Η Κύπρος, η Ελλάδα και η Μάλτα αναμένουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση να λάβει υπόψη τις ανησυχίες τους σχετικά με μια σχεδιαζόμενη απαγόρευση μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου από την ΕΕ, καθώς το μπλοκ διευθετεί τις λεπτομέρειες του προτεινόμενου εμπάργκο στο ρωσικό αργό, δήλωσε την Παρασκευή ο πρόεδρος της Κύπρου Νίκος Αναστασιάδης
Οι Βρυξέλλες επεξεργάζονται τα σχέδια εμπάργκο αυτή την εβδομάδα ως μέρος του πιο σκληρού πακέτου μέτρων που έχουν λάβει μέχρι σήμερα κατά της Ρωσίας για την εισβολή της στην Ουκρανία. Τα σχέδια προβλέπουν απαγόρευση προμήθειας πετρελαίου και απαγορεύουν στη ναυτιλιακή βιομηχανία που εδρεύει σε χώρες μέλη της ΕΕ να διαχειρίζονται ρωσικό πετρέλαιο.
Οι προτάσεις τροποποιούνται τώρα για να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες διαφόρων κρατών μελών. Η Ελλάδα, η Μάλτα και η Κύπρος έχουν τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς στόλους στην ΕΕ και φιλοξενούν μεγάλα κέντρα διαχείρισης πλοίων.
«Είναι απαραίτητο να ληφθούν υπόψη οι ανησυχίες της Ελλάδας, της Μάλτας και φυσικά της Κύπρου σε συγκεκριμένα θέματα που σχετίζονται με τις κυρώσεις», δήλωσε ο Κύπριος Πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης σε δημοσιογράφους στην Αθήνα σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.. Ο Αναστασιάδης, ο οποίος συναντήθηκε νωρίτερα με τον Έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, είπε ότι αυτή ήταν μια «κοινή θέση» και των δύο. "Είμαστε και οι δύο ξεκάθαροι. Είμαστε κατά της ρωσικής εισβολής και φυσικά υπέρ των κυρώσεων. Αλλά αυτές οι κυρώσεις θα πρέπει να είναι στοχευμένες και όχι επιλεκτικές στο να εξυπηρετούν ορισμένα κράτη μέλη και να αφήνουν άλλα εκτεθειμένα", είπε ο Αναστασιάδης.
Έλληνας κυβερνητικός αξιωματούχος, σύμφωνα με το Reuters, είπε ότι οι συνομιλίες στις Βρυξέλλες βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη και η Αθήνα θα σεβαστεί οποιαδήποτε κοινή απόφαση. Η τροποποιημένη πρόταση της Παρασκευής από το στέλεχος της ΕΕ πρότεινε μια τρίμηνη μετάβαση πριν απαγορευθεί στις ναυτιλιακές υπηρεσίες της ΕΕ να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, αντί του αρχικά προβλεπόμενου ενός μήνα - για να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες που εγείρονται από την Ελλάδα, τη Μάλτα και την Κύπρο σχετικά με τις ναυτιλιακές τους βιομηχανίες.