Kyra: Η influencer από το metaverse με 146k ακόλουθους
Τεχνολογία

Kyra: Η influencer από το metaverse με 146k ακόλουθους

Η Kyra, μια 21χρονη «κυνηγός ονείρων, μοντέλο και ταξιδιώτης», έχει συγκεντρώσει 100.000 ακόλουθους στο Instagram (146k για την ακρίβεια) μέσα σε επτά μήνες από τη δημιουργία του προφίλ της. Μόνο που οι ακόλουθοί της δεν είναι σίγουροι αν είναι «πραγματική» ή «ρομπότ».

Η Kyra που εμφανίστηκε φέτος τον Ιανουάριο, είναι η πρώτη ψηφιακή influencer της Ινδίας, που δημιουργήθηκε για το «μετασύμπαν» από την TopSocial μέσω CGI. Το CGI είναι συντομογραφία του "Computer Generated Imagery" και ουσιαστικά αποτελεί μια μορφή τέχνης όπου ο σχεδιαστής τρισδιάστατης απόδοσης χρησιμοποιεί έναν υπολογιστή για να δημιουργήσει μία εικόνα. Μερικές φορές, αυτές οι εικόνες είναι υπερ-ρεαλιστικές και ουσιαστικά δεν ξεχωρίζουν από μια πραγματική φωτογραφία.

Η ψηφιακή Kyra ακολουθεί τα βήματα της 19χρονης Βραζιλιάνο-Αμερικανίδας Lil Miquela, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στο Instagram το 2016 και έχει πλέον πάνω από τρία εκατομμύρια followers, όπως και η Rozy Oh από την Νότια Κορέα.

Για όσους αναρωτιούνται γιατί κάποιος να κατασκευάσει εικονικούς infuencers, η απάντηση που δίνει το Quartz είναι απλή. Κυρίως επειδή στο metaverse, σημειώνουν μεγάλη επιτυχία σε συμφωνίες με διαφημιστικές εταιρείες.

«Όταν λανσάραμε την Kyra, η μόδα ήταν μια από τις πρώτες κατηγορίες στις οποίες επικεντρωθήκαμε», έγραψε στο LinkedIn ο Himanshu Goel, επικεφαλής επιχειρήσεων της TopSocial. «Ανυπομονούμε να δούμε πώς οι ινδικές μάρκες μόδας θα συμμετάσχουν στον χώρο του metaverse».

Η Lil Miquela έχει συνεργαστεί με μεγάλες εταιρείες μόδας, συμπεριλαμβανομένων των Prada, Chanel και Burberry. Μάλιστα βρέθηκε στη λίστα με τα 25 άτομα με τη μεγαλύτερη επιρροή στο διαδίκτυο του περιοδικού Time το 2018, εμφανίστηκε στο Coachella, υποστήριξε το κίνημα Black Lives Matter και φωτογραφήθηκε ψηφιακά με διασημότητες όπως η Diplo και η Bella Hadid.

Ο κίνδυνος των ψηφιακών influencers

Όμως, όσο και αν διαπρέπουν στο μετασύμπαν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Kyra και οι όμοιοί της έχουν ένα κοινό και μεγάλο πρόβλημα: δημιουργούν ζητήματα για την εικόνα του σώματος.

Έρευνες έχουν δείξει ότι το να βλέπεις συνεχώς εικόνες μοντέλων επεξεργασμένες με προγράμματα όπως το photoshop όπως και άκρως παραλλαγμένες φιγούρες μοντέλων έχει καταστροφικές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία. Ειδικοί του χώρου επισημαίνουν στο qz τις ανησυχίες τους ότι «η δημοφιλία των ψηφιακών μοντέλων θα επιβάλει ακόμη πιο εξωπραγματικά πρότυπα ομορφιάς, συνδυάζοντας όλο το σωματικό και ψυχολογικό τραύμα που τα συνοδεύει».