Σκεφτείτε ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνετε όταν δεν βρίσκετε το κινητό σας ή το ασύρματο τηλέφωνο του σπιτιού. Δεν το ψάχνετε στα μαξιλάρια του καναπέ, αλλά το καλείτε από κάποιο άλλο τηλέφωνο προκειμένου να χτυπήσει και να το εντοπίσετε. Σκεφτείτε επίσης τι κάνετε όταν δεν μπορείτε να θυμηθείτε μια πληροφορία. Δεν ψάχνετε στην εγκυκλοπαίδεια, ούτε αναζητάτε κάποιον που να γνωρίζει την απάντηση. Αντίθετα, γκουγκλάρετε. Ή όταν θέλετε να ακούσετε ένα τραγούδι. Δεν το ψάχνετε πια στη δισκοθήκη, παρά το αναζητάτε στο Youtube ή το Spotify.
Πράγματι, δεν αποτελείτε εξαίρεση. Το ίδιο κάνουμε (σχεδόν) όλοι. Η τεχνολογία και οι μικρές ή μεγαλύτερες ευκολίες που προσφέρει έχουν αλλάξει την καθημερινότητά μας. Την έχουν αλλάξει σε βαθμό που να μη θυμόμαστε καν πώς κάναμε συγκεκριμένα πράγματα. Αλλά όχι για όλους. Και εξηγούμαι:
Ο λογιστής με τις δισκέτες
Πριν μερικές ημέρες ξεκίνησα την αναζήτηση νέου λογιστή. Ο προηγούμενος ήταν, για να το πούμε κομψά, τεμπελάκος. Τις μισές δουλειές για τις οποίες πληρωνόταν, μου τις «πάσαρε» πλαγίως. Τον τελευταίο καιρό όχι και τόσο πλαγίως. Όταν έφτασε η μέρα να υποβάλω τη φορολογική δήλωση μου απάντησε: «αφού έχεις κωδικούς, δεν τη συμπληρώνεις μόνος σου;», είπε.
Εκτός από τεμπέλης, όμως, ήταν και τεχνοφοβικός. Τι κι αν όλα γίνονται μέσω Taxis; Εκείνος επέμενε στα χειρόγραφα, στις εκτυπώσεις και, όσο απίστευτο κι αν φαίνεται, στις δισκέτες. Δεν φτάνει που χρησιμοποιεί ακόμη ένα παλιό PC –από αυτά που πατάς το πλήκτρο ενεργοποίησης, πηγαίνεις να φτιάξεις καφέ, και περιμένεις ακόμη να φορτώσει– κάποιος του είπε ότι τα USB είναι επικίνδυνα (για ιούς!) και ότι τα email χάνονται, οπότε επιμένει να χρησιμοποιεί αποκλειστικά δισκέτες. Του είχα εξηγήσει με κάθε τρόπο ότι οι σύγχρονοι υπολογιστές δεν διαθέτουν καν υποδοχή για δισκέτες, αλλά εκείνος άτεγκτος: Δισκέτα και χειρόγραφο.
Κάποια στιγμή, όμως, η υπομονή μου εξαντλήθηκε και αποφάσισα να αναζητήσω νέο λογιστή. Ρωτούσα φίλους και γνωστούς, αλλά είτε οι συστάσεις δεν ήταν οι απαιτούμενες, είτε η απόσταση από το γραφείο μεγάλη, είτε η αμοιβή που ζητούσε υπερβολική.
Και δοκίμασα το 11888 giaola
Εκείνες τις ημέρες, και πάνω που έληγε η προθεσμία για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, πήρε το αυτί μου μια ανακοίνωση για μια νέα υπηρεσία: «Το 11888 giaola είναι σχεδιασμένο ώστε να βοηθάει τον καταναλωτή να εντοπίζει ό,τι ψάχνει, να συγκρίνει τιμές προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και να λαμβάνει προσφορές και να κλείνει ραντεβού με επαγγελματίες», άκουσα (στο περίπου).
Βρε λες; αναρωτήθηκα. Στη διαφήμιση, μάλιστα, έλεγε ότι ο online προσωπικός βοηθός είναι έτοιμος να προσφέρει τις υπηρεσίες του ανά πάσα στιγμή είτε μέσω site είτε μέσω app (για κινητά και tablet με λειτουργικό Android και iOS), είτε από το τηλεφωνικό κέντρο. Σε ανάμνηση της προβληματικής συνεργασίας με τον παλιό λογιστή, κατέβασα το app στο smartphone μου και δοκίμασα.
Η εγγραφή ήταν ταχύτατη και η επιβεβαίωση έγινε με ένα αυτοματοποιημένο SMS. Αμέσως μετά απέκτησα πρόσβαση στη λίστα των επαγγελματιών. Όσο σκρόλαρα στα αποτελέσματα, βρήκα και άλλους επαγγελματίες που θέλω να καλέσω: ελαιοχρωματιστή και υδραυλικό για το σπίτι, μηχανικό για σέρβις του αυτοκινήτου και πολλούς ακόμη.
Ραντεβού με λίγα κλικ
Επικεντρώθηκα όμως στον λογιστή: Όλα τα λογιστικά γραφεία της περιοχής μου εμφανίζονταν συνοδευόμενα από περιγραφή, φωτογραφία του υπεύθυνου και τιμολόγηση των βασικών υπηρεσιών, διεύθυνση και στοιχεία επικοινωνίας. Προφανώς, ο παλιός λογιστής δεν βρισκόταν στη λίστα, αλλά βρήκα τρεις τέσσερις υποψήφιους.
Πάτησα το πλήκτρο της κλήσης μέσα από το περιβάλλον της εφαρμογής και σε λίγα δευτερόλεπτα είχαμε αρχίσει να συζητάμε. Μη με παρεξηγήσετε αλλά η πρώτη ερώτηση ήταν αν χρησιμοποιεί δισκέτες. Το τρανταχτό γέλιο του λογιστή ήταν αρκετό για να με πείσει.
Αμέσως μόλις έκλεισα το ραντεβού, έστειλα ένα μήνυμα στον παλιό λογιστή. Όχι χαιρέκακο. To αντίθετο. Τον συμβούλευα να τσεκάρει κι εκείνος το 11888 giaola. Οι ψηφιακές ευκολίες δεν διευκολύνουν απλώς τη ζωή των καταναλωτών, αλλά διευρύνουν εντυπωσιακά τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες των επαγγελματιών.