Στόχος κυβερνοεπίθεσης έγινε η αεροπορική εταιρεία, Easy Jet, όπως μεταδίδει η βρετανική εφημερίδα Guardian.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η EasyJet αποκάλυψε ότι οι χάκερς απέκτησαν πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες 9 εκατομμυρίων πελατών στις οποίες περιλαμβάνονται διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και στοιχεία ταξιδιού.
Σημειώνεται ότι από τα 9 εκατομμύρια άτομα που έπεσαν θύματα της επίθεσης, στα 2.208 εκλάπησαν τα στοιχεία των πιστωτικών καρτών.
«Λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη τα ζητήματα ασφαλείας και συνεχίζουμε να επενδύουμε ώστε να βελτιώσουμε το περιβάλλον ασφαλείας μας» ήταν η λιτή ανακοίνωση που εξέδωσε η EasyJet. Η εταιρεία, που χαρακτήρισε την κυβερνοεπίθεση ως «εξαιρετικά προχωρημένη», γνωστοποίησε ότι έχει ήδη «επιστρατεύσει» κορυφαίους ειδικούς προκειμένου να ερευνήσουν το συμβάν.
Για την κυβερνοεπίθεση στην EasyJet ειδοποιήθηκε και το Εθνικό Κέντρο Κυβερνοασφάλειας του Ηνωμένου Βασιλείου (National Cyber Security Centre). To Reuters επισημαίνει ότι οι χάκερς αυξάνουν διαρκώς τις προσπάθειές τους προκειμένου να στοχεύσουν εταιρείες – κολοσσούς και τα στοιχεία πελατών.
Ανάλογο περιστατικό είχε συμβεί το 2018 όταν η British Airways ανακοίνωσε ηλεκτρονική κλοπή δεδομένων που αφορούσε 380.000 τραπεζικές κάρτες πελατών της. Στην αεροπορική είχε επιβληθεί πρόστιμο 204 εκατομμυρίων ευρώ (183 εκατομμύρια λίρες) από το από το Γραφείο Επιτρόπου Πληροφόρησης (ICO), την αγγλική δηλαδή Εποπτική Αρχή.
Ως εκ τούτου, η εταιρεία μπορεί να κινδυνεύσει με ένα πρόστιμο μαμούθ κάτι που θέτει την επιβίωση της εν αμφιβόλω σε αυτή την δύσκολη για τις αεροπορικές εταιρείες, εποχή.
Εξάλλου, δύο πρόσωπα που γνωρίζουν για την έρευνα μίλησαν στο πρακτορείο Reuters, ανέφεραν ότι τα μέσα και οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την απόκτηση πρόσβασης στα ταξιδιωτικά αρχεία εκατομμυρίων πελατών της βρετανικής αεροπορικής εταιρείας παραπέμπουν σε Κινέζους χάκερς,που φέρονται ότι βρίσκονται πίσω από πολλές κυβερνοεπιθέσεις εις βάρος αεροπορικών εταιρειών τους τελευταίους μήνες.
Τα δύο πρόσωπα που γνωρίζουν για την έρευνα είπαν, διατηρώντας την ανωνυμία τους, ότι η επίθεση φαίνεται να εντάσσεται σε μια σειρά από επιθέσεις ύποπτων κινέζων χάκερς που έχουν στόχο ταξιδιωτικά αρχεία και άλλα δεδομένα πελατών.
Μια εκπρόσωπος της EasyJet δεν απάντησε σε ερωτήσεις για το ποιός πιθανόν ευθύνεται για την επίθεση, ενώ και η κινεζική πρεσβεία στο Λονδίνο δεν ανταποκρίθηκε σε αίτημα να σχολιάσει.