Μπράβο μας Αθηναίοι! Πήραμε το 10, το καλό. Αυτό που προφανώς μας αξίζει. Ε, δεν θα είναι μόνο η Πάτρα, Δήμος του ΚΚΕ, με κομμουνιστή δήμαρχο.
Μπορεί κι η Αθήνα, ακόμη καλύτερα, με τον δικό της Χάρη Δούκα, να ασκεί πολιτική δημοτικού άρχοντα έχοντας ως εργαλείο την αριστερή ιδεοληψία και εχθροπάθεια, τη δική του και των συντρόφων του…
Γράφω το σημείωμα, με τις νότες από το αριστουργηματικό «Άσπρο περιστέρι» του Μάνου Χατζιδάκι, σε στίχο του Νίκου Γκάτσου να πλημμυρίζουν την ψυχή μου. Το εμβληματικό τραγούδι που ερμήνευσε εξαιρετικά ο Γιώργος Νταλάρας, συνοδευόμενος από τη Φιλαρμονική ορχήστρα του Ισραήλ, σε δύο μοναδικές συναυλίες που δόθηκαν το Νοέμβριο του 1997, στο Mann Auditorium, στο Τελ Αβίβ, υπό τη μουσική διεύθυνση του Ηλία Βουδούρη. Το ίδιο έκανε η Γλυκερία, άλλη μια ερμηνεύτρια πολύ προσφιλής κι αγαπητή στο κοινό του Ισραήλ, όπως ο Νταλάρας.
Η απόδειξη του όποιος πραγματικά επιθυμεί να τραγουδήσει για την πολυπόθητη Ειρήνη, μπορεί. Αρκεί να μην είναι υπόδουλος των ιδεοληψιών του. Και ο δήμαρχος Αθηναίων δείχνει βαθιά εξαρτημένος. Ακύρωσε προγραμματισμένη από το 2023 συναυλία που θα έδιναν στο τέλος του Απριλίου τα μουσικά σύνολα του Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με την Πρεσβεία του Ισραήλ.
Έπρεπε να βρουν κι έναν λόγο να δικαιολογήσουν την ακύρωση. Επικαλέστηκαν την…ανασφάλεια. Είπαν πως δεν μπορεί να διασφαλιστεί η συναυλία, ότι εκδήλωσε την ανησυχία του το Σωματείο Εργαζομένων Μουσικών στο Δήμο Αθηναίων και ο δήμαρχος συμμεριζόμενος την αγωνία τους, ακύρωσε τη συναυλία!
Ο Χ. Δούκας γνήσιο «παιδί» της δεκαετίας του ΄80! Γέννημα θρέμμα του ΠΑΣΟΚικού λαϊκισμού, πασπαλισμένου με την αριστερή δυσανεξία, από ΑΝΤΑΡΣΥΑ μέχρι και ΣΥΡΙΖΑ. Εκφράζει τέλεια το παρελθόν. Φέρνει στο νου ανεπανάληπτες στιγμές, του Ανδρέα Παπανδρέου αγκαλιά με τον Γιάσερ Αραφάτ στη φιλόξενη, για τον Παλαιστίνιο ηγέτη, Ελλάδα.
Ο δήμαρχος κρύφτηκε πίσω από έναν ισχυρισμό, που ενδεχομένως να είναι αληθής, ίσως κι όχι, για να ικανοποιήσει τους συμμάχους, εταίρους και ψηφοφόρους του από τους οποίους εξαρτάται. Φαίνεται ότι ομονοεί. Αλλιώς, θα τηρούσε τη συνέχεια των κεντρικών αποφάσεων και της διοίκησης στον β΄ βαθμό της Αυτοδιοίκησης. Η συναυλία ήταν μια απόφαση του Δήμου Αθηναίων με την Πρεσβεία του Ισραήλ. Η ακύρωση της δείχνει προφανώς έλλειψη στοιχειωδών κανόνων συμπεριφοράς.
Είναι, κατά το κοινώς λεγόμενο, μια απόφαση ξεφτίλα…
Δεν είναι πρώτη φορά που η αριστερή επιβολή απαγορεύει οτιδήποτε μη αρεστό στα κομματικά ελεγχόμενα Σωματεία των καλλιτεχνών εκδίδοντας «φετφάδες».
Τον Φεβρουάριο του 2022, όταν η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία, αποφασίστηκε η παράσταση του «Οθέλλου» στην Εθνική Λυρική Σκηνή να αφιερωθεί στην αμυνόμενη χώρα και τους κατοίκους της, που βίωναν την 11η ημέρα του πολέμου. Νεαρός χορευτής του μπαλέτου της ΕΛΣ, με την ουκρανική σημαία να τον σκεπάζει, ζήτησε από τους θεατές να κρατήσουν ενός λεπτού σιγή για τα θύματα. Όπως κι έγινε. Λίγο, πριν αρχίσει το δεύτερο μέρος, 15 συνδικαλιστές της ΕΛΣ, μέλη της χορωδίας, βγήκαν στη σκηνή και κατήγγειλαν την απόφαση να αφιερωθεί η παράσταση στην Ουκρανία…
Οι θεατές αποδοκίμασαν τους συνδικαλιστές. Έμεινε στη μνήμη η κομματική και ιδεοληπτική υποδούλωση.
Άλλη μια εκδήλωση που οι συλλογικότητες δεν επέτρεψαν να πραγματοποιηθεί, είναι η προγραμματισμένη συναυλία των Tiger Lillies στα Εξάρχεια. Το βρετανικό μουσικό συγκρότημα έχει εκδηλώσει τη συμπαράσταση του στην Ουκρανία κι ως εκ τούτου χαρακτηρίστηκε persona non grata από το…κράτος των Εξαρχείων.
Έγραψε ένα μέλος του της μπάντας για τη φιλανθρωπική συναυλία που θα έδιναν, για την υποστήριξη των Εξαρχείων:
«Η συναυλία ακυρώθηκε λόγω «αρνητικής ανταπόκρισης από άτομα και ομάδες» που δεν τους αρέσει το γεγονός ότι το συγκρότημα υποστηρίζει την Ουκρανία, κάτι που πολλοί άνθρωποι «βρίσκουν προβληματικό». Τα Εξάρχεια είναι μια γειτονιά με αριστερόστροφα σκεπτόμενους ανθρώπους. Ιστορικά, είναι μια γειτονιά της ελευθερίας, της εξέγερσης των πολιτών, της αντίστασης. Δυστυχώς, είναι επίσης γεμάτη από την εξιδανίκευση του κομμουνισμού και, με το πρόσχημα της καταπολέμησης του φασισμού, γεννά τον φασισμό».
Απογοητευτικό για την Αθήνα, να βυθίζεται μέσα στον αναχρονισμό, εκεί που πάει να ξεκολλήσει. Κρίμα.
Η αρνητική γνώμη για τον απερχόμενο Κ. Μπακογιάννη έφερε δυσμενέστερο αποτέλεσμα για τον Δήμο Αθηναίων.
Πικρή διαπίστωση, να πληρώνεται ένα λάθος, μ’ ένα μεγαλύτερο…