Σε 24 ημέρες θα κριθεί η έκβαση των διαπραγματεύσεων των MIG - CVC για την εξαγορά της Vivartia της μεγαλύτερης εταιρείας τροφίμων στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς χθες αποφασίστηκε, η παράταση των αποκλειστικών διαπραγματεύσεων των δύο μερών που έληγε σήμερα, για τις 30 Νοεμβρίου.
Το διοικητικό συμβούλιο της MIG, σύμφωνα με πληροφορίες του Liberal Markets, έλαβε την σχετική απόφαση σε χθεσινή συνεδρίαση, απόφαση στην οποία σημαντικό ρόλο είχαν και οι εξελίξεις στην χώρα σχετικά με την επιβολή Lockdown.
Η απόφαση για παράταση ελήφθη ώστε να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες που αφορούν τους όρους αναδιάρθρωσης της υπό εξαγοράς εταιρείας ήτοι να οριστικοποιηθούν οι οικονομικοί και νομικοί όροι της συμφωνίας.
Το εγχείρημα είναι εξ ορισμού δύσκολο καθώς η Vivartia αποτελεί ηγέτιδα εταιρεία στο κλάδο των τροφίμων με πολυσχιδείς δραστηριότητες και συμμετοχή σε ορισμένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα brand και διεθνή παρουσία σε περισσότερες από 30 χώρες. Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι διαπραγματεύσεις γίνονται σε καλό κλίμα με στόχο και των δύο μερών να αρθούν οι όποιες τεχνικές δυσκολίες προκύπτουν λόγω του μεγέθους του εγχειρήματος..
Άλλωστε η θέση της εταιρείας στον κλάδο των τροφίμων, αλλά και η δυναμική των εταιρειών που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα της μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι ΔΕΛΤΑ, Μπάρμπα Στάθης, Χρυσή Ζύμη, Goody’s, Everest, La Pasteria και Flocafe, ηγέτιδες η κάθε μια στους υποκλάδους τροφίμων σε συνδυασμό με το δεδομένο ότι απασχολεί 5.500 εργαζόμενους κάνουν το deal ιδιαίτερα πολύπλοκο.
Μολαταύτα, αυτά τα Asset είναι που έφεραν και το CVC στην πόρτα της MIG και οδήγησαν στην κατάθεση πρότασης για το ποσοστό της στην εταιρεία που ανέρχεται στο 92,1%.
Το αμερικανικό fund αναπτύσσει έντονη δραστηριότητα στη χώρα μας και εκτιμάται πως έχει διαθέσει ήδη περισσότερα από 600 εκατ. ευρώ για την απόκτηση των Metropolitan, Υγεία συμπεριλαμβανομένων των μαιευτικών κλινικών «Λητώ» και «Μητέρα» (επίσης από τη MIG) και το Ιασώ General ενώ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για την απόκτηση της Εθνικής Ασφαλιστική.
Η Vivartia διαθέτει ισχυρό αποτύπωμα στον εγχώριο επιχειρηματικό χάρτη. Πέρυσι εμφάνισε πωλήσεις 630 εκατ. ευρώ και λειτουργική κερδοφορία (ΕΒΙΤDA) 68,7 εκατ. ευρώ ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα της διαμορφώθηκαν σε 54,9 εκατ. ευρώ.
Το 2019 ο όμιλος τροφίμων πραγματοποίησε πωλήσεις 629,3 εκατ ευρώ από 606 εκατ, το 2018 και ebitda 68,7 εκατ. από 59,1 εκατ. ευρώ.
Οι Κλάδοι Κατεψυγμένων τροφίμων και Εστίασης παρουσίασαν ανάπτυξη των πωλήσεών τους σε σχέση με το 2018, ενώ ο Κλάδος Γαλακτοκομικών παρουσίασε οριακή μείωση, η οποία σχετίζεται με την αναδιοργάνωση των παραγωγικών του μονάδων και την κατ’ επέκταση διακοπή συμφωνιών παραγωγής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τόσο για την εγχώρια αγορά όσο και για τις εξαγωγές.
Το 2019 όλοι οι Κλάδοι του Ομίλου Vivartia υλοποίησαν σημαντικές ενέργειες, που είχαν ως στόχο τη βελτιστοποίηση των παραγωγικών και λειτουργικών τους δομών, ενώ έθεσαν τις βάσεις για μεγαλύτερη ανάπτυξη των πωλήσεών τους τόσο εντός Ελλάδας όσο και στο εξωτερικό και κατ΄ επέκταση την αύξηση της κερδοφορίας τους.
Στο κλάδο των γαλακτκομικών η ΔΕΛΤΑ διατήρησε την ηγετική της θέση στην αγορά γάλακτος, ενώ τα νέα λανσαρίσματα και επαναλανσαρίσματα προϊόντων στις κατηγορίες γιαουρτιού, ροφημάτων, παιδικών προϊόντων και σοκολατούχου γάλακτος είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση των μεριδίων αγοράς στις σχετικές κατηγορίες.
Από την άλλη η Μπαρμπα Στάθης παραμένει αδιαμφησβήτητος ηγέτης του κλάδου των κατεψυγμένων λαχανικών και ζυμών, και με το λανσάρισμα νέων προϊόντων, κατάφέρνει να αυξάνει συνεχόμενα το μερίδιο της στις προϊοντικές κατηγορίες που δραστηριοποιείται.
Επίσης η εταιρεία υλοποιεί τριετές επενδυτικό πλάνο ύψους €12 εκατ., εκ των οποίων ποσό €8,5 εκατ. έχει ενταχθεί σε επιδοτούμενα αναπτυξιακά προγράμματα.
Οι επενδύσεις αφορούν μεταξύ άλλων νέες γραμμές παραγωγής κατεψυγμένων λαχανικών, συσκευαστικές μηχανές και πλήρως αυτοματοποιημένους ψυκτικούς θαλάμους.
Στόχος του συγκεκριμένου πλάνου είναι ο εξορθολογισμός του κόστους παραγωγής και η βελτιστοποίηση του παραγωγικού της μοντέλου, καθώς οι ανωτέρω επενδύσεις αναμένεται να πετύχουν εξοικονόμηση ενέργειας κατά 60% περίπου και αύξηση της παραγωγικής δυνατότητας κατά 40%, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης της εταιρείας.
Στον κλάδο της εστίασης το 2019 υπεγράφησαν νέες συμβάσεις μίσθωσης με ΑΙΑ για την ανάπτυξη νέων καταστημάτων εντός του Αεροδρομίου Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» και του Αεροδρομίου της Πάρου, καθώς και με τη Fraport για την ανακαίνιση/μετεγκατάσταση υφιστάμενων καταστημάτων εντός του Αεροδρομίου «Μακεδονία», του Αεροδρομίου Κέρκυρας «Ιωάννης Καποδίστριας», του Αεροδρομίου «Διαγόρας» της Ρόδου και του Αεροδρομίου Μυκόνου με τα σήματα Goody’s, Flocafe και Everest καθώς και με νέα concepts. Μέσω της εφαρμογής του παραπάνω επενδυτικού πλάνου, ο Κλάδος διαθέτει πλέον παρουσία σε 9 ελληνικά αεροδρόμια, με 11 διαφορετικά concepts και 52 σημεία πώλησης.
Παράλληλα, ο κλάδος ενισχύθηκε σημαντικά στις αγορές του εξωτερικού καθώς επέκτεινε την παρουσία του -μέσω συμφωνιών Master Franchise- σε συνολικά 12 χώρες εκτός των Ελληνικών συνόρων με 18 σημεία, με το άνοιγμα του τρίτου καταστήματος Goody’s Burger House στο Yerevan της Αρμενίας και το άνοιγμα στις αρχές του 2020 του πρώτου καταστήματος Flocafe Espresso Room, σε κεντρικό σημείο της Πόλης του Κουβέιτ.
*Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δε δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.