Του Γιάννη Γορανίτη
Όχι ότι περιμέναμε κάποια έκπληξη, αλλά τα επίσημα στοιχεία ήταν ανέκαθεν πιο πειστικά από τις εκτιμήσεις. Σύμφωνα λοιπόν με την ανάλυση της GBH Insights, το προϊόν που πούλησε περισσότερο κατά τη διάρκεια της χρονιάς που μόλις τελείωσε, ήταν το iPhone.
To smartphone της Apple δεν κυριαρχεί μόνο στην κατηγορία των κινητών, αλλά στο σύνολο των προϊόντων τεχνολογίας. Συνολικά εκτιμάται ότι κατά τη διάρκεια του 2017, πουλήθηκαν 223 εκατομμύρια iPhone, ενώ το 2016 η αντίστοιχη επίδοση ήταν τα 211 εκατομμύρια. Το λανσάρισμα του iPhone X αλλά και των iPhone 8 και 8 Plus έδωσαν στην αμερικανική εταιρεία την απαιτούμενη ώθηση έναντι των ολοένα και πιο δραστήριων ανταγωνιστών της. Πλησίασε μάλιστα τα νούμερα του 2015, όταν και πούλησε 230 εκατ. κομμάτια, λόγω του εντυπωσιακού λανσαρίσματος του iPhone 6.
Παρά τα προβλήματα διαθεσιμότητας της ναυαρχίδας της, το κοινό συνέχισε να εμπιστεύεται τα smartphones της Apple, σε βαθμό που πολλοί χτυπούσαν αρκετές εκατοντάδες δολάρια πάνω από την αρχική τιμή του iPhone X στις online δημοπρασίες. Αξιοσημείωτη ήταν η εμπορική πορεία των δύο εκδόσεων του iPhone 8, παρότι οι βελτιώσεις τους δεν ήταν και τόσο αισθητές σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα της σειράς, ενώ η τιμή τους σαφώς υψηλότερη από ποιοτικότερα μοντέλα του Android στρατοπέδου.
Κούρσα αντοχής με γνωστό νικητή
Η κυριαρχία της Apple είναι αδιαμφισβήτητη, αλλά η συγκεκριμένη μεθοδολογία της GBH Insights είναι μάλλον αμφιλεγόμενη αφού συγκρίνει τις πωλήσεις μιας οικογένειας προϊόντων με μεμονωμένα μοντέλα άλλων κατασκευαστών –εν προκειμένω, τα κινητά της Apple μπορούν να συγκριθούν μόνο με τις high-end προτάσεις των υπολοίπων. Για να δώσουμε την τάξη μεγέθους, να υπενθυμίσουμε ότι οι συσκευές με λειτουργικό iOS συγκροτούν μόλις το 15% της αγοράς, ενώ σχεδόν όλο το υπόλοιπο κρατούν τα κινητά με Android.
Σε κάθε περίπτωση το iPhone πούλησε μέσα στο 2017 περισσότερα τεμάχια απ' όσα τα άλλα τέσσερα προϊόντα που κατέλαβαν από τη δεύτερη έως την πέμπτη θέση. Δεύτερο τερμάτισε το Galaxy S8 και το Note 8 της Samsung, τα οποία πούλησαν αθροιστικά 33 εκατομμύρια τεμάχια. Συνολικά βέβαια, οι πωλήσεις της κορεατικής εταιρείας ξεπέρασαν τα 230 εκατ., καθώς στο portfolio τους περιλαμβάνεται μια ευρεία γκάμα προϊόντων για όλες τις κατηγορίες τιμής.
Οι αναλυτές της GBH Insights θεωρούν ότι το 2018 αμφότεροι οι ανταγωνιστές θα ενισχύσουν τις δυνάμεις τους, κυρίως λόγω της μείωσης των τιμών για τα κορυφαία τους μοντέλα.
Ποια προϊόντα ακολουθούν
Στην τρίτη θέση των αθροιστικών πωλήσεων συναντάμε το έξυπνο διασυνδεδεμένο ηχείο Echo Dot της Amazon με πωλήσεις 24 εκατομμυρίων. Τα smart ηχεία και οι προσωπικοί βοηθοί διέγραψαν ικανοποιητική εμπορική πορεία το 2017, αλλά την τρέχουσα χρονιά αναμένεται να εκτοξευτούν λόγω της αναμενόμενης μείωσης της τιμής τους.
Στην τέταρτη θέση, ένα ακόμη προϊόν με logo το δαγκωμένο μήλο: Το Apple Watch που ξεπέρασε τα 20 εκατ. τεμάχια, παρά τη χαμηλότερη των προσδοκιών πορεία της κατηγορία των wearables.
Η μοναδική παιχνιδομηχανή της λίστας βρίσκεται στην πέμπτη θέση και δεν είναι άλλο από το Nintendo Switch με 15 εκατομμύρια κομμάτια. Η επίδοση της κονσόλας της Nintendo γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακή αν αναλογιστούμε ότι μέσα στο έτος είχε να αντιμετωπίσει νέα μοντέλα τόσο του PlayStation όσο και το Xbox.