Παρουσιάζονται την Τετάρτη οι βασικοί άξονες του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, το οποίο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και φέρνει αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το πολυνομοσχέδιο θα ανακοινώσουν με συνέντευξή τους η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και οι υφυπουργοί Σοφία Ζαχαράκη και Βασίλης Διγαλάκης.
Σε αυτό περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ριζικές τροποποιήσεις στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, ενώ θα τεθεί εκ νέου σε ισχύ ο θεσμός του σχολικού συμβούλου, θα προβλέπεται αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών καθώς και ίδρυση πειραματικών και πρότυπων σχολείων.
Βάσει των διατάξεων θα διαμορφωθούν νέα προγράμματα σπουδών, με πιλοτική ένταξη εργαστηρίων δεξιοτήτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα, αλλά και ενίσχυση της πληροφορικής, των ξένων γλωσσών, των κλασσικών γραμμάτων και της φυσικής αγωγής. Ως προς τις εξετάσεις των μαθητών θα δοθεί έμφαση στις ερευνητικές εργασίες, με αλλαγή στα εξεταζόμενα μαθήματα και στον τρόπο διεξαγωγής τους.
Για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, σχεδιάζεται να δημιουργούν 24 νέα πρότυπα και 38 πειραματικά από τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Επίσης, θα προβλεφθεί αξιολόγηση των σχολείων από το επόμενο έτος, ενώ προωθείται και η διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Όπως είχε αναφερθεί στα σχολεία θα καθιερωθεί ο δάσκαλος-καθηγητής εμπιστοσύνης προκειμένου να αντιμετωπίζονται προβλήματα των μαθητών και φαινόμενα bullying.
Για το νέο Λύκειο θα καθιερωθεί Εθνικό Απολυτήριο, για το βαθμό του οποίου θα υπολογίζονται οι βαθμοί και των τριών τάξεων του Λυκείου, θα θεσμοθετηθούν γραπτές εξετάσεις από τάξη σε τάξη ενώ θα συνδεθεί με την απόκτηση πιστοποιητικού γλωσσομάθειας σε μία ξένη γλώσσα τουλάχιστον.
Θα υπάρξουν επίσης αλλαγές στις μετεγγραφές μέσω εξορθολογισμού οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, καθώς και προσθήκη ακαδημαϊκού κριτηρίου όπως επίτευξη υψηλού ποσοστού επί της βάσης του τελευταίου εισαχθέντος.
Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας, που έχει προαναγγείλει η υπουργός Νίκη Κεραμέως, θα δοθεί η δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από κάθε ΑΕΙ, θεσμοθέτηση κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, αλλά και διευκολύνσεις στην προσέλκυση και τη διαμονή αλλοδαπών φοιτητών.