομικού δικτύου. Το έργο αφορά την κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη.
Έργα 3,45 δισ. ευρώ
Το προσεχές διάστημα θα υπάρχει σημαντικό αντικείμενο για τις τεχνικές εταιρείες καθώς η ΕΡΓΟΣΕ δρομολογεί τη δημοπράτηση, μέσω της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου-οι συμμετέχοντες διατυπώνουν προτάσεις για τις προδιαγραφές των έργων- προϋπολογισμού 3,45 δισ. ευρώ.
Ορισμένα από τα έργα που περιλαμβάνει το «πακέτο» αφορούν, μεταξύ άλλων, την αναβάθμιση σε διπλή, της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 178 χλμ. στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο- Ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Την κατασκευή μονής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Τοξότες, συνολικού μήκους 206 χλμ, σε νέα χάραξη (νότια χάραξη) μέσω Αμφιπόλης και Ν. Καρβάλης, με σηματοδότηση, ETCS και ηλεκτροκίνηση.
Την κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής για τη δυτική σιδηροδρομική σύνδεση του έκτου προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το Σταθμό Διαλογής Θεσσαλονίκης με τον εμπορικό σταθμό και τον λιμένα. Αλλά και τη σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης και του λιμένα Λαυρίου με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Κορωπίου συνολικού μήκους 31,7 χλμ.