Προεκλογική ενέργεια χαρακτηρίζει η ΔΑΚΕ/ΥΕΘΑ τον απολογισμό που δημοσιοποίησε η Ειδική Γραμματέας του ΥΠ.ΕΘ.Α, καθώς όπως αναφέρει στόχος ήταν να «τονίσει το έργο που επιτέλεσε ο απερχόμενος πολιτικός της φορέας».
Σύμφωνα με τη ΔΑΚΕ, «Η Γραμματέας στον απολογισμό της δεν αναφέρει πουθενά το ρόλο που έπαιξαν οι επιτροπές για την αναθεώρηση του Οργανισμού Πολιτικού Προσωπικού», ενώ «παρέλειψε να αναφέρει στον απολογισμό της ότι έχουν καταπέσει στα δικαστήρια οι τιμωρητικές μετακινήσεις προϊσταμένων με συνδικαλιστική ιδιότητα που η ίδια έκανε».
Ακόμη, της καταλογίζει την «πλήρη απορρύθμιση των Υπηρεσιών, η οποία συνεχίζεται ακόμη και σήμερα».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΔΑΚΕ/ΥΕΘΑ:
«Διαβάζοντας το από 26/6/2019 δελτίο τύπου της κας Ειδικής Γραμματέως του ΥΠ.ΕΘ.Α μας γεννάται η απορία γιατί αισθάνθηκε την ανάγκη να γράψει και να δημοσιοποιήσει αυτό το κείμενο τώρα.
Γιατί θεώρησε κατάλληλη τη χρονική αυτή στιγμή να κάνει τον απολογισμό της για το έργο της στο ΥΠ.ΕΘ.Α;
Τι συμπεράσματα βγάζει κανείς από αυτή την ενέργεια ;
1. Είναι μια προεκλογική ενέργεια για να τονίσει το έργο που επιτέλεσε ο απερχόμενος πολιτικός της φορέας, ο οποίος την διόρισε σε αυτή την θέση στο Υπουργείο μας; Σημειωτέων παρόμοια ενέργεια δεν έχει κάνει κανένας προκάτοχος της μέχρι σήμερα.
2. Μήπως θεωρεί τον εαυτό της απερχόμενο και αισθάνεται την ανάγκη να το πράξει ;
Επί της ουσίας της ανακοίνωσης, η παράταξη της ΔΑΚΕ-ΠΟΕ/ΥΕΘΑ επισημαίνει τα εξής:
Η κα. Γραμματέας στον απολογισμό της δεν αναφέρει πουθενά το ρόλο που έπαιξαν οι επιτροπές για την αναθεώρηση του Οργανισμού Πολιτικού Προσωπικού. Σε αυτές εργάστηκαν εξαντλητικά, υπάλληλοι όλων των βαθμίδων των τριών Διευθύνσεων Πολιτικού Προσωπικού, μαζί με στελέχη από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις Οργάνωσης των Επιτελείων και οι οποίες συνέβαλαν τα μέγιστα στην ολοκλήρωση αυτού του Οργανισμού που τώρα τον οικειοποιείται. Αυτό που πραγματικά είναι δικό της έργο, είναι οι επιζήμιες αλλαγές επί του σχεδίου του οργανισμού που η ίδια έκανε στο τελικό στάδιο, έχοντας ήδη στα χέρια της έτοιμο, το αποτέλεσμα των εργασιών των επιτροπών που οδηγούσε σε έναν σύγχρονο και ρεαλιστικό οργανισμό ανταποκρινόμενο στις πραγματικές ανάγκες των Επιτελείων σε συνδυασμό με τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά του προσωπικού.
Συνεχίζοντας το «πρωτοποριακό» της έργο , προχώρησε σε εκτεταμένες μεταβατικές τοποθετήσεις προϊσταμένων οργανικών μονάδων αφού είχε φροντίσει ήδη να αντικαταστήσει τις επικεφαλής των τριών Διευθύνσεων Πολιτικού Προσωπικού των Επιτελείων για να τελειώσει μια και καλή με τους «διαφωνούντες». Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η πλήρης απορρύθμιση των Υπηρεσιών, η οποία συνεχίζεται ακόμη και σήμερα. Φυσικά παρέλειψε να αναφέρει στον απολογισμό της ότι έχουν καταπέσει στα δικαστήρια οι τιμωρητικές μετακινήσεις προϊσταμένων με συνδικαλιστική ιδιότητα που η ίδια έκανε.
Οι προσλήψεις μέσω των ειδικών προστατευτικών νόμων (ν.1911/90 κλπ) δεν αποτελούν δράση αλλά μια διαδικασία που γίνεται από το 1990.
Δεν είναι γεγονός για διαφήμιση κα. Παπαλεωνίδα ο διορισμός λόγω θανάτου εξαιτίας της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι Αττικής. Είναι η ελάχιστη υποχρέωση της πολιτείας έναντι των ανθρώπων που με ευθύνη της χάθηκαν.
Εκδόσεις Κ.Υ.Α , προκηρύξεις θέσεων ευθύνης , υποβολή αιτημάτων για διορισμούς καθώς και άλλες διοικητικές πράξεις δεν συνιστούν δράσεις αλλά υπάγονται στις καθημερινές διοικητικές διαδικασίες σε εφαρμογή των νόμων. Δυστυχώς και εδώ η κα. Γραμματέας έκανε την αρνητική έκπληξη δημιουργώντας ένα Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων (Σ.Ε.Π) με «πρωτοποριακή» σύνθεση που «προσδίδει» στα ίδια πρόσωπα την ιδιότητα του κριτή και του κρινόμενου !
Μας προκαλεί εντύπωση από τη μία και ερωτηματικά από τη άλλη , η διαφήμιση δυο – τριών συνολικά παρεμβάσεων σε Μονάδες μόνο του Στρατού Ξηράς (τυχαία;) , με την παράλληλη αναφορά σε αιτήματα συγκεκριμένων σωματείων. Την ίδια ώρα αιτήματα άλλων μεγαλύτερων σωματείων για συνάντηση μαζί της με σκοπό την επίλυση σοβαρών θεμάτων ασφαλείας σε κτιριακές υποδομές, σε μεγάλο αριθμό μονάδων ανά την Ελλάδα ,έχουν μεταφερθεί στις καλένδες. Ανεπάρκεια; συντεχνίες; ημέτεροι; Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματα του.
Πάντα θα στηρίζουμε με υπευθυνότητα δράσεις που είναι προς όφελος του προσωπικού. Βλέπουμε με θετικό πρόσημο τα θέματα της εκπαίδευσης προσωπικού όπως και της χορήγησης μέσων ατομικής προστασίας (Μ.Α.Π) στους συναδέλφους/σες τεχνικούς , αν και στο θέμα του ιματισμού εργασίας υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις παρά τις υποσχέσεις για την επίλυση του θέματος αυτού.
Κοιτάζοντας για άλλη μια φορά τον απολογισμό της κας. Ειδικής Γραμματέως, θεωρούμε ότι σε αυτά τα τρία χρόνια θα μπορούσαν να γίνουν πολλά περισσότερα. Δυστυχώς ο αυταρχισμός, οι ιδεοληψίες και οι κομματικές αγκυλώσεις, στέρησαν από το Υπουργείο μας την ευκαιρία μιας πραγματικής φυγής προς εμπρός με έργα και καινοτόμες ιδέες που θα άφηναν το αποτύπωμα τους μέσα στους εργασιακούς χώρους και όχι σε ένα κείμενο ενός απλού αποχαιρετιστήριου απολογισμού.
Κλείνοντας, αποχαιρετούμε και εμείς την κα. Γραμματέα με ένα ρητό του Αγάθωνα.
'Τον άρχοντα τριών δει μέμνησθαι: Πρώτον ότι ανθρώπων άρχει. Δεύτερον ότι κατά νόμους άρχει. Τρίτον ότι ουκ αεί άρχει.'
«Ο άρχων πρέπει να έχει κατά νουν τρία πράγματα: πρώτον, ότι διοικεί ανθρώπους (με τις ατέλειες και τις αδυναμίες τους, με παράπονα δίκαια ή και παράλογα, αλλά πάντως πνευματικά όντα και όχι ζώα), δεύτερον, ότι διοικεί σύμφωνα με τους υφιστάμενους νόμους της πολιτείας (γραπτούς και άγραφους) και συνεπώς είναι απαράδεκτο να εκτρέπεται σε υπερβασίες, αυθαιρεσίες και αδικίες και, τρίτον, ότι δεν είναι αιώνιος άρχων, κάποτε θα εκπέσει της αρχής και πρέπει ως εκ τούτου, να είναι πολύ προσεκτικός, ώστε όταν απομακρυνθεί από την εξουσία να έχει αφήσει αγαθές εντυπώσεις, τόσο για τις ικανότητές του, όσο και για τις αρετές του».