Του Προκόπη Χατζηνικολάου
Τελικά τα ανασφάλιστα οχήματα είναι λιγότερα από όσα έδειξε η πρώτη διασταύρωση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων. Τα λανθασμένα στοιχεία που είχαν αποστείλει η αστυνομία και το υπουργείο Μεταφορών είχαν εκτινάξει τα ανασφάλιστα οχήματα σε 1.150.000. Με βάση τη δεύτερη διασταύρωση που πραγματοποιήθηκε στα μέσα Ιουλίου βρέθηκαν ανασφάλιστα 457.000 οχήματα ενώ την ίδια στιγμή προκύπτει ότι τον προηγούμενο μήνα ασφαλίστηκαν 413.000 οχήματα. Δηλαδή, η πρώτη διασταύρωση είχε βγάλει 280.000 περισσότερα ανασφάλιστα οχήματα. Δεν αποκλείεται βέβαια και ο νεότερος έλεγχος που έγινε να περιέχει επίσης λάθη.
Και αυτό καθώς τα στοιχεία που αποστέλλουν οι αρμόδιοι φορείς δεν έχουν ελεγχθεί ενδελεχώς, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται οι πολίτες και να καλούνται να αποδείξουν ότι δεν είναι ελέφαντες.
Βέβαια, μετά το στραπάτσο και την κατακραυγή η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων είναι περισσότερο προσεκτική και δεν εμπιστεύεται τα στοιχεία που τις αποστέλλουν. Στο πλαίσιο αυτό θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Σεπτεμβρίου μία τρίτη διασταύρωση η οποία θα είναι και η τελική. Με βάση αυτήν θα προκύψουν και τα τελικά πρόστιμα:
-100 ευρώ για δίκυκλα οχήματα έως 250 κυβικά εκατοστά
-150 ευρώ για δίκυκλά άνω των 251 κ.ε.
-200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1.000 κ.ε. και
-250 ευρώ για αυτοκίνητα άνω των 251 κ.ε.
Σύμφωνα με στελέχη της ΑΑΔΕ τα προβλήματα στη πρώτη διασταύρωση οφείλονται κατά κύριο λόγο στα λανθασμένα στοιχεία για τα κλεμμένα οχήματα τα οποία ανέρχονται στα 430.000 εκ των οποίων τα 300.000 έχουν εγγραφεί οριστικά στο ηλεκτρονικό σύστημα. Για τα υπόλοιπα 130.000 δεν έχει παρέλθει το σχετικό διάστημα. Επίσης υπάρχουν πολλά αστυνομικά τμήματα τα οποία δεν είναι συνδεδεμένα στην κεντρική βάση του υπουργείου. Δηλαδή αυτά τα τμήματα έχουν έναν άγνωστο αριθμό κλεμμένων οχημάτων τα οποία δεν γνωρίζει η κεντρική υπηρεσία. Αμέλεια όμως εντοπίζεται και σε πολλούς κληρονόμους. Το ηλεκτρονικό σύστημα εντόπισε 70.000 αποβιώσαντες οι οποίοι δεν έχουν πληρώσει τα ασφάλιστρα και τα τέλη κυκλοφορίας. Επί της ουσίας μετά τον θάνατο του ιδιοκτήτη, οι κληρονόμοι δεν δήλωσαν στην εφορία το γεγονός με αποτέλεσμα να εμφανίζεται ανασφάλιστο και προφανώς χωρίς τέλη κυκλοφορίας. Για όλες αυτές τις περιπτώσεις οι κληρονόμοι θα πρέπει να μεταβούν στο Μητρώο των εφοριών για να δηλώσουν το θάνατο και να αποφασίσουν τι θα κάνουν με το όχημα. Δηλαδή εάν θα καταθέσουν τις πινακίδες θέτοντας το σε ακινησία ή πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας αλλά και τα ανασφάλιστα.