Σε δήλωση για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στον γενέθλιο τόπο τους από το Βρετανικό Μουσείο προέβη η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, καθώς η επαναλειτουργία της Ακρόπολης στάθηκε αφορμή για την πρόσφατη έντονη κινητοποίηση των Διεθνών Επιτροπών για την επιστροφή των Ελγίνειων.
Συγκεκριμένα, η κ. Μενδώνη μέσω του τηλεοπτικού σταθμού Star και με αφορμή την πρόσφατη κινητοποίηση των Διεθνών Επιτροπών για την Επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, επαναδιατύπωσε το πάγιο αίτημα της Ελληνικής Κυβέρνησης για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στον γενέθλιο τόπο τους.
«Η επαναλειτουργία των αρχαιολογικών χώρων, επομένως και της Ακρόπολης, έδωσε την αφορμή στις διεθνείς επιτροπές για τη διεκδίκηση των γλυπτών του Παρθενώνα να επαναδιατυπώσουν το πάγιο αίτημα το δικό τους αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης για την οριστική επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στον γενέθλιο τόπο τους» τόνισε η υπουργός Πολιτισμού στην δήλωσή της.
Επίσης υπογράμμισε πως τα γλυπτά του Παρθενώνα αποτελούν προϊόν κλοπής και επομένως η Ελλάδα ποτέ δε θα αναγνωρίσει κατοχή, νομή και κυριότητα του βρετανικού Μουσείου. Όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία που συγκεντρώνουν οι ανά τον κόσμο επιτροπές, η διεθνής κοινή γνώμη τάσσεται πλέον ανεπιφύλακτα υπέρ της επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα.
Παράλληλα, η κ. Μενδώνη επεσήμανε ότι το επιχείρημα του βρετανικού Μουσείου ότι η Αθήνα δε διαθέτει τον κατάλληλο χώρο για να εκτεθούν τα μοναδικά αριστουργήματα του Φειδία, έχει ήδη καταρριφθεί πριν από 11 χρόνια όταν εγκαινιάστηκε το νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Ένα μουσείο το οποίο τα 11 αυτά χρόνια έχει αποσπάσει το διεθνή έπαινο για την έκθεσή του και για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του.
«Είναι η ώρα, στα επόμενα γενέθλια του Μουσείου της Ακρόπολης, που είναι στις 20 Ιουνίου του 2020, το βρετανικό μουσείο να επανεξετάσει τη στάση του. Θέλει να είναι ένα μουσείο το οποίο ανταποκρίνεται και θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις και στην ψυχή των ανθρώπων. Ή θα παραμένει ένα αποικιοκρατικό μουσείο το οποίο εννοεί να κρατά και να φυλακίζει θησαυρούς της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς που δεν του ανήκουν», κατέληξε η υπουργός Πολιτισμού.