Η Google δίνει 300 εκατ. δολάρια για την καταπολέμηση των fake news

Η Google δίνει 300 εκατ. δολάρια για την καταπολέμηση των fake news

Την ισχυρή συμβολή της στον αγώνα κατά των ολοένα αυξανόμενων ψευδών ειδήσεων θα καταβάλει η Google, η οποία δεσμεύθηκε ότι θα διαθέσει 300 εκατομμύρια δολάρια μέσα στην επόμενη τριετία, με στόχο να ενισχύσει γενικότερα το ποιοτικό επίπεδο της δημοσιογραφίας.

Η ενίσχυση θα δοθεί στο πλαίσιο της νέας πρωτοβουλίας Google News Initiative, η οποία έρχεται να επεκτείνει την ήδη εξελισσόμενη πρωτοβουλία Digital News Initiative, που χρηματοδοτεί καινοτομίες ψηφιακής δημοσιογραφίας στην Ευρώπη.

Η πρωτοβουλία GNI οικοδομήθηκε πάνω στις προσπάθειες αυτές και εμβαθύνει την δέσμευση της εταιρείας στον κλάδο της Δημοσιογραφίας, που αντιμετωπίζει δραματικές αλλαγές σε ό,τι αφορά τους τρόπους που δημιουργείται, καταναλώνεται και αμείβεται. Το GNI θα επικεντρωθεί σε 3 στόχους:

  • Την ανάπτυξη και ενίσχυση της ποιοτικής δημοσιογραφίας στις πλατφόρμες της Google
  • Την ενεργοποίηση νέων επιχειρηματικών μοντέλων για την υποστήριξη της ποιοτικής δημοσιογραφία
  • Την ενίσχυση των ειδησεογραφικών ομίλων μέσω τεχνολογικών καινοτομιών

 

 

Όπως τονίζει σε σχετική ανακοίνωση η Google, «ενώ οι απαιτήσεις για ποιοτική δημοσιογραφία είναι υψηλότερες από ποτέ, ο κλάδος βρίσκεται υπό πίεση, καθώς οι εκδόσεις σε όλον τον κόσμο αντιμετωπίζουν προκλήσεις λόγω της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή.

Αυτό απασχολεί έντονα την Google, καθώς η αποστολή της να καταστήσει τον κόσμο πιο ενημερωμένο, είναι εγγενώς συνδεδεμένη με το έργο των δημοσιογράφων και των ειδησεογραφικών ομίλων ανά τον κόσμο».

Η εταιρεία κάνει λόγο για «κοινή αποστολή» με τα μέσα ενημέρωσης και για «αμοιβαίο επιχειρηματικό ενδιαφέρον». Όπως επισημαίνει, «μια σπουδαία μηχανή αναζήτησης και τα συναρπαστικά αποτελέσματα στο YouTube εξαρτώνται από ένα υγιές οικοσύστημα εκδοτών που παράγουν σπουδαίο ψηφιακό περιεχόμενο.

Αν οι εκδότες δεν αναπτύσσονται, δεν αναπτύσσεται ούτε η Google- και γι'' αυτό το λόγο η Google κατέβαλε πέρυσι 12,6 δισεκατομμύρια δολάρια στους εκδότες, ενώ ανακατεύθυνε δωρεάν 10 δισεκατομμύρια κλικ το μήνα στις ιστοσελίδες των εκδοτών».

Η Google υπογραμμίζει ότι «γίνεται όλο και πιο δύσκολο να ξεχωρίσουμε τι είναι αυθεντικό και τι όχι στο Διαδίκτυο», μια σαφής αναφορά στην εξάπλωση των ψευδών ειδήσεων (fake news). Τονίζει ότι η νέα πρωτοβουλία της αποβλέπει στο «να βοηθήσει την Δημοσιογραφία να ανθίσει στην ψηφιακή εποχή», προκειμένου «να αυξηθεί η εγκυρότητα και το ποιοτικό περιεχόμενο και να περιοριστεί η ροή της παραπληροφόρησης και των ανακριβειών».

Η εταιρεία αναφέρει ότι έχει πλέον επικεντρωθεί στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, ιδίως κατά τη διάρκεια έκτακτων γεγονότων. Όπως επισημαίνει, «αναξιόπιστες πηγές συχνά εκμεταλλεύονται τα έκτακτα γεγονότα της επικαιρότητας και αναρτούν στις πλατφόρμες της Google ανακριβές περιεχόμενο, αυξάνοντας την πιθανότητα να εκτεθούν οι χρήστες σε αυτό.

Γι'' αυτό το λόγο, η Google έχει εκπαιδεύσει τα συστήματά της να αναγνωρίζουν αυτά τα γεγονότα και να προσαρμόζονται με βάση το πιο έγκυρο περιεχόμενο. Παρόμοιες προκλήσεις υπάρχουν και στο YouTube, γι'' αυτό ακολουθούνται παρόμοιες προσεγγίσεις και σε αυτό».

Επίσης, η Google δηλώνει ότι θα συνεχίσει να εργάζεται από κοινού με τους ειδησεογραφικούς ομίλους σε όλο τον κόσμο, προκειμένου να αναπτύξει τεχνολογίες που θα βελτιώνουν τις επιδόσεις των συντακτικών ομάδων και θα προστατεύουν τους δημοσιογράφους από τις κυβερνοεπιθέσεις διεθνώς.

Η δέσμευση της Google

Τα επόμενα 3 χρόνια, η Google πρόκειται να διαθέσει 300 εκατομμύρια δολάρια για να επιτύχει τους στόχους αυτούς. Επιπρόσθετα, εμβαθύνεται περαιτέρω η δέσμευση της εταιρείας για τη δημιουργία προϊόντων που καλύπτουν τις πλέον βασικές και επείγουσες ανάγκες του δημοσιογραφικού χώρου.

Εξάλλου, και στο παρελθόν η Google έχει αναπτύξει στενή συνεργασία με τον κλάδο, που αποτέλεσμα είχε τη διαμόρφωση προϊόντων όπως τα AMP και DNI, και στόχος είναι πλέον η παγκόσμια εξάπλωση του μοντέλου αυτού.

Οι δεσμεύσεις που υλοποιούνται μέσω του Google News Initiative αντανακλά το γεγονός πως η ειδησεογραφία αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τη Google και αποτελούν παρακαταθήκη για το όραμα της εταιρείας να κτίσει, από κοινού με τον κλάδο, ένα ισχυρό μέλλον για τη δημοσιογραφία.