Με προϋπολογισμό 9,3 δισ. ευρώ και πλειάδα έργων σε εξέλιξη η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία αλλάζουν πρόσωπο και θέτουν τους μεγάλους ομίλους των κατασκευών και όχι μόνο, σε θέση μάχης και εγρήγορσης.
Σύμφωνα με την παρουσίαση του Περιφερειακού Σχεδίου Ανάπτυξης της πόλης και της Κεντρικής Μακεδονίας που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι ο συνολικός αριθμός των έργων που υλοποιήθηκαν ή θα υλοποιηθούν ξεπερνά τα 1.000 για την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, εκ των οποίων 30 μεγάλα αφορούν στη συμπρωτεύουσα.
Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού της κυβέρνησης και για αυτό ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας σε εκπροσώπους της πόλης τόνισε ότι «η αλήθεια είναι ότι ουδέποτε η Θεσσαλονίκη είχε στο παρελθόν βιώσει μία τέτοια πολυδιάστατη παρέμβαση, ως προς τα έργα τα οποία δρομολογούνται σήμερα στην πόλη».
Για το Μετρό Θεσσαλονίκης είπε ότι θα ολοκληρωθεί μαζί με την επανατοποθέτηση των αρχαίων στους σταθμούς από τους οποίους αφαιρέθηκαν.
Για τον οδικό άξονα fly over σημείωσε ότι έχει ήδη δρομολογηθεί και η κατασκευή του αναμένεται να ξεκινήσει πριν το τέλος του έτους και υπογράμμισε ότι «αντιλαμβανόμαστε απόλυτα ότι η κατασκευή ενός τέτοιου μεγάλου και σημαντικού έργου για την πόλη είναι πιθανόν να δημιουργήσει κάποιες πρόσκαιρες αναστατώσεις, όσον αφορά στη λειτουργία της Θεσσαλονίκης και για αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε μία σειρά από παρεμβάσεις, υπό τον συντονισμό του αρμόδιου υφυπουργού, έτσι ώστε η ζωή και η κίνηση στην πόλη να είναι όσο το δυνατό πιο εύκολη στο πλαίσιο των παρεμβάσεων που είναι εφικτές να γίνουν.»
Από τα έργα που είναι σε εξέλιξη αυτά που ξεχωρίζουν και είναι κυρίως υποδομών είναι ο flyover, η σύνδεση του λιμανιού με την Εγνατία, ο προαστιακός Δυτ. Θεσσαλονίκης αλλά και αναπλάσεις περιοχών (ΔΕΘ, Στρατόπεδο Γκόνου, Δυτική Πύλη κ.ο.κ.), ενώ και το Μετρό προχωρά και η τελευταία δέσμευση για την παράδοση του έργου των 1,95 δισ. ευρώ αφορά για παράδοση της βασικής γραμμής έως το τέλος του έτους και μέσα στο 2024 για την πρόσθετη επέκταση προς Καλαμαριά.
Ο Flyover αποτελεί έναν υπερσύγχρονο εναέριο αυτοκινητόδρομο μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, με δύο λωρίδες συν μια λωρίδα έκτακτης ανάγκης, ανά κατεύθυνση. Το έργο ύψους 373 εκατ.έχει αναλάβει από τον περασμένο Δεκέμβριο η κοινοπραξία των εταιρειών Αvax και Mytilineos Group και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2026.
Η ανάπλαση της ΔΕΘ, ύψους 260 εκατ. ευρώ και η ολοκλήρωση της τοποθετείται το 2026 που θα συμπέσει με την χρυσή 100ετηρίδα της
Από την άλλη σε εξέλιξη βρίσκεται η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση ΟΛΘ-ΠΑΘΕ, που αποτελούν δύο ξεχωριστές συμβάσεις εκ των οποίων το έργο της σιδηροδρομική σύνδεσης δεν έχει ανατεθεί ακόμη και ανέρχεται σε 53,4 εκατ. ευρώ, ενώ η οδική σύνδεση μήκους 3,4 χλμ. έχει ανατεθεί στην Άκτωρ αντί 65 εκατ. ευρώ.
Τέλος, ο εκσυγχρονισμός του λιμένα της Θεσσαλονίκης, ύψους 180 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει τη δημιουργία του προβλήτα Νο 6 αλλά και την ανάπλαση της χερσαίας ζώνης του λιμένα και κατά τη διάρκεια της 87ης ΔΕΘ αναμένεται να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια του προβλήτα κρουαζιέρας.