«Η νέα κυβέρνηση δεν πρόκειται να δεχθεί κανένα τετελεσμένο» στο θέμα των διοδίων, ξεκαθάρισε ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής.
Κατά την ομιλία του στη Βουλή, στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων, ο υπουργός Υποδομών επεσήμανε πως μετά από διαπραγματεύσεις με την προηγούμενη κυβέρνηση, οι οποίες κατέρρευσαν, η Αττική Οδός ανακοίνωσε αύξηση των διοδίων και πρόσθεσε ότι ναι μεν η εταιρεία είχε συμβατικό δικαίωμα να προχωρήσει στις αυξήσεις, ωστόσο δεν είχε δίκιο να το κάνει. «Γιατί κυρίως δεν σεβάστηκε τους πολίτες που είναι οι χρήστες του δρόμου», σχολίασε.
Ακόμη, αναφέρθηκε σε μια σειρά από έργα που σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν κολλήσει.
Όπως ανέφερε:
«Στο πλαίσιο αυτών των δύο κατευθύνσεων, στον προγραμματισμό μας έχουμε:
Να λύσουμε τα ζητήματα για να ξεκινήσει το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης.
Να προχωρήσουμε γρήγορα έργα που υλοποιούνται, όπως το Νότιο τμήμα του Ε65.
Να προχωρήσουμε τις διαγωνιστικές διαδικασίες του «Μετρό Γραμμή 4 – Άλσος Βεϊκου – Γουδί» παρά τα πολλά προβλήματα, καθώς και τα έργα στο Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης, βρίσκοντας οριστική λύση για τους σταθμούς «Εγνατία» και «Αγία Σοφία» σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού.
Να προχωρήσουμε το διαγωνισμό της Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης της Σαλαμίνας με το Πέραμα, που έχει καθυστερήσει πολλά χρόνια.
Να προχωρήσουμε στην υλοποίηση μιας σειράς έργων όπως το Ελευσίνα – Υλίκη, τις επεκτάσεις της Ιόνιας οδού με το Αγρίνιο και την Κακαβιά, «Δράμα – Αμφίπολη – Εγνατία», κ.λπ.
Να ολοκληρώσουμε το σχεδιασμό και την υλοποίηση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Σύνορα και Αθήνα – Πάτρα.
Δίνουμε μεγάλη σημασία και στη συντήρηση του Εθνικού Σιδηροδρομικού Δικτύου.
Η Πολιτεία πρέπει να κάνει ό,τι μπορεί για να προλάβει ατυχήματα και όχι να τρέχει μετά από αυτά. Μεγάλη έμφαση θα δοθεί στις Κτιριακές Υποδομές της χώρας μας.
Σχολεία, Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, Δικαστικά κτίρια.
Ιδιαίτερη σημασία δίνουμε στα έργα για την ασφάλεια των πολιτών.
Μέσα σε 2 εβδομάδες η κυβέρνηση και το Υπουργείο αντιμετώπισε άμεσα τις φυσικές καταστροφές στη Χαλκιδική καθώς και τον πρόσφατο σεισμό στην Αθήνα.
Το Υπουργείο Υποδομών έχει στην αρμοδιότητά του όσα έργα έχουν χαρακτηρισθεί Εθνικού Επιπέδου κατόπιν αιτήσεων των Περιφερειακών οργάνων.
Προγραμματίζουμε, επίσης, τη δημοπράτηση δέκα αντιπλημμυρικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 430 εκ. €, τα οποία έχουν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Και βέβαια, συνεχίζουμε τις Προγραμματικές Συμβάσεις, με τους Δήμους Μαραθώνα, Ελευσίνας, Αγ. Θεοδώρων – Λουτρακίου, Μάνδρας – Ειδυλλίας και Ραφήνας – Πικερμίου, για έργα αποκατάστασης από φυσικές καταστροφές.
Ιδιαίτερο βάρος δίνουμε και σε καίριες θεσμικές τροποποιήσεις. Δεν μας νοιάζει να ξεριζώνουμε τα πάντα, δεν θα αλλάξουμε τους Νόμους 4412 και 4413. Θα τους κάνουμε όμως καλύτερους, με μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές. Όπως τη δυνατότητα επίβλεψης και από ιδιωτικές εταιρείες. Τις μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας για μεγάλα έργα και επιπλέον, θα εξετάσουμε τη δυνατότητα δημοπράτησης με «καινοτόμες προτάσεις».
Μας ενδιαφέρουν οι ουσιώδεις καινοτομίες, τα νέα, σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία. Να αξιοποιήσουμε επιτέλους ιδέες και λύσεις δοκιμασμένες στο εξωτερικό.
Μεγάλη σημασία δίνουμε στην προετοιμασία μελετών, οι οποίες μπορούν να ελέγχονται από ιδιώτες. Χωρίς ώριμες μελέτες, δεν μπορεί η πολιτεία να υλοποιήσει έργα όταν τα χρειάζεται και έχει χρηματοδότηση».