Gary Colclough, Down, Down, Down, 2017 (λεπτομέρεια) © Gary Colclough
Η Art Seen παρουσιάζει την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου, στις 19:30, την πρώτη ατομική έκθεση του βρετανού καλλιτέχνη Gary Colclough στην Κύπρο. O Colclough θα παρουσιάσει μια νέα σειρά έργων που εστιάζουν στη σχέση μεταξύ σχέδιου, ζωγραφικών έργων και γλυπτών, σε επιμέλεια Μαρίας Στάθη.
Όπως σημειώνει για ο Jeremy Akerman, επιμελητής και συνδιευθυντής του οργανισμού Akerman Daly, "τα έργα του Colclough είναι τρισδιάστατες γεωμετρικές συναρμογές με ιδιαίτερα φροντισμένο φινίρισμα. Έχουν την ομορφιά του χειροποίητου και φαίνονται ανεξάρτητα και ολοκληρωμένα. Μια προσεκτικότερη εξέταση αποκαλύπτει μια αντίθετη, εξίσου ενδιαφέρουσα, κατεύθυνση, πραγμάτων μη ολοκληρωμένων: σε κάποιες πλευρές οι κορνίζες έχουν αφαιρεθεί, κατασκευές έχουν αποσυντεθεί στα εξ ων συνετέθησαν, εικόνες μετατρέπονται σε αποσπάσματα, αναμιγνύονται χρώματα. Επενεργούν αντίρροπες δυνάμεις, τα όρια πραγματικότητας και ψευδαίσθησης είναι ρευστά – πρόκειται για γλυπτική ή ζωγραφική; Τα έργα είναι φτιαγμένα από υλικά υψηλής τεχνολογίας, κι όμως συνδυάζουν και εικονογραφικά στοιχεία παλαιάς τέχνης. Μοιάζουν με χρηστικά αντικείμενα, με πινακίδες, αλλά δεν πληροφορούν. Γρήγορα παρατηρούμε ότι αρνούνται να αποκαλύψουν αφηγήματα που εκ πρώτης όψεως θα πρόσφεραν και, αντίθετα, εκπέμπουν μια σιωπή γεμάτη νόημα. […]
Αυτή η θεώρηση της σκέψης ως πράξης, ως τρόπου ζωής, είναι συντονισμένη με τα έργα του Colclough. Το Along the Path (2017) παρουσιάζει μια συμβατική παράσταση αποτυπωμένη πάνω σε ένα μονοχρωματικό φόντο κινέζικης πορσελάνης που κόβεται διαγωνίως από γυαλισμένο ξύλο μήκους ενός μέτρου. Εκείνο που θα αποτελούσε κάποτε την κορνίζα αποτελεί τώρα ένα εικαστικό λογοπαίγνιο πάνω στον γραμμικό χρόνο και την απόσταση. Αποκομμένα στην άλλη πλευρά αυτής της διαχωριστικής γραμμής είναι δύο κενά τρίγωνα πράσινου χρώματος, που παραπέμπουν σε φυλλωσιές ή λόφους. Μας παρουσιάζεται μια συναρμογή πραγμάτων που αποτελούν ταυτόχρονα ζωγραφική αναπαράσταση ενός τοπίου και εργαλειοθήκη στοχασμού πάνω στο τοπίο. Μας δείχνεται ένας γοητευτικός μεταφορικός χώρος και μια υπενθύμιση ενός υλικού γεγονότος. Ο Colclough δείχνει έναν διάλογο που μας κάνει να σκεφτούμε πάνω στην ύπαρξη. […]
Η χρήση γλυπτικών συναρμογών αποτελεί στρατηγική μέθοδο για τον Colclough ώστε να κατανοήσει την ανθρώπινη κατάσταση. Μέσα από αυτές, συμφύρει αντιθετικές σκέψεις και ξαναφτιάχνει ένα λειτουργικό μοντέλο του κόσμου. Αυτό σημαίνει ακόμη ότι μπορεί να ελέγξει τη μαγευτική, ψευδαισθητική δύναμη της εικόνας, γιατί η εικόνα στεγάζεται μέσα στις γλυπτικές κατασκευές του. Αυτή η δυναμική είναι κάτι που ο Colclough μοιράζεται με άλλους καλλιτέχνες, όπως η Phyllida Barlow, που ζωγραφίζει τις επιφάνειες των γλυπτών της. Οι κατασκευές της Barlow παίρνουν ζωή από τα πρωτογενή, έντονα χρώματα που έχουν ζωγραφιστεί πάνω τους, επωφελούμενες από την ενέργεια του αφηρημένου εξπρεσιονισμού χωρίς να φαίνονται αναχρονιστικές. Οι δημιουργίες του Colclough λαμβάνουν κι εκείνες μια δόση χρώματος και ενέργειας από το ζωγραφικό στοιχείο, όμως χάρη στα hi-tech υλικά που τα περιβάλλουν παραμένουν σύγχρονα σε αίσθηση, παρά το γεγονός ότι η ίδια η παράσταση είναι παραδοσιακή ή παλιομοδίτικη σε ύφος. […]"
Gary Colclough, Two Points, 2017 © Gary Colclough
Λίγα λόγια για τον καλλιτέχνη
Ο Gary Colclough γεννήθηκε το 1977 στο Exeter, του Ηνωμένου Βασιλείου, ζεί και εργάζεται στο Λονδινο. Ο Colclough σπούδασε στο The Chelsea College of Art & Design 1996-1999 και στο Central Saint Martins 2008-2009 όπου μέχρι σήμερα διδάσκει. Οι πιο πρόσφατες ατομικές εκθέσεις περιλαμβάνουν: 'Choreography of Fragments', La Galerie Particuliere, Παρίσι (2017); 'Material Symmetry', William Benington Gallery, Λονδίνο (2015); 'Other Worldly', Dalla Rosa Gallery, Λονδίνο, (2014). Το 2013, Ήταν υποψήφιος για το βραβείο Jerwood Drawing Prize όπου παράλληλα παρουσιάστηκε η έκθεση με έργα των υποψήφιων στο The Jerwood Space του Λονδίνο.
Επίσης συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις όπως: 'Various Species', Greystone Industries, Suffolk (2016); 'Abt Forms', Art Seen, Λευκωσία (2016); Contemporary Drawing from Britain, Xi''an Academy of Fine Arts, Xi''an, Κίνα (2016); Perfectionism (μερός II), Griffin Gallery, Λονδίνο (2015); 'Πολλαπλότητες', Art Seen, Λευκωσία (2015); The Fine Line, Identity Gallery, Hong Kong, (2013); EarthWorks, P.P.O.W. Νέα Υόρκη, (2012); 'There Was a Country Where They Were All Thieves', Jeanine Hofland Contemporary Art, Amsterdam (2012); Collection No 1.Interior and the Collectors, Λυών (2011); Creekside Open, A.P.T. Gallery, Λονδίνο (2011); 'Pandamonium', (Powerball Event), The Power Plant, Toronto (2008); 'The Joy', Nettie Horn, Λονδίνο (2007); 'Mostyn Open', Oriel Mostyn, Llandudno, Ουαλία (2005).
Διάρκεια έκθεσης: 29 Σεπτεμβρίου - 3 Νοεμβρίου 2017
Περισσότερες πληροφορίες: www.art-seen.org