Amazon και Snapchat φέρνουν την οπτική αναζήτηση στο λιανεμπόριο

Amazon και Snapchat φέρνουν την οπτική αναζήτηση στο λιανεμπόριο

Του Γιάννη Γορανίτη

H Amazon, εταιρεία που επέδρασε όσο καμία άλλη στη διαμόρφωση των καταναλωτικών συνηθειών στην ψηφιακή εποχή, ανακοίνωσε ένα ακόμη βήμα στην πορεία της προς τη νέα (και ιδιαίτερα κερδοφόρο για την ίδια) εποχή του λιανεμπορίου. Αναφερόμαστε στην ανακοίνωση της συνεργασίας της με τη Snap, που έχει στόχο να ενσωματώσει την οπτική αναζήτηση προϊόντων στην εφαρμογή του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου, Snapchat.

Υπενθυμίζουμε ότι το Snapchat είναι η ταχύτερα ανερχόμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, στην οποία στρέφονται οι νεότερες ηλικίες αλλά και αρκετοί απογοητευμένοι (πρώην) χρήστες του Facebook. Αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που η πλατφόρμα του Mark Zuckerberg έχει υιοθετήσει (για να μην πούμε αντιγράψει) πολυάριθμες λειτουργίες και χαρακτηριστικά του Snapchat.

Παρά την όψιμη πτώση των χρηστών της τον περασμένο Αύγουστο, όταν και παρουσίασε τον νέο σχεδιασμό της εφαρμογής, οι ημερήσιοι ενεργοί χρήστες ξεπερνούν τα 190 εκατ. Το γεγονός ότι η συντριπτική πλειονότητά τους συγκαταλέγεται στους εφήβους και στα δυναμικά κοινά, αποτέλεσε ένα ακόμη επιχείρημα για την προσέγγισή της από την Amazon.

Πώς θα λειτουργεί η οπτική αναζήτηση

Ο νέος τρόπος αναζήτησης προϊόντων στο Amazon είναι ο απλούστερος δυνατός. Οι χρήστες δεν έχουν παρά να στοχεύσουν το αντικείμενο ή τον γραμμωτό κώδικά του με την φωτογραφική μηχανή (μέσω Snapchat). Ο αλγόριθμος αναγνωρίζει δεκάδες χιλιάδες προϊόντα (και τα barcodes τους) και συνδέεται αυτομάτως στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Amazon για να το εντοπίσει.

Εφόσον είναι διαθέσιμο, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να δει και να διαβάσει περισσότερες λεπτομέρειες και reviews, και βέβαια να το αποκτήσει την ίδια στιγμή. Μια αντίστοιχη λειτουργία επιτρέπει στους χρήστες να ανακαλύπτουν τραγούδια και καλλιτέχνες μέσω του Shazam, και στη συνέχεια να τους ακολουθούν στο Snapchat.

Προς το παρόν, το εργαλείο shopping μέσω της κάμερας θα γίνει διαθέσιμο σε επιλεγμένους χρήστες στις ΗΠΑ, και στη συνέχεια θα δοκιμαστεί και σε άλλες περιοχές, πριν λανσαριστεί επίσημα σε όλο τον κόσμο.



Αναγκαία (αν και όχι εξασφαλισμένη) ένεση εσόδων

Η δυνατότητα δεν είναι πρωτόφαντη (η eBay, το Pinterest και αρκετές ακόμη εταιρείες δοκιμάζουν άλλωστε αντίστοιχα συστήματα οπτικής αναγνώρισης προϊόντων), αλλά ο τρόπος υλοποίησης δημιουργεί αισιοδοξία σε αμφότερες τις εταιρείες ότι θα προσελκύσει το καταναλωτικό κοινό.

Ειδικά για τη Snap, η ενδεχόμενη ένεση μετρητών κρίνεται απαραίτητη μετά την πρόσφατη χρηματιστηριακή «βουτιά», αλλά και την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, από την οποία προκύπτει ότι η καθαρές ζημιές της ξεπερνούν τα 350 εκατ. δολάρια (μειωμένη πάντως από τα 443 εκατομμύρια του 2017).

Δεν είναι βέβαια καθόλου σίγουρο ότι οι χρήστες θα υιοθετήσουν το νέο χαρακτηριστικό, ούτε αν η χρήση του θα μείνει σε ενημερωτικό πλαίσιο, χωρίς να μεταφράζεται σε πωλήσεις. Όπως μάλιστα σημειώνουν οι αναλυτές, οι έφηβοι και μετα-έφηβοι χρήστες του Snapchat θεωρούνται μεν «δυναμικό» κοινό, αλλά επ' ουδενί δεν διαθέτουν την οικονομική ευχέρεια για πολλές και μεγάλες αγορές. Η Amazon, πάντως, θα έχει τη δυνατότητα να δοκιμάσει ευρέως μια ιδιαίτερα χρήσιμη εναλλακτική δυνατότητα προσέγγισης του νεανικού κοινού.