Έτσι είναι οι κρουαζιέρες στο Αιγαίο, πλανεύτρες! Κοίταξε τώρα, τι συνέβη στον Κασσελάκη και στον σκίπερ του, ναύαρχο Αποστολάκη. Αυτοί να θαλασσοδέρνονται κι οι δικοί τους, πίσω στην Κουμουνδούρου να…ξεχνούν να καταθέσουν στον Άρειο Πάγο υπόμνημα για τους Σπαρτιάτες.
Η προθεσμία έληγε το περασμένο Σάββατο 20 Απριλίου. Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ έκαναν, εγκαίρως, το δημοκρατικό τους καθήκον. Τεκμηρίωσαν με σειρά στοιχείων ότι ο έγκλειστος Κασιδιάρης διευθύνει τον συνδυασμό και συνεπώς δεν πρέπει να συμμετάσχει στις Ευρωεκλογές. Οι ΣΥΡΙΖΑίοι μόλις χθες αποφάσισαν να προσέλθουν στο Ανώτατο Δικαστήριο. Τρεις ημέρες τους πήρε η συνεννόηση Κασσελάκη και Φάμελλου. Τρεις μέρες μέχρι να αρνηθούν την περίφημη…χρησιμότητα της ψήφου της ΧΑ!
Η προεκλογική κρουαζιέρα στα νησιά του Αιγαίου με το νοικιασμένο σκάφος έχει κόστος, άνω των είκοσι χιλιάδων ευρώ, σεβαστό ακόμη και για τον πλούσιο Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτός όμως επεδίωκε κάτι «γκράντε», να κάνει ντόρο. Έτσι άνοιξαν πανιά παρέα με τον ναύαρχο και με σύνθημα τον…κερδίζω! Θέλει να συγκριθεί ευθέως με τον Μητσοτάκη. Πολιτική ουσία ο ίδιος δεν έχει, το ξέρει. Να αποκτήσει, δεν προλαβαίνει. Απομένουν, η υπερκινητικότητα, το χαμόγελο, κάποια ατάκα και γενικώς μια συμπαθητική φυσιογνωμία που βλέπει ο άλλος μπροστά του.
Οι Έλληνες, σε γενικές γραμμές, ευγενικός λαός είμαστε. Κι από φιλοξενία, έστω και τουριστικού τύπου, ξέρουμε. Την ευγένεια των νησιωτών γεύεται ο Κασσελάκης και του αρέσει. Λόγια συμπάθειας ακούει. Νεοφερμένος στην πολιτική είναι, δεν τον ξέρουν οι άνθρωποι. Τον πλησιάζουν, οικείος δείχνει, θέλουν να δουν από κοντά, ποιος είναι. Τι καλύτερο από την επίσκεψη στο νησί, προτού καταφτάσουν οι τουρίστες.
Από πολιτικά θέματα ο…θαλασσοπόρος σκέτη πλήξη. Μεγάλωσε σε άλλον τόπο, του λείπει, εμφανώς, η εμπειρία από την Ελλάδα. Οπότε κρατήθηκε από το πρώτο σωσίβιο και άνοιξε συζήτηση για την ακτοπλοϊκή διασύνδεση των νησιών. Λες κι οι νησιώτες περίμεναν τον Στέφανο από το Μαϊάμι να τους δώσει λύσεις στη γεωγραφία.
Η λεπτομερής απάντηση του υπουργείου Ναυτιλίας καλύπτει όλες τις περιπτώσεις. Τα μεγάλα νησιά συνδέονται με σχεδόν καθημερινά δρομολόγια με την ηπειρωτική Ελλάδα μέσω των λιμανιών Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου. Για τα μικρότερα σε πληθυσμό νησιά των Κυκλάδων δαπανώνται επιπλέον 36 εκατομ. ευρώ για δρομολόγια είτε από ηπειρωτικά λιμάνια, είτε με πλοία που αποπλέουν από τη Σύρο, την έδρα της περιφέρειας. Προσθέτει το υπουργείο ότι η πλειονότητα των επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών γραμμών προβλέπει και τη δωρεάν μετακίνηση των μονίμων κατοίκων μικρών νησιών προς και από τα διοικητικά κέντρα.
Δεν έχει πολλά ο Κασσελάκης να εκμεταλλευτεί, πέραν από το όσο το δυνατόν καλύτερο μάρκετινγκ του εαυτού του. Λανσάρει το φρέσκο πρόσωπο, ενός νέου, ο οποίος, έστω, θέλει να κάνει πολιτική χωρίς τους τυποποιημένους κανόνες. Όμως του λείπει κι ο πολιτικός λόγος.
Η συμπάθεια να μετατραπεί σε ψήφο και σε δεύτερη φάση να γίνει ψήφος διακυβέρνησης θέλει δρόμο πολύ, για την ακρίβεια μίλια πολλά.
Στο μεταξύ, ο αντίπαλος του ξεδιπλώνει αποτελέσματα κυβερνητικής πολιτικής. Οι συλλήψεις των χούλιγκανς, μετά τη δολοφονία του αστυνομικού Λυγγερίδη, είναι επιτυχία Χρυσοχοΐδη και απαντά στο έλλειμμα ασφάλειας που καταλογιζόταν αρνητικά στον Πρωθυπουργό. Προηγήθηκε η υποψηφιότητα του φυλακισμένου δημάρχου Χειμάρρας Φρέντη Μπελέρη. Το ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ, πολλαπλών επιλογών ανάλογα με ο, τι επιθυμούν οι ψηφοφόροι. Τα εγκαίνια του αυτοκινητοδρόμου Ε-65, πολύ σημαντικός οδικός άξονας, θα αλλάξει ριζικά την κεντρική Ελλάδα. Η οικονομία της καθημερινότητας κι η ακρίβεια προβάλλουν ως εντονότερα προβλήματα τα οποία κάνει προσπάθεια να προσαρμόσει στο «γήπεδο» του ο ΣΥΡΙΖΑ. Η κυβερνητική οικονομική πολιτική καθίσταται ισχυρότερη και οι πολίτες το γνωρίζουν.
Η Ευρώπη ούτε αυτή τη φορά θα τύχει ενδιαφέροντος. Η ένταση στην αντιπαράθεση τον τελευταίο μήνα θα εξαφανίσει τη «χαλαρή» ψήφο. Όσες κι όσοι αποφασίσουν να βρεθούν πίσω από το παραβάν θα κληθούν να απαντήσουν στο δίλημμα:
Εάν αξίζει, τελικά, για ένα καπρίτσιο να φύγει λάθος μήνυμα…