Η στερεοτυπική συμπεριφορά είναι αρκετά συχνή στα άτομα με αυτισμό και εμποδίζει την παροχή πρόσβασης στην εκπαίδευση. Στο παρελθόν, λόγω της αδυναμίας κατανόησης της λειτουργίας της, αποκαλούνταν παράδοξη ή παράξενη συμπεριφορά.
Χάρις στην εκτεταμένη συμπεριφοροαναλυτική έρευνα όμως, που προσπαθεί να αναδείξει το εγχειρίδιο του Κωνσταντίνου Ντίνα με τίτλο «Στερεοτυπική συμπεριφορά ατόμων με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού», γνωρίζουμε πλέον ότι υπηρετεί μία πολύτιμη λειτουργία για το άτομο. Αυτήν της πρόσληψης ενίσχυσης από τις αισθήσεις του, ειδικά όταν το περιβάλλον είναι πτωχό σε αισθητηριακά ερεθίσματα.
Σκοπός του εγχειριδίου είναι να αναδείξει τη λειτουργία της στερεοτυπικής συμπεριφοράς και το πλήθος εμφανών στη λειτουργία της παρεμβάσεων που οδηγούν στη μείωσή της και την ανάπτυξη κοινωνικά αποδεκτών συμπεριφορών που υπηρετούν την ίδια λειτουργία.
Στόχος είναι να βοηθήσει όλους όσοι εμπλέκονται ενεργά στην ποιότητα ζωής του ατόμου με αυτισμό (γονείς, συγγενείς, εκπαιδευτικούς), ή πρόκειται να εμπλακούν, να αναπτύσσουν και να εφαρμόζουν αποτελεσματικές και κοινωνικοεκπαιδευτικά έγκυρες παρεμβάσεις στη συμπεριφορά αυτή.
Ο Κωνσταντίνος Μ. Ντίνας PhD, συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης Περιφέρειας Θεσσαλίας, σε ηλικία 31 ετών αποφάσισε να εμβαθύνει στη θεματική της ειδικής αγωγής αρχικά για να αναπτύξει τις πρακτικές του ικανότητες.
Εκπαιδεύτηκε επί διετία στην Ουαλία όπου δίδασκε σε διάφορες δομές στο πλαίσιο των σπουδών σε επίπεδο διπλώματος στις σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες. Κατόπιν εμβάθυνε σε θέματα αξιολόγησης σοβαρών μαθησιακών δυσκολιών αλλά και διαχείρισης ειδικών αναγκών σε επίπεδο Med ενώ στο διδακτορικό του ασχολήθηκε με την αυτοτραυματική συμπεριφορά εμβαθύνοντας έτσι στη θεματική της εφαρμοσμένης ανάλυσης συμπεριφοράς.