Χρ. Στυλιανίδης: Το Μεταφορικό Ισοδύναμο θα ισχύσει με βάση την αναλογικότητα
Eurokinissi
Eurokinissi

Χρ. Στυλιανίδης: Το Μεταφορικό Ισοδύναμο θα ισχύσει με βάση την αναλογικότητα

«Το Μεταφορικό Ισοδύναμο θα ισχύσει με βάση την αναλογικότητα. Η Κρήτη δεν θυματοποιείται. Αναζητούνται νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για την επιχειρηματική νησιωτικότητα», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, σε παρέμβασή του στη Διευρυμένη Συνεδρίαση της Διοικητικής Επιτροπής των Επιμελητηρίων όλης της χώρας, στο Ρέθυμνο.

Όπως τόνισε ο υπουργός, σε συνάντησή του με εκπροσώπους των Αγροτικών Συνεταιρισμών και Ενώσεων στο Επιμελητήριο Ρεθύμνου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, τόνισε ότι: «Το Μεταφορικό Ισοδύναμο θα συνεχιστεί με βάση την αρχή της αναλογικότητας. Η Κρήτη δεν θα θυματοποιηθεί και αναζητούνται νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη νησιωτική επιχειρηματικότητα. Το κάθε νησί, με βάση τη δυναμικότητά του, θα πάρει το μερίδιό του, κανείς δεν θα αδικηθεί.

Στόχος είναι να βοηθήσει το Μεταφορικό Ισοδύναμο τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, αλλά μέσα στα πλαίσια των δημοσιονομικών κανόνων και της αναλογικότητας».

Σχετικά με την αναζήτηση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων για τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, που θα βασίζονται στην Αναπτυξιακή Τράπεζα, επεσήμανε πως πρόκειται για μία συζήτηση που γίνεται, για μια διαπραγμάτευση που ξεκίνησε και για την οποία θα ενημερώνει τακτικά γύρω από αυτό το θέμα.

«Ο διάλογος που ξεκινήσαμε στην Αθήνα θα συνεχιστεί με όλα τα νησιά, με στόχο να έχουμε πάντα το βέλτιστο αποτέλεσμα».

Ο υπουργός άκουσε τους φορείς και τις προτάσεις τους και ήταν καθησυχαστικός σε τυχόν ανησυχίες ή εντυπώσεις σχετικά με το μεταφορικό ισοδύναμο και μεταξύ άλλων τόνισε πως «το μέτρο θα κατευθυνθεί προς εκείνους που όντως το έχουν ανάγκη, χωρίς να διασαλευθεί η δημοσιονομική πειθαρχία σε καμία περίπτωση».

Στην παρέμβαση του στη συνεδρίαση της ΚΕΕΕ, εξέφρασε την πεποίθηση ότι «η Ελλάδα και ο Ελληνισμός, εάν δεν δώσουν έμφαση στην επιχειρηματικότητα, θα μείνουν πίσω στις εξελίξεις. Και επιτέλους, σιγά-σιγά, γίνεται αντιληπτό ότι το κράτος απλώς βάζει το πλαίσιο. Εκείνοι που θα παράξουν και θα δημιουργήσουν πλούτο και ΑΕΠ, είναι οι επιχειρηματίες. Έχουμε ήδη βρει χρήματα για να ενισχύσουμε τη νησιωτική επιχειρηματικότητα.

Έτσι θα απελευθερώσουμε τον εθνικό προϋπολογισμό, ώστε να δώσει και στα άλλα Επιμελητήρια που δεν είναι από νησιά. Πράγμα που σημαίνει ότι όλα είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Όταν διεκδικούμε για τα νησιά, ταυτόχρονα διεκδικούμε για όλη την Ελλάδα. Μην ανησυχείτε. Είναι δύσκολο να συζητάμε για τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, ειδικά όταν μιλάμε για ένα τόσο δύσκολο περιβάλλον όπως είναι η νησιωτική Ελλάδα.

Ευτυχώς, σιγά-σιγά, στις Βρυξέλλες άρχισαν να αντιλαμβάνονται ότι η νησιωτική Ελλάδα είναι ταυτότητα της Ευρώπης. Δεν είναι απλώς η ομορφιά του τουρισμού, αλλά το γεγονός ότι πρέπει να ζήσει ο πληθυσμός στα νησιά και να αντιμετωπίσει το δημογραφικό πρόβλημα. Γι' αυτό και θα τη στηρίξουμε. Άλλωστε ήταν και αυτό που μου ζήτησε ο πρωθυπουργός, όταν μου ζήτησε να αναλάβω αυτό το υπουργείο».

Τέλος, ο Χρ. Στυλιανίδης επέμεινε στο ότι δεν πρέπει να ξεφύγουμε ως χώρα από τη δημοσιονομική πειθαρχία.

«Έχω ζήσει ανάλογα φαινόμενα και στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, την Κύπρο. Όποτε ξεφύγαμε από τη δημοσιονομική πειθαρχία, κλάψαμε πικρά. Και Ελλάδα και Κύπρος. Αυτό να είναι πυξίδα συμπεριφοράς. Εγώ τουλάχιστον, δεν θα δεχτώ να ξεφύγω εκτός των δημοσιονομικών πλαισίων. Δεν πρέπει λοιπόν να ξαναφτάσουμε σε αυτό το σημείο. Ποτέ. Επομένως, το μεταφορικό ισοδύναμο είναι εδώ. Θα βοηθήσει τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, αλλά μέσα στα πλαίσια των δημοσιονομικών κανόνων και της αναλογικότητας», συμπλήρωσε.