Καραμανλής: Τα έργα υποδομής έχουν και κοινωνική διάσταση - Δεν έχει λογική ο ΣΥΡΙΖΑ όταν ζητάει εκλογές μέσα στην πανδημία

Καραμανλής: Τα έργα υποδομής έχουν και κοινωνική διάσταση - Δεν έχει λογική ο ΣΥΡΙΖΑ όταν ζητάει εκλογές μέσα στην πανδημία

Στην προσπάθεια αντιμετώπισης του τέταρτου κύματος κορονοϊού, τη στήριξη των πολιτών απέναντι στο κύμα ανατιμήσεων και την κοινωνική διάσταση των έργων υποδομών, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ.

Όσον αφορά στην πανδημία, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι η κατάσταση αλλάζει ημέρα με την ημέρα, για αυτό και η Κυβέρνηση αναπροσαρμόζει τα μέτρα όταν χρειαστεί. Αντιπαρέβαλε δε τη στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης και ειδικότερα του ΣΥΡΙΖΑ.

«Από την αντιπολίτευση ακούμε μόνο κραυγές. Ο κ. Τσίπρας τι λέει; Μας είπε, να μη μας βρει το πέμπτο κύμα της πανδημίας με πρωθυπουργό Μητσοτάκη. Για να προστατευθεί η ανθρώπινη ζωή πρέπει να στήσουμε κάλπες μέσα στο πέμπτο κύμα. Αν αυτό έχει το παραμικρό στοιχείο λογικής, εγώ σηκώνω τα χέρια ψηλά», σχολίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Υπενθύμισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε όλα τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας και έκανε λόγο για «αντιπολίτευση της μιζέριας».

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε άλλωστε ότι: «Εάν ο πρωθυπουργός είχε πάρει την απόφαση να κλείσει η αγορά χριστουγεννιάτικα, θα έβγαινε όλος ο ΣΥΡΙΖΑ και θα έλεγε δεν ντρέπεστε που κλείνετε την αγορά και καταστρέφετε την οικονομία».

Επισήμανε δε τη λεπτή ισορροπία, που υπάρχει στην αντιμετώπιση της πανδημίας, τονίζοντας ότι παρά τα προβλήματα η συνολική διαχείριση ήταν η καλύτερη δυνατή.

«Οι αποφάσεις που παίρνει η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός για την πανδημία πρέπει να προσαρμόζονται σε δεδομένα που αλλάζουν κάθε ημέρα. Αλίμονο εάν είχαμε έναν Πρωθυπουργό που θα έλεγε "παίρνω αυτό το μέτρο και δεν κάνω πίσω και δεν το αλλάζω"», σχολίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ο πρωθυπουργός με ένα ορθολογικό σκεπτικό επέλεξε καταρχάς την πειθώ για τον εμβολιασμό και εν συνεχεία την υποχρεωτικότητα για τους άνω των 60, δεδομένου ότι η Ελλάδα έχει το δεύτερο γηραιότερο πληθυσμό στην Ευρώπη μετά την Ιταλία και καθώς η πλειονότητα των ανθρώπων στις ΜΕΘ είναι άνω των 60 ετών. Ερωτηθείς εάν θα επεκταθεί η υποχρεωτικότητα και από τα 50 έτη, απάντησε ότι: «Είναι κάτι το οποίο νομίζω ότι θα το δει η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός όταν και εφόσον και ανάλογα με το πώς πάνε οι εμβολιασμοί».

Εξέφρασε την ελπίδα ότι εφόσον προχωρήσει η εμβολιαστική κάλυψη και με την τρίτη δόση δεν θα χρειαστούν άλλα μέτρα.

Υπενθύμισε ότι η Κυβέρνηση στήριξε την οικονομία στην υγειονομική κρίση με 42 δισ. ευρώ, τα οποία σε αντίθεση με όσα ισχυρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν πήγαν μόνο σε λίγες επιχειρήσεις.

«Η Κυβέρνηση με έξυπνο και ορθολογικό τρόπο έδωσε ενισχύσεις εκεί που έπρεπε», τόνισε.

«Πάμε να στηρίξουμε το μέσο νοικοκυριό και τα χρήματα που έχει δώσει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη στο μέσο νοικοκυριό και τη μέση επιχείρηση, δεν έχουν δοθεί σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης», εξήγησε ο κ. Καραμανλής.

Αναφέρθηκε στα μέτρα στήριξης των πολιτών απέναντι στο κύμα ανατιμήσεων και την ενεργειακή κρίση και επισήμανε: «Όλα αυτά τα μέτρα στήριξης τα παίρνει μία κεντροδεξιά Κυβέρνηση, δεν τα παίρνει μία αριστερή Κυβέρνηση».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ενώ όσον αφορά στα διόδια επισήμανε ότι οι αυξήσεις είναι πολύ μικρές και προσαρμόζονται ανάλογα με τον πληθωρισμό.

Στάθηκε δε, στην οικονομική αλλά και κοινωνική διάσταση των έργων υποδομών. Αναφέρθηκε στα μεγάλα έργα, που ξεμπλοκάρουν, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο Ε65 και το Πάτρα - Πύργος, το οποίο θα ξεκινήσει στις αρχές του 2022 και έχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τα τρία χρόνια. «Όλα αυτά τα έργα έχουν και κοινωνική διάσταση», τόνισε.

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι «για πρώτη φορά μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες δρομολογούνται έργα ύψους 13 δισ. ευρώ. Έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί τα 3,2 δισ. ευρώ και μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε δημοπρατήσει έργα ύψους 5,5 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει διάχυση της ανάπτυξης, σημαίνει θέσεις εργασίας, σημαίνει ότι και άλλες επιχειρήσεις θα ευνοηθούν, όχι μόνο οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες». Ανέφερε, μάλιστα, ότι και ο Τζο Μπάιντεν στις ΗΠΑ, το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν ότι πέρασε ένα νόμο για τις επενδύσεις.

Τέλος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε: «Δεν αυτοσχεδιάζουμε. Τα έργα αυτά δεν είναι μεμονωμένα. Δεν ξυπνήσαμε ένα πρωί και είπαμε θα κάνουμε ένα δρόμο στα Τρίκαλα ή θα κάνουμε ένα σιδηροδρομικό έργο. Τα έργα αυτά έχουν σχεδιαστεί βήμα - βήμα και εξυπηρετούν έναν εθνικό στόχο: Η χώρα μας να γίνει ένας κόμβος υποδομών και μεταφορών της ευρύτερης περιοχής».