Η Nintendo αντιμέτωπη με τον εμπορικό πόλεμο ενόψει της κυκλοφορίας του Switch 2

Η Nintendo αντιμέτωπη με τον εμπορικό πόλεμο ενόψει της κυκλοφορίας του Switch 2

Η Nintendo ετοιμάζεται να λανσάρει το Switch 2 στις 5 Ιουνίου, οκτώ χρόνια μετά την κυκλοφορία της αρχικής κονσόλας που σημείωσε τεράστια επιτυχία, με 150 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως.

Ωστόσο, το ντεμπούτο της νέας συσκευής πραγματοποιείται σε ένα δυσμενές διεθνές περιβάλλον, όπου η εταιρεία καλείται να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου, ιδιαίτερα μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και ασιατικών χωρών παραγωγής.

Ο εμπορικός πόλεμος, αν και στοχεύει κυρίως βιομηχανίες όπως τα αυτοκίνητα και τα ημιαγωγά υλικά, επηρεάζει έμμεσα και τη Nintendo.

Οι νέοι δασμοί που επέβαλε η κυβέρνηση των ΗΠΑ υπό τον Ντόναλντ Τραμπ στις αρχές Απριλίου απειλούν να αυξήσουν το κόστος εισαγωγής των προϊόντων της εταιρείας, καθώς μεγάλο μέρος της παραγωγής πραγματοποιείται στην Κίνα, το Βιετνάμ και την Καμπότζη. Παρότι οι δύο τελευταίες χώρες εξαιρέθηκαν προσωρινά από τις αυξημένες εισφορές για διάστημα 90 ημερών, η αβεβαιότητα παραμένει.

Αν και η Nintendo ανακοίνωσε ότι θα διατηρήσει τη λιανική τιμή του Switch 2 στα 449,99 δολάρια, ήδη έχει αυξήσει το κόστος ορισμένων αξεσουάρ και δεν αποκλείει περαιτέρω αναπροσαρμογές, ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς.

Αναλυτές εκτιμούν ότι η εταιρεία μπορεί να χρειαστεί να απορροφήσει μέρος των αυξημένων εξόδων ή ακόμη και να αυξήσει την τιμή της κονσόλας, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει τη ζήτηση, κυρίως από τους περιστασιακούς παίκτες.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες αποτελούν την πιο σημαντική αγορά για τη Nintendo, καλύπτοντας το 44% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας το περασμένο οικονομικό έτος. Παρά τις δυσκολίες, η εταιρεία σχεδιάζει να ανταποκριθεί στη ζήτηση μέσω μονάδων παραγωγής στο Βιετνάμ και την Καμπότζη, επιχειρώντας να αποφύγει τους αυξημένους δασμούς της Κίνας.

Αναλυτές προβλέπουν ότι το Switch 2 θα σημειώσει 13,2 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως το 2025, εκ των οποίων τα 4,6 εκατομμύρια θα προέλθουν από τις ΗΠΑ. Αν και οι φανατικοί φίλοι της Nintendo πιθανότατα θα αγοράσουν τη νέα συσκευή ακόμη και σε υψηλότερες τιμές, μια γενικευμένη αύξηση ενδέχεται να αποθαρρύνει το ευρύτερο κοινό, που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του πρώτου Switch.

Παράλληλα, η Nintendo αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό από άλλες τεχνολογικές εταιρείες που εισέρχονται στον χώρο του gaming, καθώς και από την ανάπτυξη του mobile gaming. Ωστόσο, παραμένει ένας από τους κυρίαρχους παίκτες της βιομηχανίας, μαζί με τη Sony, η οποία επίσης αύξησε πρόσφατα τις τιμές του PlayStation 5 στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Παρά τις προκλήσεις, οι προοπτικές για το Switch 2 κρίνονται θετικές. Η νέα κονσόλα προσφέρει αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά, όπως μεγαλύτερη οθόνη και βελτιωμένα γραφικά, και αναμένεται να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου της.

Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, υπάρχει ισχυρή ζήτηση για μια πιο ενισχυμένη εμπειρία gaming, την οποία η Nintendo στοχεύει να καλύψει με το νέο της προϊόν.