Μασκ κατά Aμπάνι: «Μάχη» ανάμεσα στους δύο μεγιστάνες για το δορυφορικό ίντερνετ στην Ινδία
Collage AP
Collage AP

Μασκ κατά Aμπάνι: «Μάχη» ανάμεσα στους δύο μεγιστάνες για το δορυφορικό ίντερνετ στην Ινδία

Η μάχη μεταξύ δύο εκ των πλουσιότερων ανθρώπων στον κόσμο, του Ίλον Μασκ και του Mουκές Αμπάνι, εντείνεται καθώς ετοιμάζονται να αναμετρηθούν για την αγορά του δορυφορικού ίντερνετ της Ινδίας.

Από τη στιγμή που η κυβέρνηση της Ινδίας ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι το δορυφορικό φάσμα για ευρυζωνικές συνδέσεις θα διατεθεί διοικητικά και όχι μέσω δημοπρασίας, η μάχη αυτή έχει ενταθεί, αναφέρει σε δημοσιευμά του το BBC

Η δορυφορική ευρυζωνικότητα παρέχει πρόσβαση στο διαδίκτυο οπουδήποτε εντός της κάλυψης του δορυφόρου.

Αυτό την καθιστά αξιόπιστη επιλογή για απομακρυσμένες ή αγροτικές περιοχές όπου δεν είναι διαθέσιμες παραδοσιακές υπηρεσίες όπως το DSL - μια σύνδεση που χρησιμοποιεί τηλεφωνικές γραμμές για τη μετάδοση δεδομένων - ή το καλώδιο. Βοηθά επίσης στη γεφύρωση του δυσπρόσιτου ψηφιακού χάσματος.

Η ρυθμιστική αρχή τηλεπικοινωνιών της Ινδίας δεν έχει ακόμη ανακοινώσει την τιμολόγηση και οι εμπορικές υπηρεσίες δορυφορικού διαδικτύου δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει.

Ωστόσο, οι συνδρομητές δορυφορικού διαδικτύου στην Ινδία αναμένεται να φθάσουν τα δύο εκατομμύρια μέχρι το 2025, σύμφωνα με τον οργανισμό αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας ICRA.

Η αγορά είναι ανταγωνιστική, με περίπου μισή ντουζίνα βασικούς παίκτες, με επικεφαλής τη Reliance Jio του Αμπάνι.

Σε αντίθεση με τη Starlink του Μασκ, το οποίο χρησιμοποιεί δορυφόρους χαμηλής γήινης τροχιάς (LEO) τοποθετημένους μεταξύ 160 και 1.000 χιλιομέτρων από την επιφάνεια της Γης για ταχύτερη εξυπηρέτηση, η SES λειτουργεί δορυφόρους μέσης γήινης τροχιάς (MEO) σε πολύ μεγαλύτερο ύψος, προσφέροντας ένα πιο οικονομικό σύστημα. Οι δέκτες στο έδαφος λαμβάνουν δορυφορικά σήματα και τα επεξεργάζονται σε δεδομένα διαδικτύου.

Η Starlink έχει 6.419 δορυφόρους σε τροχιά και τέσσερα εκατομμύρια συνδρομητές σε 100 χώρες. Στόχος της παραμένει - από το 2021 - η διάθεση των υπηρεσιών της στην Ινδία, αλλά τα ρυθμιστικά εμπόδια έχουν προκαλέσει καθυστερήσεις.

Αρκετοί ισχυρίζονται πως εάν η εταιρεία του εισέλθει στην Ινδία αυτή τη φορά, θα ενισχύσει τις προσπάθειες του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι να προσελκύσει ξένες επενδύσεις.

Θα βοηθήσει επίσης τις προσπάθειες της κυβέρνησής του να βελτιώσει την εικόνα της ως φιλοεπιχειρηματικής, αντικρούοντας τους ισχυρισμούς ότι οι πολιτικές της ευνοούν κορυφαίους Ινδούς επιχειρηματίες όπως ο κ. Aμπάνι.

Για να γίνει μια σύγκριση, η Κίνα φιλοξενεί σχεδόν 1,09 δισ. χρήστες του διαδικτύου, δηλαδή σχεδόν 340 εκατ. περισσότερους από τα 751 εκατ.της Ινδίας, σύμφωνα με την DataReportal, η οποία παρακολουθεί τις παγκόσμιες τάσεις στο διαδίκτυο.

Το ποσοστό υιοθέτησης του διαδικτύου στην Ινδία εξακολουθεί να υπολείπεται του παγκόσμιου μέσου όρου του 66,2%, αλλά πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η χώρα κλείνει το χάσμα.

Η τιμολόγηση θα είναι ζωτικής σημασίας στην Ινδία, όπου τα δεδομένα κινητής τηλεφωνίας είναι από τα φθηνότερα παγκοσμίως - μόλις 12 σεντς ανά gigabyte, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό Μόντι.