H Rolls-Royce ετοιμάζεται να λανσάρει ιπτάμενο ταξί χωρίς πιλότο

H Rolls-Royce ετοιμάζεται να λανσάρει ιπτάμενο ταξί χωρίς πιλότο

Του Γιάννη Γορανίτη

Γνωστή για τους κινητήρες αεροπλάνων και ελικοπτέρων που κατασκευάζει, και βέβαια, για τα πολυτελή της οχήματα, η Rolls-Royce επιβεβαίωσε επίσημα ότι ετοιμάζεται να εισέλθει στον κλάδο των ιπτάμενων οχημάτων.

Όπως και η Airbus, η Uber και κοινοπραξίες άλλων εταιρειών, η βρετανική εταιρεία ετοιμάζεται να κατασκευάσει ηλεκτροκίνητα ιπτάμενα ταξί. Το βασικότερο ατού των ανταγωνιστών της, βέβαια, θα είναι η αυτονομία, αφού δεν θα απαιτείται παρουσία πιλότου (αν και για να δούμε το συγκεκριμένο μοντέλο πτήσεων, σίγουρα θα περάσουν περισσότερα χρόνια).

Προς το παρόν, η Rolls-Royce είναι έτοιμη να αποκαλύψει ένα σύστημα πρόωσης, ειδικά σχεδιασμένο για τα ιπτάμενα ταξί του (κοντινού) μέλλοντος μας. Φαίνεται λοιπόν ότι η εικόνα που φάνταζε βγαλμένη από ταινία επιστημονικής φαντασίας, πολύ σύντομα θα αποτελεί καθημερινότητα για τους κατοίκους πολλών μεγάλων πόλεων. Με αυτό τον τρόπο θα επιλυθεί σε σημαντικό βαθμό το πρόβλημα των επειγουσών μετακινήσεων και αεροδιακομιδών.

Εφόσον διαδοθούν περαιτέρω, θα συντελέσουν στη μείωση του κυκλοφοριακού, αν και η λογική υποδεικνύει ότι τα πρώτα χρόνια θα χρησιμοποιούνται για μετακινήσεις VIP προσώπων. H εταιρεία, πάντως, το απευθύνει για μεταφορά εμπορευμάτων, αλλά και στρατιωτική χρήση.

Θα προσγειώνεται παντού

Σύμφωνα με τις αρχικές ανακοινώσεις, τα ιπτάμενα ταξί της βρετανικές εταιρεία θα έχουν τη δυνατότητα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (EVTOL), χαρακτηριστικό που όπως φαίνεται απαραίτητο για την υιοθέτησή τους σε αστικό περιβάλλον.

Σχεδόν όλα τα σχέδια των κατασκευαστών που έχουν αποκαλυφθεί μέχρι σήμερα δείχνουν προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, καθώς όπως είναι λογικό το πλεονέκτημα αυτών των αεροσκαφών θα είναι η ευελιξία. Επιπλέον, το συγκεκριμένο σκάφος θα διαθέτει πτερύγια που θα περιστρέφονται κατά 90 μοίρες. Φυσικά, θα μπορεί να προσγειώνεται σε υπάρχοντα ελικοδρόμια και αεροδρόμια.

Η χωρητικότητα του πρώτου μοντέλου αναμένεται στους 5 επιβάτες, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που θα πιάνει θα είναι τα 400 χλμ/ώρα και η συνολική αυτονομία του (χωρίς ανεφοδιασμό) θα ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα.

Πότε να το περιμένουμε

Τα στελέχη της βρετανικής εταιρείας δεν αποκάλυψαν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, αλλά θεωρούν ότι τα πρώτα ιπτάμενα ταξί που θα ενσωματώνουν το συγκεκριμένο σύστημα πρόωσης θα δοκιμαστούν μέσα στην επόμενη τριετία και θα μεταφέρουν τους πρώτους επιβάτες έως τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

Στη μεγάλη έκθεση αεροναυπηγικής Farnborough Airshow που ξεκινάει σήμερα, η R-R θα αποκαλύψει το concept αεροσκάφος και περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες. Στελέχη της, μάλιστα, σκοπεύουν να πυκνώσουν τις επαφές τους με τρίτες εταιρείες και συνεργάτες που θα αναλάβουν το σύστημα ώθησης του σκάφους, αλλά και την εμπορική του εκμετάλλευση.