Τελευταίες μέρες για τις εκθέσεις Ντελακρουά και Φιλιποτό στο Τελλόγλειο

Τελευταίες μέρες για τις εκθέσεις Ντελακρουά και Φιλιποτό στο Τελλόγλειο

Την Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017 πέφτει η αυλαία των εκθέσεων «Ο Ντελακρουά σκηνοθετεί το '21» και «Ο Φιλιποτό δημιουργεί το Πανόραμα της Πολιορκίας του Παρισιού», στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ.

Οι δύο μεγάλες εκθέσεις εγκαινιάστηκαν τον περασμένο Οκτώβριο από τονΠρόεδρο της Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλο και σημείωσαν όλο αυτό το διάστημα μεγάλη επισκεψιμότητα χάρη στο ζωηρό ενδιαφέρον τόσο του κοινού όσο και των σχολείων. Διοργανώθηκαν στο Τελλόγλειο υπό την αιγίδα της Ελληνικής και Γαλλικής Προεδρίας της Δημοκρατίας και σε συνεργασία με μουσεία και πολιτιστικούς οργανισμούς της Ελλάδας και της Γαλλίας.


Η Επανάσταση του 1821 και η Πολιορκία του Παρισιού το 1870 φωτίζονται μέσα από μία εξαιρετική εικαστική διατύπωση στις δύο εκθέσεις και αποκαλύπτουν τα αισθήματα φιλίας και υποστήριξης μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας.

Η έκθεση «Ο Ντελακρουά σκηνοθετεί το '21» προτείνει μια πρωτότυπη ανάγνωση των εμβληματικών έργων του Γάλλου ζωγράφου «Οι Σφαγές της Χίου» (1824) και «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου» (1826) μέσα από αντίγραφα: το πρώτο σε φυσικό μέγεθος (4,5 Χ 3,5 μ.) από τον Ευάγγελο Ιωαννίδη, έργο με ιδιαίτερη ιστορική σημασία, που φυλάσσεται στο Βυζαντινό Μουσείο Χίου και το δεύτερο σε μια ενδιαφέρουσα εκδοχή από τον Δ[…] Βασιλείου, που βρίσκεται στο Ιστορικό Μουσείο Αθηνών.

Πρωτότυπα έργα του Ντελακρουά και άλλα σημαντικά εκθέματα μεταφέρθηκαν στη Θεσσαλονίκη από το Παρίσι και την Αθήνα. Παρουσιάζονται επίσης  αρχειακό υλικό, σπάνιες εκδόσεις, ενδυμασίες και μεγάλο επικό έργο της Βάνας Ξένου (1990) εμπνευσμένο από τις «Σφαγές της Χίου».

Στην έκθεση «Ο Φιλιποτό δημιουργεί το Πανόραμα της Πολιορκίας του Παρισιού» πρωταγωνιστεί ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα ζωγραφικά πανοράματα του 19ου αιώνα, που ανήκει στη συλλογή του Τελλογλείου και απεικονίζει μία από τις κρισιμότερες μάχες του Γαλλοπρωσικού Πολέμου, την υπεράσπιση του φρουρίου του Issy από τους Γάλλους μαχητές (1871).  

Περισσότερες πληροφορίες εδώ