Μετρό Θεσσαλονίκης: Πολιτικοί και επιχειρηματίες μιλούν στο Liberal για την επόμενη μέρα στη συμπρωτεύουσα
Eurokinissi
Eurokinissi

Μετρό Θεσσαλονίκης: Πολιτικοί και επιχειρηματίες μιλούν στο Liberal για την επόμενη μέρα στη συμπρωτεύουσα

Η αισιοδοξία για την επόμενη μέρα μετά τα εγκαίνια του μετρό Θεσσαλονίκης ήταν διάχυτη μεταξύ των επιχειρηματιών και των εκπροσώπων των παραγωγικών φορέων οι οποίοι παραβρέθηκαν στη  σημερινή μέρα της επίσημης εκκίνησης των δρομολογίων του μετρό. Αναμένουν ένα θετικό οικονομικό αποτύπωμα στην αγορά, αλλά και στον τουρισμό και πλέον –μέσω του Liberal.gr- θέτουν τις επόμενες προτεραιότητες για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή.  

Η χαρά ήταν έκδηλη και μεταξύ των μελών της κυβέρνησης, των βουλευτών και στελεχών της Νέας Δημοκρατίας οι οποίοι, επίσης, μίλησαν στο Liberal.gr   

Προτεραιότητα του πρωθυπουργού η Θεσσαλονίκη

«Η Θεσσαλονίκη σήμερα δείχνει ότι αλλάζει. Φεύγουμε από την περίοδο των υποσχέσεων και τα μεγάλα λόγια που είχε κουραστεί να ακούει ο κόσμος τόσα χρόνια και πάμε στις πράξεις. Το μετρό σηματοδοτεί  αφενός την έναρξη μιας νέας εποχής κατά την οποία παραδίδονται τα έργα και αφετέρου δείχνει πως η πόλη εξελίσσεται και αναπτύσσεται», δήλωσε στο Liberal ο Συντονιστής του Γραφείου Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Γιάννης Παπαγεωργίου κάνοντας λόγο για ένα «κομβικό έργο όχι μόνο γιατί θα εξυπηρετήσει τους πολίτες, αλλά διότι αλλάζει την ψυχολογία τους. Ένα έργο που τόσα χρόνια είχε στοιχειώσει την πόλη και είχε γίνει ακόμη και ανέκδοτο το αφήνουμε πίσω και προχωράμε πλέον μπροστά».

Ο Γιάννης Παπαγεωργίου υπογραμμίζει με έμφαση πως ο πρωθυπουργός έχει προτεραιότητα τη Θεσσαλονίκη και το δείχνει συνεχώς με τις επανειλημμένες επισκέψεις του στην πόλη, αλλά και με την επιμονή του για την ολοκλήρωση των έργων που έχουν δρομολογηθεί ή σχεδιάζονται. Και δικαιώνεται με την απόφασή του για τη λύση που επελέγη στον Σταθμό Βενιζέλου, καθώς «παραδόθηκε ένα εκπληκτικό έργο που αξίζει να το δουν όλοι οι πολίτες».

Μόνο η αρχή…

Η εκκίνηση της βασικής γραμμής του Μετρό είναι, σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου μόνο η αρχή. Από εδώ και πέρα το βάρος πέφτει στις επεκτάσεις με τη γραμμή προς Καλαμαριά να ολοκληρώνεται το 2025, ενώ «όλη η κυβέρνηση είναι πάνω και από τα υπόλοιπα 30+ έργα» που αλλάζουν τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα. 

«Επιτέλους έγινε πραγματικότητα αυτό που περιμέναμε τόσες δεκαετίες και έβαλε σε δοκιμασία και την αντοχή μας και τη λογική μας όταν κάποτε κάποιοι ζωγράφιζαν μουσαμάδες», δήλωσε με νόημα ο υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας και πρόσθεσε: «Σήμερα με έναν πολύ απλό τρόπο, όπως αρμόζει, χωρίς πανηγυρισμούς γίνεται πραγματικότητα κάτι που δικαιούμασταν και επιτέλους αποκτήσαμε με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη» 

Προσδοκίες για ποιοτική και βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη

Για «ένα έργο ορόσημο που αλλάζει την καθημερινότητα των πολιτών και αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής», μίλησε η υφυπουργός Τουρισμού και βουλευτής ΝΔ Α’ Θεσσαλονίκης, Έλενα Ράπτη υπογραμμίζοντας πως η έναρξη λειτουργίας του μετρό είναι «μια ιστορική στιγμή για την πόλη μας, μια μέρα χαράς ιδίως για μας τους Θεσσαλονικείς». Και προσθέτει: «Από σήμερα η Θεσσαλονίκη μας αποκτά ένα σύγχρονο, φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μετακίνησης που θα ανακουφίσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα και θα αναδείξει την πόλη μας ως κόμβο ανάπτυξης». Όσον αφορά στις επιπτώσεις που θα έχει το συγκεκριμένο έργο στην προσέλκυση τουριστών η Έλενα Ράπτη είναι αισιόδοξη: «Θα είναι ένα μέσο που θα διευκολύνει όχι μόνο τους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες της πόλης. Άρα πιστεύουμε ότι θα προσφέρει πιο ποιοτική και βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη για τη Θεσσαλονίκη μας», η οποία «τα τελευταία χρόνια βαδίζει σε τροχιά ανάπτυξης σε όλους τους τομείς λαμβάνοντας όλα όσα αξίζουν τόσο στην ίδια την πόλη όσο και στους ανθρώπους της».

Η ιστορία του μετρό της Θεσσαλονίκης case study για όλους

«Είναι μια πολύ χαρούμενη μέρα για τη Θεσσαλονίκη, για όλους όσοι εργαστήκαμε για πάρα πολλά χρόνια για να φτάσει αυτή η μέρα», δήλωσε ο βουλευτής ΝΔ Α’ Θεσσαλονίκης Στράτος Σιμόπουλος ο οποίος από τον Αύγουστο του 2012 έως τον Δεκέμβριο του 2014 διετέλεσε γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. «Εκείνη την περίοδο λύσαμε πάρα πολλά προβλήματα του έργου και είμαι πολύ χαρούμενος διότι ο Σταθμός Βενιζέλου για τον οποίο έδωσα μάχη να γίνει με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων είναι σήμερα ένας σταθμός-μουσείο», πρόσθεσε ο κ. Σιμόπουλος και συμπλήρωσε: «Ας είναι αυτή η ιστορία του μετρό της Θεσσαλονίκης ένα case study για όλους μας ώστε όταν έρχονται έργα και πόροι στην πόλη να είμαστε ενωμένοι».

Και τώρα, σύμφωνα με τον κ. Σιμόπουλο τρέχει ήδη με πολύ καλούς ρυθμούς το flyover, αλλά είναι σε εξέλιξη και άλλα έργα όπως τα νοσοκομεία στη Δυτική Θεσσαλονίκη, η ανάπλαση του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά, η αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου και μικρότερα έργα όπως το αλευτικό καταφύγιο στην Ν. Κρήνη και το Παλατάκι. «Η Θεσσαλονίκη αλλάζει πρόσωπο. Ξεκινάμε με το μετρό, ανεβάζουμε την ψυχολογία μας. Και πιστεύω πως σε λίγα χρόνια θα ζούμε σε μια άλλη πόλη», τόνισε στο Liberal.gr ο πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής. 

Για «μέρα ορόσημο για την πόλη μας, μια μέρα που παραδίδεται στους Θεσσαλονικείς ένα έργο που τους είχε διχάσει», μίλησε η βουλευτής ΝΔ Α’ Θεσσαλονίκης, Άννα Ευθυμίου υπογραμμίζοντας πως «έχει φανεί έμπρακτα η πολιτική βούληση της κυβέρνησης προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο», ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον Σταθμό-κόσμημα της Βενιζέλου. 

Να μην επαναληφθούν καθυστερήσεις 

Πολύ συγκινητική ήταν η σημερινή μέρα για τον βουλευτή ΝΔ Β’ Θεσσαλονίκης, Θεόδωρο Καράογλου ο οποίος αναφέρθηκε στον εμπνευστή του έργου Σωτήρη Κούβελα «ο οποίος πρέπει να είναι πολύ περήφανος σήμερα». Η σημαντική καθυστέρηση από τα αρχικό χρονοδιάγραμμα του 2012 «είναι κάτι που μας στεναχώρησε», είπε ο κ. Καράογλου τονίζοντας πως αυτό που προέχει τώρα είναι προχωρήσουν με γρήγορους ρυθμούς τα έργα που είναι σε εξέλιξη ή πρόκειται να ξεκινήσουν και να μην επαναληφθούν οι καθυστερήσεις του μετρό. 

Επίσης, τόνισε πως το μετρό δεν θα είναι μόνο η γραμμή των 9,6 χλμ που σήμερα παραδόθηκε, αλλά «του χρόνου θα έχουμε την επέκταση προς την Καλαμαριά και βέβαια το συντομότερο δυνατόν πρέπει να έρθουν οι επεκτάσεις προς τις δυτικές συνοικίες κατά προτεραιότητα και μετά προς τα ανατολικά, προς αεροδρόμιο, Θέρμη κλπ».

Θετικό αποτύπωμα στην αγορά

«Σήμερα είναι μια σημαντική μέρα για τη Θεσσαλονίκη», δήλωσε στο Liberal.gr ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ (Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης), Γιάννης Μασούτης ο οποίος αισιοδοξεί πως με την εκκίνηση του μετρό θα αλλάξουν πολλά για τη Θεσσαλονίκη. Ο ίδιος εκτιμά ότι η κίνηση στο κέντρο της πόλης θα αυξηθεί με θετικό αποτύπωμα στους τζίρους των εμπορικών καταστημάτων αλλά και γενικότερα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε άλλους κλάδους όπως η εστίαση και η ψυχαγωγία. 

«Η εύκολη πρόσβαση στο κέντρο θα βοηθήσει πολύ τον εμπορικό κόσμο», συμπληρώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μασούτης ΑΕ, υπογραμμίζοντας πως αυτό που πρέπει να «τρέξει» τώρα είναι οι συνέργειες στα μέσα μεταφοράς ώστε αυτά να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΘ, πρέπει να επανασχεδιαστεί το δίκτυο αστικών συγκοινωνιών ώστε το αποτέλεσμα για τις μετακινήσεις των πολιτών να είναι το βέλτιστο.

Θα βοηθήσει περισσότερο από όσο φαντάζονται

Πολύ θετικό βήμα για την τοπική οικονομία και την ανάπτυξη της πόλης χαρακτηρίζει την έναρξη λειτουργίας του μετρό ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αλουμύλ ΑΕ, Γιώργος Μυλωνάς. «Το περιμέναμε και θα το αξιοποιήσουμε στο έπακρο. Και θα βοηθήσει πολύ περισσότερο από όσο κάποιοι φαντάζονται. Είμαστε πολύ χαρούμενοι», προσθέτει ο επιχειρηματίας και πρώην πρόεδρος του ΣΒΒΕ (Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, νυν ΣΒΕ-Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος). 

Ερωτηθείς δε από το Liberal.gr για τα έργα στα οποία πρέπει να πέσει τώρα το βάρος ο κ. Μυλωνάς τόνισε πως πλέον του flyover και άλλων έργων αυτής της εμβέλειας «αυτό που πρέπει να προσεχθεί, διότι θα αλλάξει τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης, είναι το Τεχνολογικό Πάρκο Thess Intec. Αυτό πρέπει να υποστηριχθεί και να προχωρήσει όσο πιο γρήγορα γίνεται». Όπως εξήγησε, το έργο γίνεται, πλην όμως «η ταχύτητα στην τεχνολογία είναι σημαντική». 

Όλα… πάνε μαζί

Το θετικό αποτύπωμα που θα έχει το μετρό της Θεσσαλονίκης για τις επιχειρήσεις της περιοχής αλλά και για την προσέλκυση επενδύσεων υπογραμμίζει ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός» και πρώην του Συνδέσμου Εξαγωγέων –ΣΕΒΕ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος. Άλλωστε, όπως λέει, υποδομές, ανάπτυξη, επιχειρηματικότητα και επενδύσεις… «όλα αυτά πάνε μαζί. Όταν έχουμε ένα θετικό νέο ακολουθούν και άλλα. Το διεθνές περιβάλλον θέλει να δει ότι κάτι κινείται, κάτι αλλάζει στην πόλη και στη Μακεδονία προς τη θετική κατεύθυνση».

Προφανώς, όπως συμπληρώνει ο ίδιος «δεν έγιναν όλα» και «δεν υπάρχει μαγικό ραβδί» για να αλλάξουν τα πάντα. Ωστόσο «είναι στο χέρι μας να ‘’χτίσουμε’’ πολλά άλλα».

Ο ίδιος είναι αισιόδοξος καθώς «ένα όραμα δεκαετιών γίνεται επιτέλους πράξη». Και προσθέτει: «Όταν αλλάζει κάτι στη Θεσσαλονίκη, αλλάζει στη Μακεδονία, αλλάζει και στον επιχειρηματικό κόσμο. Όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στη Θεσσαλονίκη. Αυτό θέλουμε και πάντα επιζητούσαμε: Να είμαστε πάλι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Και πλέον έχουμε ένα από τα καλύτερα μετρό στην Ευρώπη. Μας έλειπε και το έχουμε». 

Αισιοδοξία και ελπίδα στον ξενοδοχειακό κλάδο

Η πόλη αφήνει πίσω της το… ανέκδοτο του μετρό που γίνεται πλέον πραγματικότητα και «φέρνει στην πόλη αισιοδοξία και ελπίδα», επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Ανδρέας Μανδρίνος υπογραμμίζοντας πως η Θεσσαλονίκη θα είναι μια διαφορετική μέρα την επόμενη της έναρξης λειτουργίας του μετρό. Είναι δε πεπεισμένος πως ο Σταθμός Βενιζέλου θα αποτελέσει ισχυρό τοπόσημο, πόλο έλξης για τους επισκέπτες της πόλης. Άλλωστε, όπως σημειώνει, πάρα πολλοί από εκείνους οι οποίοι οργανώνουν τα ταξίδια τους εξετάζουν εάν η πόλη στην οποία σχεδιάζουν να πάνε διαθέτει μετρό για να έχουν γρήγορες μετακινήσεις. 

«Ελπίζουμε η πόλη να αλλάξει σελίδα και το μετρό να φέρει οικονομική ανάπτυξη όπως φέρνει παντού», τονίζει ο κ. Μανδρίνος και μεταφέρει μια «αισιοδοξία –που δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια»- και η οποία ενισχύεται από τα μηνύματα που λαμβάνουν οι επιχειρηματίες του ξενοδοχειακού κλάδου. 

Ωστόσο, όπως λέει, «η πόλη δεν πρέπει να σταματήσει εδώ. Το μετρό πρέπει να συνεχίσει: Να φτάσει στο αεροδρόμιο και στη Δυτική Θεσσαλονίκη».

Το πιο καλό σύστημα μετακινήσεων σε δύο χρόνια

«Είναι η έναρξη μιας καλύτερης εποχής η οποία χαρακτηρίζεται από βιώσιμες μετακινήσεις και σχετίζεται με την αλληοϋποστήριξη και συνεργασία, τον συνδυασμό των μέσων μαζικής μετακίνησης. Εκεί είμαστε προσηλωμένοι στον ΟΣΕΘ και εκεί θα παραμείνουμε έτσι ώστε να έχουμε το πιο καλό σύστημα μετακινήσεων σε δυο χρόνια από τώρα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης), Γιάννης Τόσκας.  

«Μια ιστορική μέρα είναι η σημερινή για τη Θεσσαλονίκη, τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης. Ο ανανεωμένος ΟΑΣΘ, ο σπουδαίος και ιστορικός Οργανισμός της Θεσσαλονίκης, υποδέχεται με μεγάλη χαρά το μετρό, ένα καινούριο, σύγχρονο μέσο μεταφοράς», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης δίνοντας τον τόνο της συνεργασίας των μέσων μαζικής μεταφοράς. «Από σήμερα, τα δύο μέσα θα προσφέρουν από κοινού τις υπηρεσίες τους, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των πολιτών», είπε χαρακτηριστικά. .

«Επιτέλους ήρθε αυτή η ωραία μέρα. Σήμερα οι Θεσσαλονικείς είναι πραγματικά χαρούμενοι, καθώς τελείωσε μια μεγάλη προσπάθεια και ξεκινάει ένα μεγάλο έργο», επισημαίνει ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης Βασίλης Παπαγεωργόπουλος ο οποίος θυμήθηκε την έντονη κόντρα του με τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Κώστα Λαλιώτη για τις καθυστερήσεις στην κατασκευή του μετρό. 

Στη σημασία του έργου για την πόλη και στην ανάγκη να προστατευθεί από βανδαλισμούς αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του ΕΣΑΚΕ (Ελληνικός Σύνδεσμος Ανωνύμων Καλαθοσφαιρικών Εταιρειών), Ευάγγελος Γαλατσόπουλος υπογραμμίζοντας παράλληλα την αναγκαιότητα των επεκτάσεων και προς το αεροδρόμιο και προς τις δυτικές συνοικίες. 

«Είναι η ώρα της Θεσσαλονίκης να γίνουν μεγάλα έργα», πρόσθεσε ο κ. Γαλατσόπουλος κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην ανάπλαση της ΔΕΘ. «Νομίζω πως είναι το επόμενο μεγάλο project που πρέπει να ‘’τρέξει’’ άμεσα», συμπλήρωσε ο κ. Γαλατσόπουλος.