Κ. Πιερρακάκης: Έχουν γίνει 132 αιτήσεις ξένων Πανεπιστημίων - Μεταξύ αυτών Χάρβαρντ, Γέιλ, Κολούμπια
Eurokinissi
Eurokinissi

Κ. Πιερρακάκης: Έχουν γίνει 132 αιτήσεις ξένων Πανεπιστημίων - Μεταξύ αυτών Χάρβαρντ, Γέιλ, Κολούμπια

Σε σημαντικές ανακοινώσεις προχώρησε ο Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά την παράδοση του υπουργείου Παιδείας, στην Σοφία Ζαχαράκη.

Ο απερχόμενος υπουργός, ανακοίνωσε ότι έχουν γίνει 132 αιτήσεις ξένων Πανεπιστημίων για συμπράξεις με δημόσια ελληνικά Πανεπιστήμια. Ανάμεσα σε αυτά είναι το Χάρβαρντ, το Γέιλ, το Κολούμπια, το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης, η Χαϊδελβέργη, το Imperial, καθώς και πολλά άλλα, τόνισε και πρόσθεσε ότι τις αιτήσεις θα αξιολογήσει η αρμόδια αρχή, ΕΘΑΑΕ.

Για να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των ξένων πανεπιστημίων για τη συνεργασία τους με τα ελληνικά ΑΕΙ ανακοινώνω πως θα αυξήσουμε τον προϋπολογισμό κατά 20 εκ ευρώ, με την πολύτιμη συμβολή του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών του Νίκου Παπαθανάση. Το συνολικό ποσό θα φτάσει τα 82 εκ ευρώ, ανέφερε ακόμα.

Αναλυτικά όσα είπε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

«Από αυτό το υπουργείο θα μου λείψουν όλα: Οι άνθρωποι, οι προκλήσεις, τα ατέλειωτα ξενύχτια, οι κρίσιμες αποφάσεις γιατί συχνά τα φώτα του τρίτου ορόφου άναβαν, όπως μέχρι τα ξημερώματα, προκειμένου κάθε μας βήμα να είναι στέρεο και να έχει αντοχή στον χρόνο. Σταχυολογώ κάποια πράγματα: Κάναμε 10.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Από τη νέα μου θέση υπόσχομαι να κάνω ό,τι περισσότερο μπορώ για να συνεχίσει αυτή η καλή παράδοση των μόνιμων διορισμών και τη μείωση των αναπληρωτών.

Αλλάξαμε τον κανονισμό λειτουργίας στα σχολεία, η απαγόρευση των κινητών δεν ήταν ούτε εύκολη, ούτε απλή απόφαση. Πέτυχε όμως και πέτυχε γιατί αγκαλιάστηκε από καθηγητές, γονείς και τους ίδιους τους μαθητές. Προχωρήσαμε σε ολοκληρωμένες πολιτικές για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, δημιουργήσαμε την πλατφόρμα για τις αναφορές γονιών και μαθητών, τις επιτροπές που εξετάζουν τις πιο δύσκολες περιπτώσεις, διπλασιάσαμε τον αριθμό των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών σε σχολεία.

Λειτουργήσαμε το ψηφιακό φροντιστήριο που βοήθησε να γκρεμίσουμε τα τείχη του αποκλεισμού για όσα παιδιά ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές, παιδιά με αναπηρίες ή παιδιά που οι οικογένειές τους δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν για ενισχυτικά μαθήματα. Σημειώστε εδώ κάτι που δεν έχουμε πει το Ψηφιακό Φροντιστήριο τις τελευταίες εβδομάδες παρουσιάζει αύξηση στην επισκεψιμότητα 500% που δείχνει πόσοι μαθητές της Γ’ Λυκείου το έχουν ανάγκη για να προετοιμαστούν για τις Πανελλαδικές.

Αφιερώσαμε πολλές ώρες δουλειάς για τα 22 Ωνάσεια σχολεία, 12 εκ των οποίων θα λειτουργήσουν από το Σεπτέμβριο σε περιοχές με κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις. Που θα δώσουν στους μαθητές τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια Παιδεία του μέλλοντος.

Παλέψαμε για το διεθνές απολυτήριο στα πρότυπα σχολεία και πολλά άλλα. Στα σχέδια ήταν να ξεκινήσουμε με πέντε σχολεία από το 26, είναι ήδη 13, ελπίζουμε να γίνουν περισσότερα.

Ανακοινώσαμε τα αθλητικά σχολεία που θα βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν το ταλέντο τους».

Ζαχαράκη: Να κοιτάξουμε ακόμη περισσότερο την πρόσβαση όλων των παιδιών σε μια ποιοτική εκπαίδευση

«Υπουργέ μου αφήνεις εδώ ένα βήμα και συγχρόνως αφήνεις το αίσθημα της δικής μου ευθύνης για να μπορέσω να ανταπεξέλθω σε όλα αυτά που έχεις κάνει τόσο καιρό στο υπουργείο», είπε αρχικά η κυρία Ζαχαράκη, η οποία τόνισε «πάντα ήθελα να κάποια στιγμή να γυρίσω σε αυτό το υπουργείο».

«Δεσμεύομαι, το επόμενο διάστημα, μαζί με τους φορείς, τους επικεφαλής, με τους πρυτάνεις μας, με την εκπαιδευτική κοινότητα, να μιλήσουμε για την ουσία της εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση έχει έντονο ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα».

«Πρώτη δέσμευση είναι να κοιτάξουμε ακόμη περισσότερο το περιεχόμενο μέσα από την ύλη και μέσα από την πρόσβαση όλων των παιδιών σε μια ποιοτική εκπαίδευση. Και βέβαια να γυρίσουμε και στον εκπαιδευτικό, στα επικείμενα νομοσχέδια, σε αυτό που ονομάζεται αυτονομία του σχολείου, ένα πιο δυνατό σχολείο, στρεφόμαστε και στον εκπαιδευτικό, στις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά του. Προσωπικά δεσμεύομαι να κοιτάξω και εγώ για να βελτιωθεί η καθημερινότητα κάθε εκπαιδευτικού γιατί αυτό θα αντανακλάται στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα παιδιά. Εκεί πρέπει να στρέψουμε την προσοχή μας.

Ένα από τα σημαντικά πράγματα που πρέπει να γίνουν είναι προφανώς τα πρότυπα να συνεχίσουν, τα πειραματικά, τα ωνάσεια, αλλά και όλα τα υπόλοιπα σχολεία ώστε να δώσουμε αυτόν τον αέρα της αλλαγής που αξίζει στη δημόσια εκπαίδευση, με τους βαθμούς ελευθερίας και στην ιδιωτική εκπαίδευση. Μιλάμε για όλα τα παιδιά, όπου και αν βρίσκονται, όπου και αν έχουν επιλέξει οι γονείς τους να υπηρετούν έτσι ώστε να μπορούν να πάνε τα παιδιά σε όποιο σχολείο θέλουν», είπε μεταξύ άλλων η κυρία Ζαχαράκη.

Τι δήλωσαν οι νέοι υφυπουργοί

Ο νέος υφυπουργός, αρμόδιος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Νίκος Παπαϊωάννου, μέχρι χθες γενικός γραμματέας ανώτατης εκπαίδευσης, ανέφερε ότι θα συνεχίσουν οι δρομολογούμενος αλλαγές, ώστε να υλοποιηθούν, καθώς αποτελούν «όραμα όχι μόνο της ηγεσίας του υπουργείου αλλά και του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Νέο πρόσωπο στο υπουργείο Παιδείας, ο Κώστας Βλάσσης, ο οποίος θα αναλάβει το χαρτοφυλάκιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. «Έχουμε να κάνουμε πολλή δουλειά και οι πόρτες θα είναι ανοικτές για να ακούμε, να μαθαίνουμε και να λύνουμε προβλήματα», είπε.

Οι απερχόμενες υφυπουργοί, κ.κ Ζέττα Μακρή και Ιωάννα Λυτρίβη, ευχαρίστησαν για τη συνεργασία τον απερχόμενο υπουργό, τους εκπαιδευτικούς και συνεργάτες.

«Το υπουργείο είναι στα καλύτερα δυνατά χέρια», ανέφερε η κ. Μακρή. «Αφήνουμε κάποιο καλό έργο, το οποίο πολύ άξιοι άνθρωποι θα συνεχίσουν», ανέφερε η κ. Λυτρίβη.