Τα χρόνια της κρίσης ήταν πιο δύσκολο να συναντήσεις στο δρόμο μπετονιέρα παρά ασθενοφόρο. Πολλά οικιστικά εγχειρήματα έμειναν στα μπετά επί χρόνια λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος και του κλεισίματος της κάνουλας της ρευστότητας από τις τράπεζες ενώ η Δημόσια Επένδυση σε έργα υποδομών ήταν το εύκολο μαξιλαράκι αποσυμπίεσης του προϋπολογισμού από τα ελλείμματα.
Η κατανάλωση τσιμέντου στην χώρα έπεσε στο χαμηλότερο σημείο από το 1964. Η εικόνα στην εγχώρια αγορά άρχισε να αντιστρέφεται από το 2018, αρχικά με τουριστικά εγχειρήματα και εσχάτως με αυξημένη δαπάνη για υποδομές και για κατοικίες. Τα καλά νέα ακόμα δεν έχουν έρθει για τις κατασκευαστικές εταιρίες και κατ’ επέκταση για τις τσιμεντοβιομηχανίες οι οποίες αναμένουν σημαντική αύξηση των πωλήσεων τους από ιδιωτικά έργα (Ελληνικό, Καστέλι κλπ) αλλά και από το πρόγραμμα επενδύσεων του Ταμείου Ανάκαμψης.
Παρόλα αυτά το εξαμηνιαίο σετ αποτελεσμάτων της Τιτάν ήρθε να υποστηρίξει το καλό πρώτο τρίμηνο. Η γεωγραφική ζώνη των ΗΠΑ που οδηγούσε τα μεγέθη βρέθηκε αναγκαστικά σε υστέρηση λόγω της προγραμματισμένης συντήρησης η οποία «κόστισε» περίπου 10 εκατ. ευρώ στα λειτουργικά κέρδη του τριμήνου. Παρόλα αυτά ο Όμιλος εμφάνισε κερδοφορία 58 εκατ. ευρώ, όσα είχε εμφανίσει δηλαδή πέρυσι σε 9 μήνες λειτουργίας. Το αμέσως επόμενο καλύτερο εξάμηνο της εταιρίας βρίσκεται στο 2010 (68,3 εκατ. ευρώ) και φαίνεται ότι φέτος υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να σπάσει το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, επίδοση η οποία θα είναι κυρίως από οργανική κερδοφορία.
Παρά την αύξηση του κόστους μεταφοράς και της ενέργειας η διπλή ανατίμηση στις τιμές του τσιμέντου στην Αμερική έχει διατηρήσει τα περιθώρια κερδοφορίας σε ικανοποιητικά επίπεδα. Αίγυπτος και Τουρκία φαίνεται να έχουν σταθεροποιηθεί για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο ενώ τα Βαλκάνια συνέχισαν στους ίδιους δυνατούς ρυθμούς σε σχέση με πέρυσι. Την ίδια στιγμή τα χαμηλότερα χρηματοοικονομικά έξοδα (13 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο) και η θετική συγκυρία τιμών στο δολάριο (7 εκατ. ευρώ διαφορά σε σχέση με πέρυσι) κατέβασαν περισσότερα κέρδη στην τελική γραμμή.
Κοιτώντας μπροστά η προοπτική είναι θετική για όλες τις γεωγραφικές ζώνες. Παρά την εγρήγορση που υπάρχει παγκοσμίως για τα περιβαλλοντικά θέματα, η επίπτωση της επιβολής πρόσθετων επιβαρύνσεων (αρχικά είχε εκτιμηθεί σε 5 εκατ. ευρώ) από το 2025 είναι απόλυτα διαχειρίσιμη.
Η Τιταν είναι η καλύτερη περίπτωση για να αποκτηθεί έκθεση στο ελληνικό κατασκευαστικό κομμάτι αποφεύγοντας τις πολυπλοκότητες των δεκάδων ενοποιήσεων που έχουν οι κατασκευαστικές εταιρίες. Το μέρισμα που δίνει η εταιρία ακόμα και σε χαλεπούς καιρούς είναι ικανοποιητικό (πέρυσι 40 λεπτά) και υπάρχει και μια προϊστορία συμμετοχής στον MSCI. Ακόμα όμως είναι νωρίς να μιλήσουμε για αυτό το ενδεχόμενο.