Το ζήτημα του διαχωρισμού Κράτους-Εκκλησίας αποτελεί και πάλι πεδίο αντιπαραθέσεων ανάμεσα στους κυβερνητικούς εταίρους. Σε μια περίοδο που συζητούνται έντονα το νομοσχέδιο για την ταυτότητα φύλου και την τροπολογία για την "Τουρκική Ένωση Ξάνθης" και λίγο μετά την ανακοίνωση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου με την οποία ζητούσε από την Πολιτεία να μην προχωρήσει στον επαναπροσδιορισμό των σχέσεων Κράτους – Εκκλησίας, ο αντιπρόεδρος της Βουλής, Δημήτρης Καμμένος, με δήλωσή του στο real.gr κρατά απόστάσεις από το Μαξίμου και ξεκαθαρίζει πως η περιθωριοποίηση της Εκκλησίας θα αποτελούσε εθνικό σφάλμα, ιδιαίτερα σε μια περίοδο βαθιάς ύφεσης και κρίσης.
«Η χώρα μας είναι συνυφασμένη με την Ορθόδοξη Εκκλησία και οι αντιλήψεις περί διαχωρισμού δε συμβιβάζονται σε καμία περίπτωση με τα ελληνικά ιδεώδη», αναφέρει μεταξύ άλλων.
Ακολουθεί η δήλωση του βουλευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων:
«Το θέμα του διαχωρισμού του Κράτους από την Εκκλησία είναι ένα θέμα που συχνά επανέρχεται και εσφαλμένως παρουσιάζεται ως μέσον εκσυγχρονισμού και δυτικοποίησης.
Η χώρα μας είναι συνυφασμένη με την Ορθόδοξη Εκκλησία και οι αντιλήψεις περί διαχωρισμού δε συμβιβάζονται σε καμία περίπτωση με τα ελληνικά ιδεώδη και τη χριστιανική πίστη που έχει ποτίσει τις ρίζες του Έθνους μας. Ο Χριστιανισμός άλλωστε είναι μια παγκόσμια θρησκεία που δεν μπορεί να τεθεί στο κοινωνικό περιθώριο, ούτε να αγνοηθεί.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ουδεμία τέτοια απαίτηση υπάρχει από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Συμβούλιο της Ευρώπης, ενώ ο σεβασμός της θρησκευτικής ελευθερίας και αυτονομίας της Εκκλησίας αποτελεί υποχρέωση για το κράτος, όπως προκύπτει από το άρθρο 13 του Συντάγματος και τα άρθρα 9 και 11 της Ευρωπαϊκής Συμβάσεως Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Οποιαδήποτε προσπάθεια διαχωρισμού ισοδυναμεί με υποβάθμιση του ρόλου της Εκκλησίας και απόπειρα αποκοπής της χώρας από τη θρησκευτική ταυτότητα, τα ήθη και τα έθιμά της, έννοιες αλληλένδετες που δεν περιορίζουν ούτε αποκλείουν η μία την άλλη και που έχουν μετατρέψει την Ελλάδα σε αυτό που είναι μέχρι σήμερα? ένα κράτος βαθιά θρησκευόμενο και ευλογημένο, όπου οι πάντες απολαμβάνουν την ελευθερία της θρησκευτικής συνειδήσεως.
Αυτή τη στιγμή η αλλαγή του Συντάγματος που αφορά τη σχέση Πολιτείας και Εκκλησίας δεν έχει να προσφέρει τίποτα το ουσιαστικό. Αντιθέτως η περιθωριοποίηση της Εκκλησίας θα αποτελούσε εθνικό σφάλμα, ιδιαίτερα σε μια περίοδο βαθιάς ύφεσης και κρίσης, κατά τη διάρκεια της οποίας έχει σταθεί αρωγός και στυλοβάτης της κοινωνίας μας.
Όπως έγραψε και ο Ηρόδοτος «Το Έθνος σύγκειται από το ομόθρησκον, το όμαιμον, το ομόγλωσσον και το ομότροπον», είναι αυτονόητο λοιπόν ότι ο λαός είναι εκείνος που θα πρέπει να έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο σε μια τόσο σημαντική απόφαση.
Είναι δυνατόν να επιθυμεί το διαχωρισμό ο Ελληνικός λαός που θα υποβαθμίσει την Ορθόδοξη Εκκλησία; Επιτρέψτε μου να αμφιβάλλω δεδομένου ότι οι Έλληνες έχουν παλέψει διαχρονικά γι' αυτό.
Ο διαχωρισμός Εκκλησίας- Πολιτείας ανήκει σε μια άλλη εποχή που δεν έχει κανένα αντίκρισμα στη σημερινή κοινωνική, πολιτειακή και θρησκευτική αντίληψη που έλαβε χώρα σε τόπους που δεν έχουν καμία σχέση με τον Πολιτισμό και την Ορθόδοξη Θρησκευτική πίστη του Ελληνικού Έθνος.
Η κοινή πορεία και συνεργασία των Θεσμών του Έθνους και της Εκκλησίας είναι απαραίτητη για να αποφευχθούν ενδεχόμενες αρνητικές συνέπειες στην εθνική πορεία και επιβίωση και πιθανός χωρισμός αυτών θα οδηγήσει στην άγνοια και προκατάληψη.
Ως Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων και Βουλευτής των Ανεξαρτήτων Ελλήνων δηλώνω ότι δε συναινώ με το διαχωρισμό Κράτους - Εκκλησίας που στοχεύει στο θρησκευτικό αποχρωματισμό των Ελλήνων. Σύριζα και ΑΝΕΛ είναι άλλωστε δύο κόμματα που δεν προέρχονται από την ίδια μήτρα και σαφώς δεν έχουν την ίδια διαδρομή.
Πίστη σημαίνει σιγουριά γι'' αυτό που ελπίζουμε και βεβαιότητα γι'' αυτά που δε βλέπουμε.
Γνήσια πίστη είναι η θαρραλέα ομολογία με λόγια και με έργα.
Σήμερα όλοι διακηρύττουν τις πεποιθήσεις τους. Γιατί να αρνείται ο Χριστιανός;
Η πίστη δεν είναι συναίσθημα, αλλά γνώση του Θεού. Η πίστη είναι ΛΟΓΙΚΗ.? Είναι η προσωπική απάντηση του ανθρώπου στην κλήση του Θεού για σωτηρία.
Πως θα διαχωρίσουμε λοιπόν την πίστη από τη συνείδηση των Ελλήνων με την οποία συμβαδίζει και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη ανά τους αιώνες;»
Φωτογραφία: SOOC