Του Γιάννη Γορανίτη
H GlobalWebIndex, μία από τις πιο γνωστές εταιρείες ανάλυσης δεδομένων στον κόσμο μόλις άνοιξε γραφείο στην Αθήνα. Η εξέλιξη ανακοινώθηκε από τον ιδρυτή CEO της εταιρείας, Tom Smith στο προσωπικό του προφίλ στο LinkedIn.
Πρόκειται για την εταιρεία που ανέπτυξε και υποστηρίζει μια πλατφόρμα ανάλυσης δεδομένων πελατών, με τη χρήση υψηλής τεχνολογίας, για χρήση σε μάρκετινγκ, πωλήσεις ή καμπάνιες επικοινωνίας. Στην πλατφόρμα GlobalWebIndex διοχετεύονται τα δεδομένα από τη μεγαλύτερη έρευνα στον κόσμο με αντικείμενο τους ψηφιακούς καταναλωτές.
Στην έρευνα έχουν μέχρι σήμερα λάβει μέρος περισσότεροι από 500.000 χρήστες σε 32 χώρες. Για κάθε χρήστη συλλέγονται και αναλύονται πάνω από 9.000 σημεία αναφοράς που αντιστοιχούν σε επιμέρους δεδομένα. Όλα αυτά, σύμφωνα με την εταιρεία, γίνονται ανώνυμα με μέριμνα για πλήρη προστασία της ιδιωτικότητας και της ασφάλειας των συμμετεχόντων. Η πλατφόρμα ανάλυσης των δεδομένων προσφέρει αυτοματοποιημένα εργαλεία και σειρά λειτουργιών που αξιοποιούνται από τους πελάτες της εταιρείας.
Γιατί έρχεται στην Ελλάδα
Η GlobalWebIndex που ιδρύθηκε το 2009 έχει ήδη παρουσία στο Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες. Το τέταρτο γραφείο της παγκοσμίως μόλις εγκαινιάστηκε στην Ελλάδα (και πιο συγκεκριμένα στην οδό Ερμού στο κέντρο της Αθήνας).
Όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Tom Smith, το γραφείο της Αθήνας εντάσσεται στη νέα στρατηγική της εταιρείας που θα την οδηγήσει έως το 2021. Στα συναρπαστικά και φιλόδοξα, όπως ο ίδιος τα χαρακτηρίζει, σχέδια περιλαμβάνεται και η σημαντική αύξηση του αριθμού των εργαζομένων. Για να γίνει αυτό εφικτό, απαιτείται η επέκτασή της και σε άλλες περιοχές του πλανήτη, όπου θα αναζητήσουν και τοπικά ταλέντα.
Διευκρινίζει επίσης ότι η κίνηση δεν σχετίζεται με το Brexit, αλλά αφορά την πιο απαιτητική, όπως λέει, πρόκληση, που δεν είναι άλλη από την εύρεση των κατάλληλων εργαζομένων, κυρίως από τους κλάδους των μηχανικών και των επιστημόνων. Εκτός από τη δυνατότητα ανακάλυψης ικανών και εξειδικευμένων εργαζόμενων, ο Smith αποκάλυψε ότι η επέκταση της εταιρείας στη χώρα μας, υποκινήθηκε από το γεγονός ότι η σύζυγός του είναι Ελληνίδα και έχει γνώση της τοπικής αγοράς.
Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα από τα μάτια ενός επενδυτή
Ο CEO της εταιρείας, Tom Smith, αναφέρει ότι στην Ελλάδα σήμερα παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, υπάρχουν προκλήσεις, αλλά και ευκαιρίες. Αναφέρεται ειδικότερα στο υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, ειδικά σε τεχνικά και εξειδικευμένα αντικείμενα όπως η μηχανική, τα μαθηματικά και η στατιστική, όπου καταγράφεται μεγάλος αριθμός νέων με μεταπτυχιακά ή και διδακτορικά. Σημειώνει επίσης το υψηλότατο ποσοστό Ελλήνων που γνωρίζουν την αγγλική γλώσσα σε πολύ καλό επίπεδο.
Αναφέρεται, βέβαια, και στο brain-drain και τη –μάλλον μετριοπαθή– μελέτη του LSE η οποία αναφέρει ότι τουλάχιστον 130.000 απόφοιτοι πανεπιστημίων έχουν εγκαταλείψει τη χώρα τα χρόνια της κρίσης, με το 40% αυτών να κατέχουν πτυχίο ή διδακτορικό δίπλωμα. Ο Smith αναφέρει ότι πολλοί εξ αυτών θα επέστρεφαν στην Ελλάδα αν υπήρχαν οι κατάλληλες ευκαιρίες και βέβαια οι απαιτούμενες αμοιβές. Στέκεται ακόμη και σε επιτυχημένα startups που ξεπήδησαν από την Ελλάδα και απέκτησαν παγκόσμια φήμη, όπως η Workable, το Beat και η Pollfish.
Στην προσπάθειά του να ιδρύσει το αθηναϊκό γραφείο συνάντησε όπως λέει και εμπόδια. Η γραφειοκρατία είναι ένα από αυτά, αλλά όχι το μεγαλύτερο. Ο βασικός φραγμός, σύμφωνα με τον ιδρυτή της GlobalWebIndex, είναι η φορολογία. «Οι φορολογικοί συντελεστές είναι βαρύτατοι, όπως και οι ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλουν οι εργοδότες, ενώ η κατάσταση επιδεινώνεται από τις εισφορές αλληλεγγύης», αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Αν η ελληνική κυβέρνηση πραγματικά ενδιαφέρεται να προσελκύσει επενδύσεις που θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, να δημιουργήσει πλούτο για τους πολλούς και να βγάλει τους εργαζόμενους από τη μαύρη οικονομία, οφείλει να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα. Παρόλ'' αυτά, είμαι ενθουσιασμένος με τις προοπτικές μας στην Ελλάδα. Η εμπειρία μου λέει ότι είναι μια τρελή ιδέα, αλλά συνήθως αξίζει το ρίσκο», καταλήγει.