Τα έργα αξιοποίησης των υδάτινων πόρων αποτελούν σημαντική προτεραιότητα σε περιβάλλον κλιματικής κρίσης, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σε συνέντευξή του.
«Τη νέα περίοδο, υψηλά στις προτεραιότητές μας τοποθετούμε τα έργα υποδομών για τη βέλτιστη αξιοποίηση των υδάτινων πόρων, κυρίως για σκοπούς άρδευσης, σε περιβάλλον επιτεινόμενης κλιματικής κρίσης», επισήμανε και τόνισε ότι κάθε ένα από τα έργα που υλοποιεί το Υπουργείο έχει ξεχωριστή σημασία για τη βιώσιμη ανάπτυξη μικρών ή μεγαλύτερων περιοχών ή και ολόκληρης της χώρας, καθώς και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων των πολιτών.
Ο κ. Σταϊκούρας, μιλώντας στα «Παραπολιτικά του Σαββάτου» επισημαίνει ότι όλα τα εμβληματικά έργα, όπως οι νέοι αυτοκινητόδρομοι και το Μετρό της Θεσσαλονίκης, προχωρούν βάσει χρονοδιαγράμματος, όπως επίσης και οι παρεμβάσεις στις αστικές συγκοινωνίες και στον σιδηρόδρομο.
Η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης προχωρεί: Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί. Στο τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος έχουν εγκατασταθεί, μάλιστα, και τα πρώτα εργοτάξια. Μέσα στην τρέχουσα τετραετία προβλέπεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους, ενώ θα προχωρήσει και η κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο, αφού ολοκληρωθούν οι τρέχουσες διαγωνιστικές διαδικασίες και συναφθούν όλες οι συμβάσεις παραχώρησης.
Στη Δυτική Ελλάδα, η περάτωση της κατασκευής του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος προσδιορίζεται μέσα στο 2025. Κατά την πρόσφατη επίσκεψή μας στο εργοτάξιο, διαπιστώσαμε ότι ο ρυθμός εκτέλεσης των εργασιών βαίνει αυξανόμενος.
Ο Ε-65 είναι ο αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την ΠΑΘΕ, πριν από τη Λαμία, με την Εγνατία, κοντά στα Γρεβενά. Τα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα αναμένεται να ολοκληρωθούν τους πρώτους μήνες του 2024, ενώ στο σύνολό του ο αυτοκινητόδρομος προβλέπεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία έως το τέλος της τρέχουσας τετραετίας.
Για τις αστικές συγκοινωνίες αναγνώρισε ότι ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου προσεγγίζει τα 19 έτη και είναι αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που είναι κοντά στα 13 έτη.
«Γι’ αυτό, μια από τις πρώτες ενέργειές μας ήταν να «ξεμπλοκάρουμε» τον διαγωνισμό για την προμήθεια των νέων λεωφορείων και, έτσι, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024, περιμένουμε την κυκλοφορία των πρώτων 250 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης» είπε και συμπλήρωσε: «Ο συνολικός σχεδιασμός προβλέπει τόσο την προμήθεια συνολικά 1.300 οχημάτων όσο και την περαιτέρω ενίσχυση του προσωπικού των συγκοινωνιακών οργανισμών, κυρίως σε ειδικότητες πεδίου.»
Για το Μετρό Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι η λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης προγραμματίζεται μέσα στο 2024 και μάλιστα, μέσα στον Σεπτέμβριο θα υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. και της αναδόχου εταιρείας της λειτουργίας του Μετρό.
Σύντομα η πόλη θα αποκτήσει έναν νέο μέσο μεταφοράς, με 13 σύγχρονους σταθμούς, που θα χρησιμοποιούν καθημερινά περίπου 300.000 επιβάτες, είπε και πρόσθεσε πως, μόλις ολοκληρωθεί το βασικό έργο, θα ακολουθήσει η επέκταση προς την Καλαμαριά.
Τέλος για το Μετρό της Αθήνας ανέφερε ότι έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν οι μισές από τις πρόδρομες εργασίες, ενώ ο πρώτος μετροπόντικας έχει ήδη διανύσει τα πρώτα μέτρα και βρίσκεται στο στάδιο που χαρακτηρίζουν οι μηχανικοί ως «συστηματοποίηση της εκσκαφής».
Το φθινόπωρο προβλέπεται, επίσης, να ξεκινήσει τη διάνοιξη και ο δεύτερος μετροπόντικας που έχει φτάσει στην Ελλάδα. Η πρώτη φάση της ανάπτυξης της γραμμής Άλσος Βεΐκου - Γουδή αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029 και θα περιλαμβάνει 15 σύγχρονους σταθμούς, που θα συμπληρώνουν το σημερινό δίκτυο.
Ενδεικτικά, ο επιβάτης που θα μπαίνει στον σταθμό της Βεΐκου θα αποβιβάζεται στην Πανεπιστημιούπολη σε λιγότερο από 15 λεπτά, ενώ καθημερινά η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί περισσότερους από 340.000 επιβάτες.