Παγκόσμια πρεμιέρα στο ίδρυμα Ωνάση για το GENER8ION των Romain Gavras και Surkin

Παγκόσμια πρεμιέρα στο ίδρυμα Ωνάση για το GENER8ION των Romain Gavras και Surkin

Ο Romain Gavras και ο Surkin στην Αθήνα με το νέο τους πρότζεκτ GENER8ION σε παγκόσμια πρεμιέρα, σε συμπαραγωγή του Onassis Culture και της Iconoclast. Τρεις ποπ βίντεο εγκαταστάσεις, τρεις χώροι του Ιδρύματος Ωνάση, τρία σημεία της πόλης, με σέρφερ, αντάρτες και χολιγουντιανούς ηθοποιούς να παρελαύνουν μπροστά στα μάτια μας.

Ένα οπτικοακουστικό ταξίδι στο 2034 ξεκινάει από τη Στέγη, μας εκτοξεύει στη Μάντρα της Διονυσίου Αρεοπαγίτου και από εκεί στο Onassis Ready στην περιοχή του Ρέντη.

Χωράει η ομορφιά σε ένα περιβάλλον Αποκάλυψης; Ο Romain Gavras, που έχει υπογράψει μερικά από τα πιο ανατρεπτικά βίντεο κλιπ για τον Kanye West, τη M.I.A., τον Jay-Z και τους Justice, ενώ τώρα ετοιμάζει την τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του, δίνει μια απάντηση σε αυτό το ερώτημα με το νέο έργο του, σε συνεργασία με τον μουσικό, DJ, παραγωγό Surkin. Από τις 15 Ιανουαρίου έως τις 27 Φεβρουαρίου, τρεις χώροι του ιδρύματος Ωνάση ενεργοποιούνται όλοι μαζί για πρώτη φορά, για να υποδεχτούν τα τρία μέρη της συνδημιουργίας του σπουδαίου Ελληνογάλλου σκηνοθέτη και του μουσικού Surkin, με τίτλο GENER8ION, σε παγκόσμια πρώτη. Σέρφερ, αντάρτες, αλλά και η Charlize Theron συναντιούνται στις τρεις ποπ πολυμεσικές εγκαταστάσεις για ένα μέλλον που θυμίζει το παρόν και διατρέχει την πόλη, από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση στη Συγγρού με το Neo Surf έως τη Μάντρα στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου με το Emotions και το Onassis Ready στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη με το Agartha.

Και οι τρεις επιμέρους εγκαταστάσεις του νέου έργου τοποθετούνται σε ένα κοντινό μέλλον, και συγκεκριμένα στο έτος 2034. Το Neo Surf, που θα εκτίθεται στη Στέγη, εκτυλίσσεται σε μια μελλοντική Αθήνα, όπου έφηβοι ζουν σε εγκαταλειμμένες περιοχές στα περίχωρα της πόλης. Τοξικά φύκη, που εμφανίστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 2020 εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, κατέστησαν την περιοχή επικίνδυνη. Η κυβέρνηση έχει περιορίσει αυστηρά την πρόσβαση σε αυτή την περιοχή επιτρέποντάς την μόνο στους κατοίκους.

Το Emotions, που θα προβάλλεται στη Μάντρα –το μοναδικό δείγμα σκηνής ανοιχτού χώρου της belle époque που εντάχθηκε πρόσφατα στο δυναμικό οικοσύστημα του Onassis Culture και θα παραμείνει έως το 2069–, μας ταξιδεύει στη Βομβάη της Ινδίας, το 2034, για να θαυμάσουμε μια τεχνική επίδειξη της μηχανής τρισδιάστατης αποτύπωσης PrimeFocus™. Το σύστημα παράγει για την ινδική κινηματογραφική βιομηχανία εξαιρετικά ρεαλιστικά αντίγραφα ηθοποιών του Χόλιγουντ που εκφράζουν μεγάλη γκάμα συναισθημάτων. Πρωταγωνιστεί η Charlize Theron.

To Agartha θα εγκαινιάσει τον επάνω χώρο του Onassis Ready στη Λεγάκη 7Α, στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη Ρέντη. Η εικαστική εγκατάσταση, γυρισμένη στο Ουαϊόμινγκ των ΗΠΑ, μας πηγαίνει και πάλι στο 2034, όπου γινόμαστε θεατές ενός προπαγανδιστικού βίντεο από τον υποτιθέμενο Απελευθερωτικό Στρατό της Αγκάρθα. Αυτή η αποσχιστική οργάνωση ανακήρυξε την ανεξαρτησία της από τη Βορειοαμερικανική Ένωση στις πολιτείες Ουαϊόμινγκ και Άινταχο το 2029. Η πεποίθησή τους πως η Γη είναι κούφια και ότι εκεί βρίσκονται οι απαντήσεις για καθετί έχει ως συνέπεια να είναι αντίθετοι σε κάθε μορφής εξερεύνηση του Διαστήματος.

Η επιμελήτρια εκθέσεων και συγγραφέας Myriam Ben Salah αναφέρει για το GENER8ION: «Ο Αμερικανός συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας και θεμελιωτής του cyberpunk, William Gibson, φέρεται να έχει πει ότι “το μέλλον είναι ήδη εδώ, μόνο που είναι άνισα κατανεμημένο”. Πρόσφατα, επικαιροποίησε τη φράση με μια ανάρτησή του στο Twitter: “Η δυστοπία είναι επίσης εδώ, μόνο που είναι άνισα κατανεμημένη κι αυτή”. Η αποστροφή του Gibson είναι κατά κάποιον τρόπο το ιδανικό υπόβαθρο του GENER8ION, του πρότζεκτ που συνυπογράφουν ο κινηματογραφιστής Romain Gavras και ο μουσικός παραγωγός Surkin. Τοποθετημένη στο έτος 2034, αυτή η σειρά ταινιών σκιαγραφεί μια ιστορία του μέλλοντος χωρίς κεφαλαίο Μ, ενός μέλλοντος που θυμίζει τόσο πολύ το παρόν. Μια μηχανή τεχνητής νοημοσύνης που συλλαμβάνει συναισθήματα, μέλη ενός αποσχιστικού κινήματος στη Βόρεια Αμερική να ποζάρουν με ένα αιχμαλωτισμένο διαστημόπλοιο σε προπαγανδιστικό βίντεο, νεαροί να διασκεδάζουν με ιπτάμενες σανίδες του σερφ σε μια βιομηχανική περιοχή στα περίχωρα της Αθήνας.

Εδώ δεν υπάρχει ούτε κάποια ξαφνική εξωανθρώπινη απειλή, ούτε το τέλος του κόσμου, αλλά ένα φαινομενικά “φυσιολογικό” περιβάλλον που εδράζεται πάνω σε ένα νήμα αργόσυρτης βίας, σαν αυτό ακριβώς που βιώνουμε σήμερα, εν μέσω μιας πανδημίας που επιτάχυνε την εδραίωση μιας διαρκούς και διάχυτης συστημικής ανισορροπίας ισχύος. Υπερβαίνοντας τα όρια των κινηματογραφικών ειδών, οι ταινίες αυτές δημιουργούν ένα όραμα για τη συνύπαρξη μεταξύ της ανθρώπινης δημιουργικότητας και της ανθρώπινης αποτυχίας, αμφισβητώντας τις αυθαίρετες περιχαρακώσεις που θέτουμε γύρω από τόπους, λαούς και έννοιες. Δεν είναι μετα-αποκαλυπτικές, γιατί η Αποκάλυψη, όπως και το μέλλον, είναι ήδη εδώ».