Μελέτη που πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Reading έδειξε ότι πανεπιστημιακές εξετάσεις που διεξήχθησαν από ψεύτικους φοιτητές με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης νίκησαν εκείνες των πραγματικών φοιτητών και συνήθως δεν έγιναν αντιληπτές από τους βαθμολογητές.
Ειδικότερα, οι ερευνητές δημιούργησαν 33 πλασματικούς φοιτητές και χρησιμοποίησαν το εργαλείο Τεχνητής Νοημοσύνης ChatGPT για να δημιουργήσουν απαντήσεις στις εξετάσεις των ενοτήτων για ένα προπτυχιακό πτυχίο ψυχολογίας στο ίδρυμα. Είπαν ότι τα αποτελέσματα των φοιτητών της ΤΝ ήταν κατά μέσο όρο μισό βαθμό υψηλότερα από εκείνα των πραγματικών φοιτητών τους.
Και τα δοκίμια της ΤΝ "άγγιξαν τα όρια του μη ανιχνεύσιμου", με το 94% να μην προκαλεί ανησυχίες στους βαθμολογητές.Το ποσοστό ανίχνευσης 6% είναι πιθανό να είναι υπερεκτιμημένο, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Plos One.
"Αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό, καθώς οι υποβολές ΤΝ κέρδισαν σταθερά υψηλότερους βαθμούς από τις πραγματικές υποβολές των φοιτητών", αναφέρεται.
"Έτσι, οι φοιτητές θα μπορούσαν να αντιγράψουν απαρατήρητοι χρησιμοποιώντας την ΤΝ - και με αυτόν τον τρόπο να επιτύχουν καλύτερο βαθμό από εκείνους που δεν αντέγραψαν".
Ο αναπληρωτής καθηγητής Peter Scarfe και ο καθηγητής Etienne Roesch, οι οποίοι ηγήθηκαν της μελέτης, δήλωσαν ότι τα ευρήματά τους θα πρέπει να αποτελέσουν "προειδοποίηση" για τους εκπαιδευτικούς σε όλο τον κόσμο.
Στη μελέτη, υποβλήθηκαν ψεύτικες απαντήσεις σε εξετάσεις και δοκίμια για τα μαθήματα του πρώτου, δεύτερου και τρίτου έτους, χωρίς να το γνωρίζουν οι βαθμολογητές.
Σύμφωνα με το BBC, οι βαθμολογίες των φοιτητών της Τεχνητής Νοημοσύνης ξεπέρασαν εκείνες που πέτυχαν οι πραγματικοί προπτυχιακοί φοιτητές στα δύο πρώτα έτη. Όμως οι άνθρωποι σημείωσαν καλύτερη βαθμολογία στις εξετάσεις του τρίτου έτους - γεγονός που "συνάδει με την άποψη ότι η τρέχουσα Τεχνητή Νοημοσύνη δυσκολεύεται με πιο αφηρημένη συλλογιστική", δήλωσαν οι ερευνητές.