Δριμύ κατηγορώ προς την κυβέρνηση εξαπέλυσε η αντιπολίτευση κατά τη έναρξη της συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας που αφορά (και) την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Αιτία στάθηκαν αφενός οι fast track διαδικασίες κατάθεσης και ψήφισης του νομοσχεδίου και αφετέρου οι νέες ύποπτες διατάξεις που προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Ειδικότερα, ο βουλευτής της ΝΔ, Γιάννης Ανδριανός υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο που είχε αναρτηθεί στη διαβούλευση δεν έχει καμία σχέση με αυτό που κατατέθηκε στη Βουλή. «Στις 16 Μαρτίου είχε 51 άρθρα, ενώ όταν κατατέθηκε στην Βουλή είχε 113 άρθρα», είπε και μίλησε για «εξαχρείωση των Θεσμών». Για παράδειγμα σύμφωνα με τον βουλευτή της ΝΔ στα συμβούλια επιλογής νέων στελεχών «θα μπουν δικοί σας μετακλητοί».
Στην ίδια γραμμή εμφανίστηκε ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Δημήτρης Κωνσταντόπουλος. Διεμήνυσε ότι αν δεν αποσυρθούν οι «άγνωστες» διατάξεις τότε θα καταψηφίσει επί της αρχής. Ο, δε, βουλευτής του Ποταμιού, Γιώργος Μαυρωτάς είπε ότι αποτελεί για τη Βουλή «ντροπή» να έρχεται ένα τέτοιο νομοσχέδιο για την Παιδεία.
Κατά τη συζήτηση επί της αρχής στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο κ. Μαυρωτάς τόνισε, αφού πρώτα καυτηρίασε το γεγονός έλλειψης αξιολόγησης του προηγούμενου συστήματος, πως η τελική μορφή του σχεδίου νόμου που κατατέθηκε δεν συμπεριλαμβάνει τον περιορισμό θητειών για τους διευθυντές, ούτε και τη μαγνητοφώνηση των συνεντεύξεων, ενώ υποστήριξε πως δεν είναι δυνατόν για όλα τα στελέχη εκπαίδευσης να υπάρχουν τα ίδια κριτήρια.
Χαρακτηριστικά αναρωτήθηκε, αν οι απαιτήσεις από έναν σχολικό σύμβουλο ή συντονιστή εκπαιδευτικού έργου είναι οι ίδιες με τον περιφερειακό διευθυντή και πώς γίνεται πρώτα να αξιολογηθούν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, μετά οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και μετά οι Περιφερειακοί Διευθυντές, σχολιάζοντας παράλληλα «εκτός αν υποκρύπτονται πολιτικές σκοπιμότητες. Ας κάνουν τώρα τις κρίσεις και τις επιλογές οι δικοί μας -γιατί οι περιφερειακοί διευθυντές είναι δικοί σας μετακλητοί υπάλληλοι- και μετά βλέπουμε ποιοι θα αναλάβουν στη θέση τους».
Παράλληλα, αλγεινή εντύπωση προκάλεσε η «δικαιολογία» του Υπ. Παιδείας σχετικά με μια εξαφανισμένη φράση του από πρόσφατη συνέντευξη,. Ο κ. Γαβρόγλου σύμφωνα με τον Γ. Ανδριανό είπε την εξής φράση: «ε! τώρα καταλάβατε. Δεν ελέγχονται ο καθένας εκτός από ορισμένους δημοσιογράφους». Όμως από το σχετικό δελτίο Τύπου που εξέδωσε το υπουργείο έλειπε, γεγονός που στηλίτευσε ο γαλάζιος βουλευτής. «Ήταν κάτι που ειπώθηκε εν τη ρύμη του λόγου του και κόπηκε γιατί δεν έβγαινε νόημα», απάντησε ο κ. Γαβρόγλου, δίχως βέβαια να πείσει κανένα.
Την ίδια ώρα η η πρώτη συνεδρίαση στην αρμόδια επιτροπή «στιγματίστηκε» από μια μίνι διαφοροποίηση των ΑΝΕΛ. Ο εισηγητής του κόμματος του Πάνου Καμμένου, Κώστας Κατσίκης εξέφρασε τις ενστάσεις του, με αφορμή συγκεκριμένα άρθρα του νομοσχεδίου. Αν και επιφυλάχθηκε για ορισμένα άρθρα (είπε ότι θα περιμένει πρώτα να μιλήσουν οι φορείς και μετά να ψηφίσει), τόνισε ότι επί της αρχής διάκειται θετικά. «Θα ζητήσω από τον Υπουργό να εξεταστεί μια σειρά προτάσεων των ΑΝΕΛ», είπε ο κ. Κατσίκης και αιτήθηκε από τον κ. Γαβρόγλου ό,τι «αλλαγές μπορούμε να κάνουμε». «Προσπάθησα να θίξω επιγραμματικά τα οποία για εμάς χρήζουν περισσότερης ανάλυσης», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Νωρίτερα, ο υπουργός Παιδείας ουσιαστικά πανηγύριζε για την «κατάργηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. «Ναι καταργούμε το σχετικό προεδρικό διάταγμα που ήταν άλλοθι για απολύσεις. Αξιολόγηση που ταυτίζεται με απόλυση υπονομεύει την δημοκρατία. Και ναι το 152 προεδρικό διάταγμα το καταργούμε αμετάκλητα. Αυτό σημαίνει σεβόμαστε τους εκπαιδευτικούς και τη δουλειά τους, για να αρχίσουν να λειτουργούν στα σχολεία χωρίς να επικρέμανται αυτά πάνω από το κεφάλι τους», υποστήριξε ο Κ. Γαβρόγλου.
Αλέξανδρος Διαμάντης