Οι εταιρείες τεχνολογίας ακολουθούν η μια την άλλη, ανακοινώνοντας διαδοχικά την υιοθέτηση της εργασίας από το σπίτι για αρκετούς μήνες ακόμα.
Την αρχή την έκανε το Facebook, με τις τελευταίες ανακοινώσεις να έχουν προκαλέσει αίσθηση για τον τρόπο διατύπωσης τους: «Η εταιρεία καθιστά τις περισσότερες από τις θέσεις εργασίας της στις ΗΠΑ επιλέξιμες για απομακρυσμένες προσλήψεις και θα αρχίσει να δέχεται αιτήσεις για θέσεις αποκλειστικά απομακρυσμένης εργασίας αργότερα φέτος».
Προφανώς και η εταιρεία στοχεύει η προώθηση της εργασίας από το σπίτι να συνεχιστεί και μετά την επίσημη υιοθέτηση της εως το τέλος του 2020. Πέραν δε από το γεγονός ότι είναι μια από τις πρώτες εταιρείες τεχνολογίας που ζήτησε από τους υπαλλήλους της να αρχίσουν να εργάζονται εξ αποστάσεως, να αναφέρουμε ότι έδωσε στους εργαζομένους μπόνους 1.000 δολαρίων για το κόστος εργασίας από το σπίτι και τη φροντίδα παιδιών.
To Twitter επίσης πριν δέκα ημέρες ανακοίνωσε την επέκταση επιδόματος 1000 δολαρίων για δουλειά από το σπίτι, δίνοντας στους εργαζόμενους που είναι εφικτό να εργάζονται σε μόνιμη βάση από το σπίτι και το επιθυμούν, τη δυνατότητα ν’ αγοράσουν εξοπλισμό γραφείου. Σύμφωνα με τον CEΟ της Twitter, Τζακ Ντόρσεϊ, η εταιρεία δεν θα ανοίξει τα γραφεία της τουλάχιστον μέχρι τον Σεπτέμβριο, ενώ τα επαγγελματικά ταξίδια,ακυρώνονται, πριν λίγων εξαιρέσεων όπως και οι εκδηλώσεις που προέβλεπαν παρουσία εκατοντάδων ατόμων. Επιπλέον «Οι εργαζόμενοι μπορούν να συνεχίζουν να εργάζονται από το σπίτι για όσο καιρό θεωρούν ότι χρειάζεται».
Η Amazon επίσης επέκτεινε την πολιτική της για εργασία από το σπίτι έως τουλάχιστον τις αρχές Οκτωβρίου, ενώ και η Google, παρά το γεγονός ότι αρχικά είχε προγραμματίσει να διατηρήσει την πολιτική της τηλε-εργασίας έως την 1η Ιουλίου, τελικά την επεκτείνει για όλη τη χρονιά για την πλειονότητα των υπαλλήλων που μπορούν να εκτελέσουν τα καθήκοντα τους από το σπίτι.
H JP Morgan Chase και η Nationwide Insurance, έκαναν επίσης γνωστό ότι θα επεκτείνουν τις επιλογές για τηλεργασία και μετά την πανδημία, ενώ η PayPal έχει επεκτείνει την εργασία από το σπίτι μέχρι τον Οκτώβριο του 2020, η Salesforce και η Zillow μέχρι τον Ιανουάριο του 2021 και η Box μέχρι τον Φεβρουάριο του 2021.
Κάποιες εταιρείες είναι πιο αποκαλυπτικές όσον αφορά την ριζική αλλαγή του μοντέλου εργασίας των υπαλλήλων τους.
Η διοίκηση της AWeber’s δήλωσε ότι ξεκινά ένα νέο μέλλον ως εταιρεία απομακρυσμένης εργασίας, κάτι που αντιπροσωπεύει την μεγαλύτερη οργανωτική αλλαγή της τα τελευταία 21 χρόνια.
Η Lambda School παρουσίασε πρόσφατα τα σχέδια της για μια μόνιμη πολιτική εργασίας από οπουδήποτε. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε o διευθύνων Σύμβουλος Αusten Allred: «Οι εργαζόμενοι είναι ελεύθεροι να εργάζονται από το σπίτι, από ένα γραφείο ή από οπουδήποτε εντός των Ηνωμένων Πολιτειών. Τα γραφεία θα παραμείνουν κλειστά μέχρι τα τέλη Αυγούστου τουλάχιστον».
Στο ίδιο προφίλ και οι ανακοινώσεις από την Οtis, η οποία ανακοίνωσε ότι ναι μεν θα διατηρήσει το γραφείο της στη Νέα Υόρκη, αλλά όσοι το επιθυμούν θα μπορούν να εργαστούν από οπουδήποτε στις ΗΠΑ, μιας και αυτή την εβδομάδα, εγκαινιάζει το πρόγραμμα « Work from Anywhere» .
Ακόμα πιο δυναμική ήταν η ανακοίνωση της Shopify. Σύμφωνα με τον Tobias Lütke : «Από σήμερα, το Shopify είναι μια ψηφιακή εταιρεία. Θα διατηρήσουμε τα γραφεία μας κλειστά μέχρι το 2021, ώστε να μπορέσουμε να επεξεργαστούμε εκ νέου αυτήν τη νέα πραγματικότητα. Μετά από αυτό, οι περισσότεροι θα λειτουργούν μόνιμα από απόσταση. Η κεντρική θέση του γραφείου έχει τελειώσει».
Aκριβώς στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι ανακοινώσεις από την Square, της οποίας οι εργαζόμενοι θα μπορούν να εργάζονται μόνιμα από το σπίτι, ακόμη και όταν τα γραφεία αρχίσουν να ανοίγουν ξανά και της Upwork, η οποία με βάση την 20ετή εμπειρία της ως εταιρεία απομακρυσμένης εργασίας, τώρα αγκαλιάζει μόνιμα ένα «κυρίως απομακρυσμένο» μοντέλο».
Ψηφιακές πλατφόρμες και Cybersecurity
Παρά το γεγονός ότι το κομμάτι του real estate που αφορά τα επαγγελματικά ακίνητα θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, εντούτοις υπάρχουν κλάδοι που επωφελούνται από τη νέα τάση.
Ο SARS-CoV-2 έστεψε το διαδίκτυο έναν από τους κύριους τρόπους που εργαζόμαστε και επικοινωνούμε.
Όλα δείχνουν ότι οι επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να προωθούν τις πολιτικές «εργασίας από το σπίτι». Ως εκ τούτου αυξάνεται η ζήτηση για πλατφόρμες απομακρυσμένης επικοινωνίας όπως η Atlassian Corporation ( TEAM ), η Slack ( WORK ) η Zoom, ( ZM ) κ.α.
Ο leader για άλλη μια φορά βέβαια είναι η Microsoft με τρεις υπηρεσίες/προϊόντα :Azure, Skype και Microsoft Teams chat app.
Στην εποχή που οι εταιρείες υιοθετούν ολοένα και περισσότερες πολιτικές απομακρυσμένης εργασίας και λιγότερα επαγγελματικά ταξίδια, η Microsoft βρίσκεται σε θέση να επωφεληθεί μέσω της εφαρμογής Skype for business και Microsoft Teams chat app.
Όσον αφορά δε την άποψη ότι οι ψηφιακές πλατφόρμες είναι μια μόδα με ημερομηνία λήξης όταν η καμπύλη της επιδημίας σβήσει, η στήλη θα διαφωνήσει.
Ήδη το πρώτο μέρος αυτού του άρθρου ανέδειξε το γεγονός ότι το πιθανότερο σενάριο είναι να παραμείνουν ενεργές είτε ως δικλείδα ασφαλείας για μελλοντικές επιδημίες, είτε ως μια καλή ευκαιρία για μείωση του λειτουργικού κόστους.
Οι πλατφόρμες ψηφιακού μάρκετινγκ επίσης, όπως το Facebook , η Google και το Twitter θα επωφεληθούν ιδιαίτερα, καθώς οι προϋπολογισμοί για μάρκετινγκ που διατίθονταν σε συνέδρια, εκδηλώσεις, εμπορικές εκθέσεις και συναντήσεις μετατρέπονται πλέον σε διαφημίσεις και καμπάνιες στο διαδίκτυο.
Ίσως όμως ο μεγαλύτερος ωφελημένος της νέας τάσης για εργασία από το σπίτι να αποδειχθεί ο κλάδος τους Cybersecurity.
Με περισσότερους ανθρώπους να εργάζονται από το σπίτι, καθίσταται ακόμα πιο σημαντικό να παρακολουθεί κανείς συνεχώς το δίκτυο για οποιαδήποτε ανώμαλη ή μη εξουσιοδοτημένη δραστηριότητα
Αρκεί να σκεφτούμε ότι αυτή την περίοδο στελέχη που παρακολουθούν εξ αποστάσεως λειτουργίες με δυνατότητα IoT, δημιουργούν κέντρα διοίκησης στο οικιακό περιβάλλον τους με ελάχιστη προστασία ασφαλείας.
Οι χάκερ στοχεύουν ακριβώς στην αυξανόμενη εξάρτηση των ανθρώπων από τα ψηφιακά εργαλεία. Γι’αυτό και τα ισχυρά μέτρα ασφάλειας του κυβερνοχώρου έχουν μεγαλύτερη σημασία από ποτέ, δίνοντας extra bonus στις εταιρείες που προσφέρουν λύσεις για την προστασία στον κυβερνοχώρο όπως είναι η Cisco, η Palo Alto Networks, η Broadcom, η ΝortonLifeLock, η Check Point Software Technologies, η Fortinet, η Akamai Technologies, η Cloudflare η Okta -έχει αναπτύξει το Cloud Identity βάση του οποίου η ασφάλεια βασίζεται στην ατομική ταυτότητα, η οποία δεν αλλάζει από εφαρμογή σε εφαρμογή- το Proofpoint -ηγέτης στην ασφάλεια ηλεκτρονικού ταχυδρομείου- η Splunk, η οποία αν και εταιρεία δεδομένων, τα εκμεταλλεύεται για να παράγει λύσεις ασφαλείας στον κυβερνοχώρο κ.α.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δε δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.