Του Απόστολου Σκουμπούρη
Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η πώληση του 50% της Skroutz, της πιο επιτυχημένης διαδικτυακής πλατφόρμας της χώρας στο χώρο της σύγκρισης τιμών και των λιανικών πωλήσεων, με τους ιδρυτές και μέτοχους που ελέγχουν το υπόλοιπο 50%, να είναι αυτοί που φαίνεται ότι θα καταφέρουν να εξασφαλίσουν και τις υπόλοιπες μετοχές.
Αρχικά το τίμημα ξεκίνησε από περίπου 4 εκατ. ευρώ, όμως τελικώς, λόγω του ότι η πώληση πήρε χαρακτήρα… πλειστηριασμού με αρκετούς ενδιαφερομένους, φαίνεται πως θα διαμορφωθεί πέριξ των 10 εκατ. ευρώ, ή ενδέχεται να τα ξεπεράσει οριακά.
Ένα τίμημα που θεωρείται… συμβατό με τους τζίρους και κυρίως τις προοπτικές της πλατφόρμας, η οποία έχει ετήσιο τζίρο περίπου 7,5 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη της διαμορφώνονται περίπου στο 10% του κύκλου εργασιών.
Κάτοχος του 50% είναι η εταιρεία Dionic που ιδρύθηκε το 1995 και πέρασε το κατώφλι του Χ.Α. στις 11 Οκτωβρίου του 1999, η οποία το 2006 είχε επενδύσει εξαγοράζοντας το 50% της Skroutz έναντι μόλις 300 χιλ. ευρώ τότε. Μια επένδυση, που έμελλε να αποδειχτεί η καλύτερη που έχει κάνει η εταιρεία από την ίδρυσή της!
Θυμίζουμε ότι η Dionic λόγω μεγάλου δανεισμού, έχει ενεχυριάσει στην Τράπεζα Eurobank τη συμμετοχή της αυτή, όμως τις διαδικασίες πώλησης τις χειρίζεται η ίδια η εισηγμένη.
Εδώ και ενάμιση χρόνο οι παλαιοί μέτοχοι και ιδρυτές Β. Δήμου, Γ. Αυγουστίδης και Γ. Χατζηγεωργίου, έχουν εκφράσει την πρόθεση να εξαγοράσουν το σύνολο των μετοχών, καταθέτοντας σειρά βελτιωμένων προτάσεων, με τελευταία προσφορά στα τέλη Δεκεμβρίου 2017.
Οι παλαιοί μέτοχοι και ιδρυτές διατηρούν δικαίωμα πρώτης άρνησης, όμως – σε κάθε περίπτωση – θα πρέπει να δώσουν όσα θα προσφέρουν και οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι που θα μπουν στη διαδικασία.
Από την άλλη, σύμφωνα με πληροφορίες, ενδιαφέρον για το 50% της Skoutz.gr έχουν εκφράσει η εταιρεία ηλεκτρονικών πληρωμών Viva.gr του επιχειρηματία Χ. Καρώνη, στην οποία συμμετέχουν ο Π. Κασιδόκωστας και χαρτοφυλάκια της οικογένειας Λάτση, ενώ ενδιαφέρον φέρεται πως υπάρχει και από άλλα εταιρικά σχήματα.
Τη διαδικασία ανεύρεσης της καλύτερης προσφοράς για το 50% της Skoutz.gr έχει αναλάβει η εταιρεία Deloitte.
Η Skoutz.gr ιδρύθηκε το 2005 και έκτοτε έχει κάνει σημαντική πορεία, αποτελώντας την πιο αναγνωρίσιμη πλατφόρμα στο ελληνικό διαδίκτυο, σ' ό,τι αφορά λιανικές πωλήσεις και εμπόριο.
Τα τελευταία χρόνια έχει επεκταθεί και στο εξωτερικό και στις αγορές της Μ. Βρετανίας και της Τουρκίας. Ο κύκλος εργασιών το 2016 διαμορφώθηκε στα 7,472 εκατ. ευρώ έναντι 6,506 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ τα κέρδη προ φόρων κατήλθαν στις 765 χιλ. ευρώ από 909 χιλ. ευρώ.