Του Χρήστου Ν. Κώνστα
To εμβληματικό έργο της ανάπλασης του Ελληνικού αναρριχήθηκε στην κορυφή των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης από την πρώτη μέρα της θητείας της.
Η ξαφνική συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Lamda Development Οδυσσέα Αθανασίου - πρώτη επίσημη συνάντηση, μετά την ανάληψη των καθηκόντων του- αλλά και οι πρώτες δηλώσεις του υπουργού Περιβάλλοντος Κωστή Χατζηδάκη αμέσως μετά τη συνάντησή του με τον Πρωθυπουργό, έδειξαν ότι η υπόθεση «Ελληνικό» είναι πλέον κορυφαία στον κατάλογο των προτεραιοτήτων της νέας κυβέρνησης.
Οι εξελίξεις των επόμενων ημερών θα είναι καταιγιστικές:
Το υπουργείο Περιβάλλοντος θα δρομολογήσει αμέσως την ανάκληση της προβληματικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης της προηγούμενης κυβέρνησης, η οποία αντί να προωθεί τις διαδικασίες, έθετε νέα προβλήματα και εμπόδια στην αδειοδότηση των εργασιών, ακόμη και των μελετών.
Υπάρχουν ακόμη δύο Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που πρέπει να εκδοθούν αμέσως:
Η πρώτη KYA αφορά την τακτοποίηση ζητημάτων που αφορούν τα επαγγελματικά ακίνητα που πρόκειται να κατασκευαστούν στο πρώην αεροδρόμιο και η δεύτερη KYA τον καθορισμό των όρων πολεοδόμησης του ακινήτου.
Η έκδοση αυτών των υπουργικών αποφάσεων επηρεάζει ουσιαστικά τη διαδικασία του διαγωνισμού που είναι σε εξέλιξη για την άδεια καζίνο. Οι επενδυτές που θα κληθούν να πληρώσουν δισεκατομμύρια για την άδεια του καζίνο πρέπει να γνωρίζουν με ακρίβεια τις παρεμβάσεις που επιτρέπονται στο ακίνητο.
Από την δική του πλευρά το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων δεσμεύθηκε ότι μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, οι αδειοδοτήσεις θα μπουν στη διαδικασία «fast track” ώστε να προχωρήσουν αμέσως τα έργα υποδομής.
Ο διαγωνισμός για την άδεια καζίνο προκηρύχθηκε τον Ιανουάριο του 2019. Ενώ η αρχική ημερομηνία κατάθεσης των φακέλων είχε ορισθεί για τον Απρίλιο, αυτή πήρε παράταση για τον Μάιο, μετά για τον Ιούνιο, έπειτα για τα τέλη Ιουλίου, και προφανώς θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος μέχρι να λειτουργήσει πλήρως η κυβέρνηση, να πάρει ψήφο εμπιστοσύνης μετά τις προγραμματικές δηλώσεις και τοποθετηθούν τα πρόσωπα-κλειδιά στους οργανισμούς.
Η Σύμβαση που υπέγραψε με διθυράμβους, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2016 προβλέπει ρητά πως για να προχωρήσει το έργο θα πρέπει πρώτα να έχουν λυθεί όλα τα ζητήματα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα.
Περίπου 20 χρόνια από τη μετακόμιση του αεροδρομίου στα Σπάτα (2001), οκτώ χρόνια από την προκήρυξη του αρχικού διαγωνισμού (2011) και τρία χρόνια από την κύρωση στη Βουλή της αναθεωρημένης επί ΣΥΡΙΖΑ σύμβασης με την κοινοπραξία είναι η πρώτη φορά που οι χιλιάδες θέσεις εργασίας φαίνονται στον κοντινό ορίζοντα...