Κυρ. Μητσοτάκης για τα smartphones στα σχολεία: Τα παιδιά κινδυνεύουν από τον απόλυτο εθισμό
shutterstock
shutterstock

Κυρ. Μητσοτάκης για τα smartphones στα σχολεία: Τα παιδιά κινδυνεύουν από τον απόλυτο εθισμό

Αποφασισμένος να τεθεί αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο για τον τρόπο λειτουργίας και επίδρασης σε παιδιά και εφήβους των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης εμφανίστηκε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Μιλώντας στη συνέντευξη τύπου της ΔΕΘ και απαντώντας για τα μέτρα που προωθεί το υπουργείο Παιδείας για την απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων στα σχολεία ο πρωθυπουργός τόνισε ότι δε θα διστάσει να λάβει ακόμα πιο αυστηρά μέτρα με την τοποθέτηση ειδικών «locker» στις σχολικές αίθουσες.

«Θα επιμείνω στο κινητό τηλέφωνο γιατί οι επιστήμονες μας λένε ότι το κινητό ειδικά στο σχολείο δημιουργούν διάσπαση προσοχής και το ξέρουν οι γονείς. Θα υπάρξουν δυσκολίες και αντιδράσεις στην εφαρμογή του μέτρου αλλά θα επιμείνουμε. Θέλουμε τα κινητά στις τσάντες. Κάνουμε το πρώτο βήμα. Θέλω να θυμίσω ότι στο εξωτερικό σε άλλα σχολεία έχουν προχωρήσει παραπέρα με ειδικά “locker” που τα κλειδώνουν τα κινητά και τα παίρνουν όταν φύγουν. Δεν αποκλείω τίποτα».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επέκτεινε την τοποθέτηση του τονίζοντας την ανάγκη ευρωπαϊκής αντίδρασης για τον εθισμό που εμφανίζουν οι έφηβοι στο διαδίκτυο και τον αρνητικό τρόπο επίδρασης των κοινωνικών δικτύων.

«Τα παιδιά μας και οι έφηβοι κινδυνεύουν από απόλυτο εθισμό από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και είναι πρόβλημα ψυχικής υγείας και πρέπει να αντιμετωπιστεί. Πρέπει να το αντιμετωπίσει η Ε.Ε. στη ρίζα του. Και θέλω να παίξω πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό. Για μια ευρωπαϊκή ρύθμιση που θα αφορά τους αλγόριθμους των πλατφορμών αυτών ώστε να αντιμετωπίσουμε την εξάρτηση που οι ίδιες οι εταιρείες προκαλούν για να βγάζουν περισσότερα χρήματα», τόνισε ο πρωθυπουργός.

«Δεν μπορούν να βγάζουν χρήματα στις πλάτες των παιδιών και εφήβων μας σε ένα τεράστιο πείραμα ψυχικής υγείας που δημιουργεί τεράστια πρόβλημα στα παιδιά μας. Στα κορίτσια με συγκρίσεις και νευρικές ανορεξίες και εικόνες που δεν υπάρχουν και τα κάνουν να αισθάνονται άβολα αδύναμα ή χοντρά. Στα αγόρια μας με άλλου είδους προβλήματα. Είναι σημαντικό ζήτημα και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε σε κανονιστικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Θέλουμε τους γονείς και τους δασκάλους συμμάχους. Θέλουμε ένα σχολείο με μαθησιακή διαδικασία που να μη διακόπτεται από την ανάγκη μαθητή να κοιτά συνέχεια το κινητό του».