Δεν απέκλεισε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης το ενδεχόμενο επέκτασης και στις ΔΕΚΟ και στις εταιρείες με μεγάλη διαφημιστική δαπάνη (π.χ. ΟΠΑΠ) του μέτρου της δημοσιοποίησης των διαφημιστικών δαπανών που θα ισχύει για τις τράπεζες.
Ειδικότερα, ο κ. Δραγασάκης κάλεσε τις εταιρείες να υιοθετήσουν οικειοθελώς την ρύθμιση λέγοντας χαρακτηριστικά: «πολιτικά ως κυβέρνηση συμφωνούμε. Θα μπορούσαν να το κάνουν και οι ίδιες οι εταιρείες. Π.χ. ο ΟΠΑΠ θα μπορούσε να το κάνει ή και οι ΔΕΚΟ. Θα πρότεινα να υπάρξει η έκκληση προς τις ΔΕΚΟ και τους άλλους φορείς με μεγάλη διαφημιστική δαπάνη να υιοθετήσουν οικειοθελώς την ρύθμιση».
Παράλληλα, ο κ. Δραγασάκης αποκάλυψε ότι από έρευνα που έκανε στις διαφημιστικές δαπάνες μόνο ενός έτους, του 2014, διαπίστωσε ότι «ένα συγκρότημα πήρε 1,5 εκατ. ευρώ, άλλο συγκρότημα 1 εκατ. ευρώ, άλλο 800.000 ευρώ. Με ποιο τρόπο δόθηκαν τα χρήματα;». Ακόμα, πρότεινε να υπάρξει μελέτη για τα δάνεια των τραπεζών σε ΜΜΕ και επεσήμανε ότι «σε πολλές περιπτώσεις η τράπεζα που έδινε τα δάνεια σε ένα συγκρότημα, κάλυπτε τους τόκους του δανείου είτε σε μεγάλο μέρος είτε ακόμη και πλήρως! Είναι μία στρέβλωση της τραπεζικής λειτουργίας και δημιουργείται ένας μηχανισμός αθέμιτου πλουτισμού. Δεν θα εκπλαγώ αν αποδειχθεί ότι η διαφημιστική δαπάνη υπερέβαινε και τους τόκους των δανείων».
«Είναι μία μορφή καπιταλισμού που στηρίζεται σε διαμεσολαβήσεις. Το πρόβλημα είναι πως όταν έρχεται η κρίση αυτές οι εταιρείες δεν είναι βιώσιμες. Η παρέμβασή μας είναι ένας κόκκος άμμου, δεν λύνει το πρόβλημα. Δημιουργεί όμως συνθήκες διαφάνειας», τόνισε ο Γ. Δραγασάκης.
Αλέξανδρος Διαμάντης