Την ανάγκη να γίνει η εκπαίδευση εθνική προτεραιότητα τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στη Βουλή στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για το νέο σχολείο και επισήμανε ότι η αξιολόγηση είναι εργαλείο διαρκούς βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου. «Η αξιολόγηση αποτελεί πια ώριμο αίτημα της κοινωνίας», σημείωσε. Απευθυνόμενος στον Αλέξη Τσίπρα ανέφερε ότι δεν γίνεται να μην υπάρχει μια στοιχειώδης βάση εισαγωγής για τα Πανεπιστήμια.
Σε ό,τι αφορά τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών ο πρωθυπουργός σημείωσε πως όσοι δεν θα εμβολιαστούν θα πρέπει να κάνουν εργαστηριακά τεστ για να μπορούν να μπουν στην τάξη.
«Οι εκπαιδευτικοί εκείνοι οι οποίοι θα επιλέξουν τελικά να μην εμβολιαστούν, είναι βέβαιο ότι θα υποστούν πρόσθετη ταλαιπωρία. Θα ζητήσουμε συχνά εργαστηριακά τεστ προκειμένου να μπορούν να προσέλθουν στην τάξη.Μας απασχόλησε το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού εκπαιδευτικών, αλλά δεν θα ήταν στην παρούσα συγκυρία η ενδεδειγμένη λύση», σημείωσε.
Στη συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι η παιδεία αποτελεί καταλύτη για τη συλλογική πρόοδο και ανάπτυξη της χώρας και έκανε ειδική αναφορά στον πρόσφατο διορισμό 11.700 εκπαιδευτικών, μετά 11 χρόνια.Ο πρωθυπουργός ανέφερε καθώς ο κόσμος διαρκώς αλλάζει, δεν γνωρίζουμε αν η γνώση του σήμερα θα ανταποκρίνεται στα επαγγέλματα του αύριο.
Και συνέχισε λέγοντας:« Ταυτόχρονα καθιέρωση ξένης γλώσσας από το νηπιαγωγεία, 123 νέα προγράμματα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες, εργαστήρια, νέος ψηφιακός εξοπλισμός, μαθήματα δεξιοτήτων παντού, επιμόρφωση διδασκόντων και διπλάσια πρότυπα και σχολεία και επαγγελματικά λύκεια. Μόνο φέτος για 4039 θέσεις στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία κατατέθηκαν παραπάνω από 13.000 μοναδικές αιτήσεις. Στα 6 πρότυπα επαγγελματικά λύκεια, από την πρώτη φάση ήδη έχει συμπληρωθεί ο αριθμός των ενδιαφερομένων που είχε συμπληρωθεί ολόκληρη τη χρονιά πέρσι».
«Καλύτερη μόρφωση των μαθητών μέσω της απελευθέρωσης των εκπαιδευτικών. Περισσότερη ελευθερία στα σχολεία, στους δασκάλους και τους καθηγητές μας. Την ανάγκη για διαρκή επιμόρφωση των διδασκόντων, την αξιολόγησή τους και ενίσχυση εκπαιδευτικών δομών. Αυτά επιχειρεί να κάνει το νομοσχέδιο. Πρόκειται για μία μεταρρύθμιση η οποία προσφέρει ανοικτή γνώση στα παιδιά και επιδεικνύει μεγάλη εμπιστοσύνη στους δασκάλους και καθηγητές μας», συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Βα δούμε αν μπορούμε σε αυτή την αίθουσα τουλάχιστον να συμφωνήσουμε επί της αρχής στους βασικούς πυλώνες που δρομολογεί αυτό το νομοσχέδιο:
Πρώτον, στην καλύτερη μόρφωση των μαθητών μέσω της απελευθέρωσης των εκπαιδευτικών και της αυτονομίας των σχολικών μονάδων από τον έλεγχο του Υπουργείου. Περισσότερη ελευθερία στα σχολεία, στους δασκάλους και στους καθηγητές μας.
Δεύτερον, την ανάγκη για διαρκή επιμόρφωση των διδασκόντων, το έργο των οποίων όμως θα πρέπει να αξιολογείται, ώστε να μπορεί να ενδυναμώνεται.
Και τρίτον, την ενίσχυση των εκπαιδευτικών δομών στον τομέα της σύγχρονης παιδαγωγικής», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Η σχολική διαδρομή πρέπει να γίνει και στην Ελλάδα η γόνιμη διαδρομή του παιδιού και εφήβου προς το σταθμό του ώριμου και ολοκληρωμένου πολίτη» σημείωσε στην ομιλία του ο πρωθυπουργός και συνέχισε λέγοντας:«. Η γνώση του σήμερα δεν ξέρουμε αν θα ανταποκρίνεται στα επαγγέλματα του αύριο. Δεν αρκεί ο μαθητής να γνωρίζει πληροφορίες. Πρέπει να μάθει πώς να μαθαίνει, πώς να προσαρμόζεται σε μία ομάδα. Εκεί έγκειται η δύναμη των λεγόμενων ήπιων δεξιοτήτων που θα μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά μας αυτά τα ζητούμενα.
Τα σχολεία θα έχουν επίσης την ελευθερία να συγκροτούν τα δικά τους προγράμματα, να δημιουργούν ομίλους, να συνεργάζονται με άλλους φορείς.
Ο διευθυντής αναλαμβάνει το ρόλο που δηλώνει ο τίτλος του. Διευθύνει, συνεργάζεται και αξιολογεί τους υφισταμένους του.
Ο προϊστάμενος κάθε μονάδας πια αποκτά και καινούργιους συνεργάτες. Θα συνδράμουν το διευθυντή οι υποδιευθυντές και άλλοι θεσμοί όπως οι ενδοσχολικοί συντονιστές και οι υπεύθυνοι διασύνδεσης στα επαγγελματικά λύκεια. Η θητεία του διευθυντή αυξάνεται από τα 3 χρόνια στα 4.
Η αξιολόγηση απαραίτητο αντίβαρο που πρέπει να υπάρχει. Είναι μια απαραίτητη δικλείδα ασφαλείας για την αποφυγή προνομιακών σχέσεων μεταξύ συναδέλφων αλλά και κατάχρησης μιας ηγετικής θέσης. Είναι εργαλείο διαρκούς βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου. Εφαρμόζεται παντού στον αναπτυγμένο κόσμο. Η αξιολόγηση αφορά δύο επίπεδα, τη σχολική μονάδα και τους λειτουργούς της. Κάθε σχολείο θα έχει τη δική του ιστοσελίδα και η πρόοδος προγραμμάτων θα αποτυπώνεται σε ανώνυμα τεστ αξιολόγησης των μαθητών.
Πια ανά 4ετία ή 2ετία, οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το έργο τους και την επιχειρησιακή τους συνέπεια. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα αναλογούν είτε με μεγαλύτερη ευκολία στην ανάθεση θέσεων ευθύνης, είτε σε επιμόρφωση. Και οι αξιολογητές θα αξιολογούνται. Ο διευθυντής του σχολείου θα υπόκειται στην κρίση του διευθυντή εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση αποτελεί πια ώριμο αίτημα της κοινωνίας. 7 στους 10 πολίτες κρίνουν απαραίτητη την αξιολόγηση στα σχολεία και 9 στους 10 συμφωνούν με τις νέες θεματικές ενότητες.
Στο εξωτερικό, παντού στην Ευρώπη, η αξιολόγηση είναι κανόνας. Αποτελεί συστατικό στης εκπαιδευτικής διαδικασίας».
«Δεν γίνεται να μην υπάρχει μια στοιχειώδης βάση εισαγωγής για τα Πανεπιστήμια. Είναι καιρός να σοβαρευτείτε κ. Τσίπρα και να σταματήσετε να δηλητηριάζετε όσους ακόμα αντέχουν να σας ακούν», ανέφερε απευθυνόμενος στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ.