«Απογοητευτικές» τις πρακτικές απορρήτου που εφαρμόζουν η Amazon και το WhatsApp, χαρακτήρισε η οργάνωση προάσπισης του ιδιωτικού απορρήτου Electronic Frontier Foundation (EFF) επισημαίνοντας ότι οι τεχνολογικοί κολοσσοί θα πρέπει να κάνουν περισσότερα για την προστασία των δεδομένων των πελατών τους.
Η έβδομη ετήσια έκθεση με τίτλο «Who Has Your Back» (ποιος προσέχει την πλάτη σας) αναλύει τις πολιτικές και τη δημόσια δράση 26 εταιρειών, βαθμολογώντας τες βάσει 5 διαφορετικών κατηγοριών, οι οποίες καλύπτουν τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου, τις πολιτικές απορρήτου και την αντιμετώπιση που έχουν στις απαιτήσεις των κυβερνήσεων για την αποκάλυψη δεδομένων των χρηστών τους. Επίσης στην έκθεση περιλαμβάνονται φέτος δύο νέες κατηγορίες «Υπόσχεση να μην προδώσουν την εμπιστοσύνη των χρηστών τους» και «Εναντίωση στο National Security Letter (NSL)», το οποίο είναι μια κλήτευση που εκδίδεται από την αμερικανική κυβέρνηση για τη συγκέντρωση πληροφοριών που σχετίζονται με θέματα εθνικής ασφάλειας. Η άριστη βαθμολογία της έκθεσης είναι 5 αστέρια, ενώ η χείριστη 1.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα The Guardian, ενώ 9 εταιρείες κατάφεραν να κερδίσουν 5 αστέρια, μεταξύ των οποίων οι Adobe, Dropbox, Lyft και Uber, μερικές από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες σημείωσαν μόνο 4, όπως η Apple, η Google και η Microsoft. Η Amazon και το WhatsApp πήραν μόλις 2 αστέρια στην αξιολόγηση του EFF, ενώ οι αμερικανικές εταιρείες τηλεπικοινωνιών AT&T, Comcast, T-Mobile και Verizon πήραν μόλις 1 αστέρι επειδή αποτυγχάνουν στη δέσμευσή τους να ενημερώνουν τους χρήστες τους σχετικά με την αποκάλυψη των δεδομένων τους.
Τόσο η Amazon όσο και το WhatsApp -η μία που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης παγκοσμίως και η άλλη που παρέχει υπηρεσίες ιδιωτικής επικοινωνίας- κατηγορούνται ότι δεν εφαρμόζουν ισχυρές δημόσιες πολιτικές για την κοινοποίηση αιτημάτων από κυβερνήσεις για την αποκάλυψη δεδομένων.
Στην έκθεση υπογραμμίζεται επίσης η πρόοδος που έχει σημειωθεί στον κλάδο της τεχνολογίας τα τελευταία 7 χρόνια σχετικά με την προστασία του απορρήτου των χρηστών, σημειώνοντας ότι και οι 26 εταιρείες που αξιολογήθηκαν φέτος έχουν εφαρμόσει τουλάχιστον ορισμένες πρακτικές προς αυτή την κατεύθυνση. Επιδοκιμάζεται επίσης το γεγονός ότι 21 από αυτές τις εταιρείες έχουν κάνει προσπάθειες για την αλλαγή ορισμένων από τους «λανθασμένους νόμους στις ΗΠΑ» σχετικά με την πρόσβαση σε δεδομένα χρηστών από κυβερνητικές υπηρεσίες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ