Η RTB House αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη στην online διαφήμιση

Η RTB House αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη στην online διαφήμιση

Του Γιάννη Γορανίτη

Η RTB House είναι μια νέα εταιρεία υψηλής τεχνολογίας, η οποία από το 2012 παρέχει λύσεις retargeting για εξατομικευμένη display διαφήμιση σε πολυάριθμους πελάτες από πληθώρα κλάδων του ηλεκτρονικού εμπορίου. Συνολικά έχει αναλάβει πάνω από 1.000 καμπάνιες σε περισσότερες από 40 αγορές σε όλο τον κόσμο. Η ραγδαία ανάπτυξή της αποτυπώνεται στην εντυπωσιακή αύξηση εσόδων (της τάξης του 140%) που καταγράφηκε το 2016 σε σύγκριση με το 2015, ενώ και ο αριθμός των εργαζομένων της αυξήθηκε κατά 40%.

Στη χώρα μας η RTB House δραστηριοποιείται από το 2014, ενώ από το 2015 συνεργάζεται με την impruvo, μία συμβουλευτική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου με διεθνή παρουσία και γραφεία στην Αθήνα και στη Κωνσταντινούπολη. Το liberal.gr είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τον Αλέξανδρο Ρήγα, CEO της impruvo, σχετικά με τη δραστηριότητα της εταιρείας, τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς και τις τεχνολογικές εξελίξεις στον κλάδο.

Η εμπειρία από την Ελληνική αγορά:

«Η RTB House δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2014, προσφέροντας λύσεις βασισμένες στο εξατομικευμένο retargeting, μία εξαιρετικά αποτελεσματική τεχνολογία διαφήμισης, η οποία δίνει τη δυνατότητα επαναπροσέγγισης των πελατών, προβάλλοντας τους διαφημίσεις προσαρμοσμένες στις ατομικές και αγοραστικές τους ανάγκες ή στο ιστορικό περιήγησης τους στο διαδίκτυο», δήλωσε στο Liberal ο κ. Ρήγας, CEO της impruvo, αποκλειστικού αντιπροσώπου της RTB House στην Ελλάδα.

«Στην ελληνική αγορά συνεργαζόμαστε με περισσότερες από 50 εταιρείες, προσφέροντας λύσεις προηγμένης τεχνολογίας για εξατομικευμένη display διαφήμιση σε κορυφαία e-shops όπως τα Intersport, Gianna Kazakou Online, Spartoo, Celestino, airtickets, Voi & Noi, Pink Woman, Sugarfree, Zackret Sports, oroloi.gr, Bodytalk, Cosmos Sport, Myshoe.gr, e-table, Ntynomai.gr, Buldoza και σε πολλές άλλες εταιρείες που χαίρουν ιδιαίτερης εκτίμησης και αποδοχής στην ελληνική αγορά».

Όσον αφορά τη μετρήσιμη απόδοση των υπηρεσιών τους, ο κ. Ρήγας αναφέρθηκε στα αυξημένα ποσοστά engagement, την αύξηση του ποσοστού μετατροπής και εν τέλει στη συνολική ενίσχυση του brand. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά: «Οι συνεχείς προσπάθειες μας να παρέχουμε στους πελάτες μας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες έχουν ανταμειφθεί με το retention rate να ανέρχεται σε ποσοστό 98%, αποδεικνύοντας ότι οι πελάτες μας είναι ικανοποιημένοι από την υπηρεσία, την εξυπηρέτηση πελατών και το τελικό αποτέλεσμα». Συνιστά μάλιστα στις ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο online περιβάλλον να δοκιμάσουν τη λύση ώστε να τη συγκρίνουν με άλλους retargeters.

Σε αυτό το βίντεο αναλύεται ο τρόπος λειτουργίας της λύσης που προσφέρει η εταιρεία.

Τεχνολογίες deep learning και computer vision για βέλτιστα αποτελέσματα

Η καινοτόμος λύση της RTB House αναβαθμίστηκε πρόσφατα αξιοποιώντας τον συνδυασμό των τεχνολογιών deep learning και computer vision. Χάρη στη νέα μέθοδο, η εταιρεία ισχυρίζεται ότι πραγματοποιεί εξαιρετικά ακριβείς και εξατομικευμένες προβλέψεις για τις πιθανές αγοραστικές ανάγκες του καταναλωτή, και ότι οδηγεί έως και 41% πιο αποτελεσματικές συστάσεις προϊόντων.

Οι νέοι αλγόριθμοι που αξιοποιούνται στον μηχανισμό προτροπής της εταιρείας επιτρέπουν πιο ακριβείς συμβουλές κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και μεγαλύτερη ταχύτητα κατά τη διάρκεια μιας δημοπρασίας σε πραγματικό χρόνο στο εξατομικευμένο retargeting, καθώς ο μηχανισμός προτροπής έχει στη διάθεση του λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου προκειμένου να «αποφασίσει» τι θα εμφανίσει. Η απόφαση για το περιεχόμενο της διαφήμισης λαμβάνεται βάσει των αναζητήσεων του χρήστη, των σελίδων που έχει επισκεφθεί και τις πληροφορίες σχετικά με το προϊόν, τα ενδιαφέροντά του και την αγοραστική συμπεριφορά του.

Ιδιωτικότητα και προστασία των δεδομένων

Ρωτήσαμε τον κ. Ρήγα για τον τρόπο διασφάλισης των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. «Όσον αφορά την ιδιωτικότητα των online χρηστών πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι ολόκληρη η διαδικασία ανάλυσης δεδομένων γίνεται από προηγμένο λογισμικό», μας είπε.

Ο κ. Αλέξανδρος Ρήγας, CEO της impruvo

«Τα στοιχεία κάθε χρήστη δεν διατίθενται καθ' όλη τη διάρκεια πλοήγησης του στο διαδίκτυο. Δεν γνωρίζουμε τα ονόματα των χρηστών –για μας παραμένουν ανώνυμοι. Βέβαια, μπορούμε να καθορίσουμε τα βασικά κριτήρια για τις ομάδες στόχους, αλλά δεν μπορούμε να τα συσχετίσουμε με συγκεκριμένα άτομα. Επιπλέον, οι αναλυτές που ενδέχεται να έχουν επαφή με αυτά τα δεδομένα δεν μπορούν να δουν τίποτα άλλο εκτός από αριθμητικά δεδομένα για μια συγκεκριμένη ομάδα-στόχο. Τα δεδομένα είναι κρυπτογραφημένα και ενεργούμε σε συμμόρφωση με τη εκάστοτε νομοθεσία για την προστασία της ιδιωτικότητας, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες που δραστηριοποιείται η RTB House».

Προσέθεσε μάλιστα ότι χρησιμοποιούν προηγμένες τεχνολογικές λύσεις για την αποφυγή διαρροών. «Ακόμη και αν θεωρητικά συμβεί κάτι τέτοιο, τα δεδομένα δεν περιλαμβάνουν προσωπικές πληροφορίες για συγκεκριμένους χρήστες. Δεν θα ήταν δυνατόν να προσδιορίσουμε κάποιον συγκεκριμένα. Η ασφάλεια των χρηστών αποτελεί πρωταρχικό μας μέλημα, γι' αυτό και πραγματοποιούμε τακτικούς ελέγχους ασφαλείας, κρυπτογραφούμε το περιεχόμενο των σκληρών δίσκων του διακομιστή μας και αναπτύσσουμε συνεχώς νέα μέτρα ασφαλείας».

Περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site της RTB House.