Νέα ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη και τον υπουργό Εσωτερικών Αλέξη Χαρίτση σχετικά με τους φωτογραφικούς διαγωνισμούς της Περιφέρειας Αττικής για δημόσια έργα ύψους 88 εκατ. ευρώ κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιάννης Μανιάτης.
Ο βουλευτής της ΔΗΣΥ επισημαίνει ότι ίδιο σκάνδαλο έχει καταγγείλει και ο πρώην Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Σγουρός, ζητώντας την ακύρωσή των διαγωνισμών, καθώς και την παραίτηση όλων των υπευθύνων, ωστόσο «καμιά απάντηση δεν έχει δοθεί στη Βουλή μετά την σχετική ερώτηση που υποβάλαμε για το ίδιο θέμα από τις 7.11.2018».
Αναλυτικά, η ερώτηση του κ. Μανιάτη:
«Κύριοι Υπουργοί, στο ακραίο όριο αγανάκτησης, να ζητείται η παραπομπή στο Πειθαρχικό Συμβούλιο του ΤΕΕ όσων προετοίμασαν για λογαριασμό της κας Ρ. Δούρου και των υπηρεσιών της, το σκανδαλώδη διαγωνισμό για τις ασφαλτοστρώσεις στην Περιφέρεια Αττικής, έφτασε ο ΣΑΤΕ (Σύνδεσμος Ανωνύμων Τεχνικών Εταιρειών), με σχετική ανακοίνωσή του. Το ίδιο σκάνδαλο, που αφορά σε διαγωνισμούς συνολικού ύψους 88.000.000€, έχει καταγγείλει ο π. Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Σγουρός, ζητώντας την ακύρωσή τους, καθώς και την παραίτηση όλων των υπευθύνων. Καμία δε απάντηση δεν έχει δοθεί στη Βουλή μετά και τη σχετική ερώτηση που υποβάλαμε για το ίδιο θέμα από τις 7.11.2018.
Οι σκανδαλώδεις όροι περιλαμβάνονται στους διαγωνισμούς για τη «Βελτίωση και περιοδική συντήρηση υποδομών στο πρωτεύον αστικό οδικό δίκτυο Περιφέρειας Αττικής» με τον απίστευτα φωτογραφικό όρο «…το συγκρότημα παραγωγής ασφαλτοσκυροδέματος δεν πρέπει να βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 40 χλμ σε ευθεία γραμμή από την Αθήνα (πλ. Συντάγματος)». Το κραυγαλέο και σκανδαλώδες της διατύπωσης, είναι ότι σε όλη την Ελλάδα οι αντίστοιχοι διαγωνισμοί δεν προβλέπουν περιορισμό των 40 χλμ, διότι πολύ απλά, σε πολλούς νομούς της χώρας οι ανάδοχοι βρίσκονται σε αποστάσεις και άνω των 100 χλμ, χωρίς αυτό ποτέ να έχει δημιουργήσει κανένα πρόβλημα ποιότητας του ασφαλτοσκυροδέματος. Στην ίδια ανακοίνωση του ΣΑΤΕ, καταγγέλλεται επίσης ότι η διάταξη αυτή ενσωματώθηκε προκειμένου να αποκλείσει συγκεκριμένες εταιρείες, οι οποίες λειτουργούν σε περιοχές, όπως π.χ. Μέγαρα, Χαλκίδα, ή Κόρινθο και να ευνοηθούν άλλες.
Τέλος, επισημαίνεται ότι ο κραυγαλέα φωτογραφικός αυτός όρος, δεν έχει τεθεί ποτέ ξανά σε κανέναν διαγωνισμό από τους δεκάδες που εκτελούνται για τη συντήρηση της οδοποιίας στην Αττική, όπου κάθε χρόνο εκτελείται σημαντικός αριθμός έργων οδοποιίας από την Περιφέρεια, τις Περιφερειακές Ενότητες και τους Δήμους.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Από ποιες τεχνικές προδιαγραφές, ή άλλες απαιτήσεις, προκύπτει ο περιορισμός για απόσταση της μονάδας παραγωγής από το έργο όχι μεγαλύτερη των 40 χλμ;
2. Πόσες είναι οι αδειοδοτημένες μονάδες παραγωγής αφαλτοσκυροδέματος στην Αττική και σε απόσταση μέχρι 40 χλμ από το έργο;
3. Πόσες είναι οι αδειοδοτημένες μονάδες παραγωγής σε απόσταση έως και 80 χλμ από το έργο;
4. Ποιες είναι οι ορθές πρακτικές που εφαρμόζουν οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης για να εξασφαλίσουν θερμοκρασίες διάστρωσης του ασφαλτοσκυροδέματος όχι μικρότερες των 130 βαθμών Κελσίου;
5. Θα ενεργοποιήσουν άμεσα τις διαδικασίες ελέγχου από την αρμόδια Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, ώστε να διορθωθούν οι σχετικές προκηρύξεις και να αποδοθούν ευθύνες και να ξαναγίνουν οι σχετικοί διαγωνισμοί με όρους ίσης μεταχείρισης και διαφάνειας;».