«Επίθεση» στη Fraport εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κατηγορώντας την κοινοπραξία ότι «μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας», σχολιάζοντας δημοσιεύματα, που αναφέρονται σε τριβές στις σχέσεις της γερμανικής εταιρείας με το ελληνικό δημόσιο.
Ειδικότερα, σε δηλώσεις του στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 fm», ο Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε ότι «Η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη, από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν», είπε ο κ. Σπίρτζης, καλώντας τη γερμανική εταιρεία «να καταλάβει ότι είναι μια εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, δεν είναι μια εταιρεία που θα πει στη χώρα τι έργα να κάνει και ποια δεν θα κάνει» και «να αφήσει τις διάφορες παρατηρήσεις για το πώς και τα ποια έργα θα γίνουν, καθώς τα έργα αυτά είναι στη σύμβαση και είναι υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου, είναι συγχρημαδοτούμενα έργα και έχουν εγκριθεί και οι μελέτες και τα χρονοδιαγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς, που τα επιβλέπουν».
Ο υπουργός διευκρίνισε πως, αν υπάρχει κάποιο άλλο αίτημα από την πλευρά της εταιρείας, «υπάρχει η διαδικασία μέσα στη σύμβασή τους για επίλυση των διαφορών». «Πριν λίγους μήνες η Fraport ήταν εκείνη που παρακαλούσε να μην συνεχιστούν τα έργα και να πάνε λίγο πίσω, για να μπορέσει να λειτουργήσει τους τουριστικούς μήνες το αεροδρόμιο. Τι άλλαξε; Γιατί δεν είπε πριν λίγους μήνες να ακυρωθεί και να μη συνεχιστεί το έργο;», διερωτήθηκε και εξήγησε: «Όταν έδωσε την προσφορά της, ή όταν ήταν να γίνει η σύμβαση για την παραχώρηση των αεροδρομίων, δεν έκανε καμία παρατήρηση για το έργο, όταν είχε όλα τα στοιχεία στη διάθεσή της και στα χέρια της, όταν είχε πρόσβαση στα αεροδρόμια, όταν έκανε όποια μέτρηση ήθελε, όταν μπορούσε να πάρει όποιες μελέτες ήθελε...».
Ο κ. Σπίρτζης παρατήρησε, εξάλλου, πως «αξίζει τον κόπο να δούμε ποιοι επηρεάζονται -να το πω ευγενικά- από την κάθε φορά λειτουργία και φιλολογία της Fraport και βγαίνουν ως νομικοί και εμπορικοί αντιπρόσωποί τους». «Φαντάζομαι να το σταματήσουν, γιατί μετά θα αρχίσουμε να λέμε και τα ονόματα, ποιοι σε κάθε φάση, για κάθε αίτημα που έχει μία εταιρεία, η οποία έχει σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο, βγαίνουν και διαφημίζουν και τεκμηριώνουν τα αιτήματα συγκεκριμένων εταιρειών», σημείωσε.
«Για πολλοστή φορά η Eldorado ανακοινώνει ότι θα φύγει, αλλά δεν το κάνει»
«Εγώ δεν έχω καταλάβει ότι αναστέλλει τις δραστηριότητές της η Eldorado, αλλά ότι αυτό θέλει να παρουσιάσει τη δεύτερη μέρα της επίσκεψης του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ» δήλωσε ακόμα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Είναι η πολλοστή φορά που η συγκεκριμένη εταιρεία κάνει λόγο ότι θα αναστείλει τις δραστηριότητές της, αλλά δεν τις αναστέλλει και είναι πολύ λογικό να μην τις αναστέλλει, γιατί η σημερινή δραστηριότητά της είναι πολύ κερδοφόρα» εξήγησε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Το θέμα είναι ότι η επέκταση και αδειοδότηση των δραστηριοτήτων της εταιρείας δε θα γίνουν μόνο γι'' αυτή την εταιρεία. Δε θα αλλάξουμε την ελληνική και ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία, επειδή το θέλει μια εταιρεία. Θα ακολουθήσει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και την εθνική νομοθεσία και θα προχωρήσει ή δε θα επιτραπεί μία δραστηριότητα, η οποία δεν είναι σύμφωνη με αυτήν τη νομοθεσία».
Ο υπουργός εξέφρασε την εκτίμηση ότι «οι σημερινές δραστηριότητες της συγκεκριμένης εταιρείας δε θα ανασταλούν, όπως δεν έχουν ανασταλεί πολλές άλλες φορές στο παρελθόν».
Όπως διευκρίνισε, «είναι η τρίτη φορά και η πολλοστή, ανεπίσημα στο παρασκήνιο, όπως θυμάμαι από τη δραστηριότητά μου και ως πρόεδρος Τεχνικού Επιμελητηρίου, όταν συνεχώς αυτό που έβαζε στο τραπέζι η συγκεκριμένη εταιρεία είναι οι θέσεις εργασίας, ότι θα σταματήσει τις δραστηριότητές της, ότι, ότι, ότι...».
Σημείωσε ακόμη ότι και στο παρελθόν η εταιρεία «αντί να κάτσει σε ένα τραπέζι διαλόγου για να βρει λύσεις με την τοπική κοινωνία, χρησιμοποίησε τέτοιου είδους μεθοδεύσεις».
«Δεν ταιριάζει σε μια ευρωπαϊκή χώρα τέτοιου είδους συμπεριφορά, από καμία εταιρεία που θέλει να λέει κιόλας ότι είναι και μια παραγωγική σύγχρονη εταιρεία. Λέει ότι θέλει να χρησιμοποιήσει νέα τεχνολογία και ότι σέβεται τους περιβαλλοντικούς νόμους. Δε νομίζω ότι μια εταιρεία, με όλα αυτά που επικαλείται η συγκεκριμένη τόσα χρόνια, θα είχε τέτοια προβλήματα στη λειτουργία και αδειοδότησή της» επισήμανε ο κ.Σπίρτζης.
Αναφερόμενος στην κριτική που ασκεί η αντιπολίτευση στην κυβέρνηση, με αφορμή την ανακοίνωση των προθέσεων της Eldorado, ο κ. Σπίρτζης είπε: «Πιστεύω ότι όσοι εργολαβικά από τον πολιτικό κόσμο έχουν αναλάβει να προχωρήσουν παραπέρα τα αιτήματα της συγκεκριμένης εταιρείας, θα μπορέσουν να μας δώσουν καλύτερες εξηγήσεις και γιατί, όλα αυτά τα χρόνια, τα ελεγκτικά όργανα και οι υπηρεσίες δεν ενέκριναν τους συγκεκριμένους φακέλους με τους περιβαλλοντικούς όρους, που επικαλείται η συγκεκριμένη εταιρεία, γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί όλα αυτά που ακούμε σήμερα από αυτούς τους ίδιους τους υπερασπιστές της Eldorado».
Παρατήρησε, άλλωστε, πως «στις συμβάσεις προβλέπεται και ο τρόπος επίλυσης των διαφορών, υπάρχουν πάντοτε τα ελληνικά δικαστήρια, το Συμβούλιο της Επικρατείας, η ελληνική Δικαιοσύνη λειτουργεί τελείως ανεξάρτητα, δεν επηρεάζεται --τουλάχιστον από τη σημερινή κυβέρνηση, άρα μπορεί όποιος πιστεύει ότι αδικείται να προσφύγει στην ελληνική Δικαιοσύνη, είναι πολύ απλό και στις διαδικασίες που προβλέπουν οι συμβάσεις».
Σχετικά με την επίκληση από την αντιπολίτευση της χρονικής συγκυρίας ανακοίνωσης της Eldorado ο υπουργός σημείωσε: «Με αφορμή αυτά που λέγονται -κυρίως από τη ΝΔ αλλά και από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη- καλό θα ήταν να σκεφτούμε τι έγινε τα προηγούμενα χρόνια. Ποιος έδιωξε τις μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων και ποτών και τις δραστηριότητές τους; Τι έκαναν όταν έκλεινε η μία βιομηχανία μετά την άλλη; Τι έγινε όταν κάποιοι έκλειναν τη Ζάχαρη, όταν μεταφέρονταν οι παραγωγικές δραστηριότητες και η βιομηχανία της 3Ε σε άλλα σημεία του πλανήτη, τι έγινε όταν έκλειναν τα συνεταιριστικά εργοστάσια στη Βόρεια Ελλάδα; [...] Πού ήταν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ; Μήπως ήταν κυβέρνηση και συνέβαλαν όσο μπορούσαν περισσότερο στο να κλείσουν αυτές οι βιομηχανίες; [...] Αυτό που κάνουμε είναι να προσπαθούμε να διασώσουμε τα ναυάγια της ΝΔ και των στελεχών της Δημοκρατικής Συμπαράταξης σε σχέση με την παραγωγή και τον παραγωγικό ιστό της χώρας».
"Η ΝΔ πρέπει επιτέλους να απαντήσει για τον ΟΑΣΘ"
Με αφορμή, εξάλλου, την προγραμματισμένη για αύριο κοινή συνέντευξη Τύπου με τις διοικήσεις της Αττικό Μετρό και του ΟΑΣΘ, ο κ. Σπίρτζη είπε: «Ο στόχος είναι να παρουσιάσουμε στην πόλη ποιος είναι ο σχεδιασμός που έχουμε για το άμεσο μέλλον. Τι θα γίνει στη Θεσσαλονίκη σε 1,5 χρόνο από τώρα, όταν αρχίσει να λειτουργεί το μετρό, η βασική γραμμή και η επέκταση στη συνέχεια προς Καλαμαριά, ποια είναι η πορεία εξέλιξης του έργου για τις επεκτάσεις στις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης και ποια θα είναι η συνεργασία των δύο μέσων αστικής μεταφοράς, του μετρό και των λεωφορείων της πόλης, για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε καλύτερα πολίτες».
Σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό εξυγίανσης του ΟΑΣΘ διευκρίνισε ότι «όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση κυκλοφορούσαν μόλις 240 λεωφορεία, ενώ για να έχουμε ένα ικανό συγκοινωνιακό προϊόν θα έπρεπε να είναι πάνω από 500 λεωφορεία» και «στον έναν μήνα που έχει αναλάβει η νέα διοίκηση τα λεωφορεία είναι πάνω από 390 και ελπίζουμε ότι πολύ σύντομα θα φτάσουμε τα νούμερα που πρέπει να έχουμε».
Ο κ.Σπίρτζης διευκρίνιζε πως στη διαδικασία της εκκαθάρισης «εάν προκύψουν ποινικές ευθύνες θα προχωρήσουν οι διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο», ενώ τόνισε ότι «έχουμε να κάνουμε με μια διαδικασία τεράστιων πολιτικών ευθυνών από όσους διατήρησαν και θέριεψαν το καθεστώς του ΟΑΣΘ».
«Η ΝΔ πρέπει να απαντήσει επιτέλους πώς επέτρεψαν όλα αυτά τα χρόνια ένας οργανισμός με εκατοντάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο επιδοτήσεις από το Ελληνικό Δημόσιο να μην κάνει καν στοιχειώδεις διαγωνισμούς για τις προμήθειες του, να μη γίνονται έλεγχοι για τον τρόπο, το κόστος που λειτουργεί ο Οργανισμός και επιτέλους πρέπει να απαντήσουν [...] γιατί έκαναν επέκταση της σύμβασης του ΟΑΣΘ χωρίς ο τότε υπουργός, ο κ. Χατζηδάκης να τις στείλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
(φωτογραφία: SOOC)