Google: Με βοηθό AI θα μοιάζει περισσότερο η Αναζήτηση το 2025
Shutterstock
Shutterstock

Google: Με βοηθό AI θα μοιάζει περισσότερο η Αναζήτηση το 2025

Η Google Search βρίσκεται στη μέση ενός «ταξιδιού» γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη, δήλωσε ο CEO της Google, Σούνταρ Πιτσάι κατά τη διάρκεια της κλήσης για τα κέρδη της εταιρείας την Τρίτη (04/02).

Η αρχή αυτού του «ταξιδιού» ήταν οι επισκοπήσεις AI, μια αμφιλεγόμενη και μνημειώδης αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο η Google παρέχει πληροφορίες σε δισεκατομμύρια χρήστες. Αλλά αυτό ήταν μόνο η αρχή.

«Καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη συνεχίζει να διευρύνει το σύμπαν των ερωτημάτων που μπορούν να θέσουν οι άνθρωποι, το 2025 θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα έτη για την καινοτομία στην αναζήτηση», δήλωσε ο Πιτσάι κατά την εναρκτήρια ομιλία του στην κλήση.

Καθ' όλη τη διάρκεια της κλήσης, ο Πιτσάι παρουσίασε την επόμενη φάση του σχεδίου της Google να γεμίσει την Αναζήτηση με χαρακτηριστικά AI από το ερευνητικό εργαστήριο της εταιρείας, DeepMind. Το προϊόν Search γίνεται σιγά σιγά, περισσότερο σαν ένας βοηθός AI που περιηγείται στο διαδίκτυο, εξετάζει ιστοσελίδες και δίνει απαντήσεις.

Είναι πολύ μακριά από ένα απλό σύστημα αναζήτησης που εμφανίζει απλά δέκα μπλε συνδέσμους.

Η Google βρίσκεται σε αυτό το μονοπάτι εδώ και μερικά χρόνια, από τότε που ο «γίγαντας της αναζήτησης» της Google αιφνιδιάστηκε από την κυκλοφορία του ChatGPT της OpenAI το 2022. Η αλλαγή αυτή έχει τεράστιες επιπτώσεις για τους ιστότοπους που βασίζονται στην επισκεψιμότητα της Google και τις επιχειρήσεις που αγοράζουν διαφημίσεις στο Google Search.

Όταν ρωτήθηκε σχετικά με το μέλλον της AI και της Αναζήτησης, ο Πιτσάι δήλωσε ότι «μπορείτε να φανταστείτε το μέλλον με το Project Astra», μια αναφορά στο πολυτροπικό σύστημα AI της DeepMind, το οποίο μπορεί να επεξεργαστεί ζωντανό βίντεο από μια κάμερα ή την οθόνη ενός υπολογιστή και να απαντήσει σε ερωτήσεις χρηστών σχετικά με αυτό που βλέπει το AI σε πραγματικό χρόνο.

Η Google έχει επίσης, μεγάλα σχέδια για το Project Astra και σε άλλα τμήματα της επιχείρησής της. Η εταιρεία λέει ότι θέλει το πολυτροπικό σύστημα AI να τροφοδοτήσει μια μέρα ένα ζευγάρι έξυπνων γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας, για τα οποία η εταιρεία θα δημιουργήσει λειτουργικό σύστημα.

Ο Πιτσάι ανέφερε ακόμα, το Gemini Deep Research - έναν πράκτορα AI που χρειάζεται αρκετά λεπτά για να δημιουργήσει μακροσκελείς ερευνητικές εκθέσεις - ως ένα χαρακτηριστικό που θα μπορούσε να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την αναζήτηση Google.

Το Deep Research αυτοματοποιεί εργασίες που οι άνθρωποι παραδοσιακά έκαναν με την Αναζήτηση Google. Αλλά τώρα, φαίνεται ότι η Google θέλει να κάνει αυτή την έρευνα για τους χρήστες.

«Αυτά είναι όλα πεδία εξερεύνησης και θα μας δείτε να βάζουμε νέες εμπειρίες μπροστά στους χρήστες κατά τη διάρκεια του 2025», δήλωσε ο Πιτσάι.

Ο ίδιος δήλωσε περαιτέρω ότι η Google έχει μια «σαφή αίσθηση» των εμπειριών αναζήτησης που θα μπορούσε να δημιουργήσει από τους πράκτορες AI της και συγκεκριμένα το Project Mariner. Αυτό το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιεί το front-end των ιστότοπων για λογαριασμό των χρηστών, καθιστώντας περιττή τη χρήση ιστότοπων από τους ίδιους τους ανθρώπους.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Google πρόσθεσε στη συνέχεια ότι υπάρχει μια «ευκαιρία» γύρω από τη δυνατότητα των χρηστών να αλληλεπιδρούν περισσότερο και να κάνουν ερωτήσεις παρακολούθησης με την Αναζήτηση Google. Δεν αποκάλυψε ωστόσο πολλές λεπτομέρειες, παρόλο που ακούγεται ότι η Google εξετάζει τρόπους για να κάνει το Search της περισσότερο σαν chatbot.

«Νομίζω ότι το προϊόν [Search] θα εξελιχθεί ακόμη περισσότερο», δήλωσε ο Πιτσάι. «Καθώς διευκολύνετε περισσότερο τους ανθρώπους να αλληλεπιδρούν και να κάνουν ερωτήσεις κλπ., νομίζω ότι έχουμε την ευκαιρία να οδηγηθούμε σε περαιτέρω ανάπτυξη».

Σημειώνεται πως σήμερα, το ChatGPT έχει ωριμάσει σε ένα από τα πιο χρησιμοποιούμενα προϊόντα του διαδικτύου, με εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες εβδομαδιαίως. Και όπως φαίνεται, αποτελεί υπαρξιακή απειλή για τη μακροπρόθεσμη επιχειρηματική δραστηριότητα της Google Search.

Για την αντιμετώπισή της όμως, η Google όχι μόνο δημιουργεί ένα ανταγωνιστικό AI chatbot με το Gemini, αλλά εισάγει χαρακτηριστικά AI απευθείας στην Αναζήτηση.

Βέβαια, η πρώτη προσπάθεια της Google Search στο AI δεν πήγε πολύ καλά. Όταν η Google εισήγαγε τις επισκοπήσεις AI σε όλο το Google Search, το σύστημα εμφάνισε ανακριβείς και περίεργες ψευδαισθήσεις AI. Αυτές περιλάμβαναν απαντήσεις που έλεγαν στους ανθρώπους να τρώνε πέτρες και να βάζουν κόλλα στην πίτσα τους.

Η Google παραδέχτηκε τότε ότι το σύστημα AI της χρειάζονταν λίγη δουλειά. Ωστόσο, παρά την αρνητικό αυτό ξεκίνημα, φαίνεται ότι μόλις άρχισε να βάζει την Τεχνητή Νοημοσύνη στην Αναζήτηση της.