Του Γιάννη Γορανίτη
Η Hellas Direct, το startup που ιδρύθηκε το 2012 με τη φιλοδοξία να αλλάξει τον τρόπο ασφάλισης των οχημάτων μας, επιχειρεί δυναμική είσοδο και στον κλάδο των ασφαλειών κατοικίας. Η κεκτημένη ταχύτητα που έχει αποκτήσει η εταιρεία από την ενασχόλησή της με τον κλάδο της ασφάλισης αυτοκινήτων στην Ελλάδα και την Κύπρο είναι σύμφωνα με τους συνιδρυτές της το εφαλτήριο από το οποίο θα ξεκινήσει η αντίστοιχη πορεία και στον κλάδο των ακινήτων.
Η εταιρία που ιδρύθηκε από τους Αιμίλιο Μάρκου και Αλέξη Πανταζή –αμφότεροι με προϋπηρεσία σε μεγάλες διεθνείς επιχειρήσεις όπως η Goldman Sachs– κατόρθωσε όχι μόνο να κερδίσει αξιόλογο μερίδιο από την πίτα της ασφαλιστικής αγοράς, αλλά να αυξήσει τα μεγέθη της εν μέσω κρίσης. Ειδικά για τον κλάδο της ασφάλισης αυτοκινήτου που την περίοδο της κρίσης αντιμετώπισε μείωση της τάξης του 40% (στη συνολική αξία ασφαλίστρων), η ανάπτυξη της Hellas Direct είναι αν μη τι άλλο αξιοπρόσεκτη. Μέσα στην πρώτη πενταετία λειτουργίας της έχει διαχειριστεί 30.000 ζημιές, και το τελευταίο έτος έχει διενεργήσει περισσότερες από 150.000 συναλλαγές.
Πλέον κατέχει το 1,5% της ελληνικής αγοράς με περίπου 70.000-80.000 ασφαλισμένα αυτοκίνητα. Όπως δήλωσε ο Αλέξης Πανταζής σε συνάντηση ενημέρωσης με εκπροσώπους του Τύπου, στόχος της εταιρείας είναι η απόκτηση μεριδίου 5% μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια.
Με όχημα την τεχνολογία
«Είμαστε ασφαλιστική εταιρεία, αλλά λειτουργούμε και σκεφτόμαστε ως τεχνολογική», είπε στο Liberal.gr o Executive Director της Hellas Direct, Αιμίλιος Μάρκου. «Δημιουργήσαμε μόνοι μας, κυριολεκτικά από το μηδέν, μια προηγμένη online πλατφόρμα η οποία διαρκώς εξελίσσεται. Βασίζεται στην ανάλυση δεδομένων και την τεχνητή νοημοσύνη, και υποστηρίζει τη διενέργεια των online συναλλαγών με πελάτες, συνεργάτες και τρίτους σε όλα τα στάδια της διαδικασίας. Η πλατφόρμα αυτή θα αξιοποιηθεί και στο νέο εγχείρημα της εταιρείας, στην αγορά της ασφάλισης κατοικίας.
Ο κ. Πανταζής αναγνώρισε τη δυσκολία της συγκεκριμένης αγοράς, λόγω της πολυετούς επικράτησης «μεγάλων παικτών» και της συνεργασίας τους με τις τράπεζες μέσω της χορήγησης στεγαστικών δανείων, αλλά εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η καινοτόμος λογική της εταιρείας του θα προσελκύσει πελάτες. Εκτιμάται ότι το 70% των ασφαλισμένων κατοικιών ανήκει στις τέσσερις ασφαλιστικές που συνεργάζονται με τις συστημικές τράπεζες. Η επικοινωνιακή στρατηγική της Hellas Direct, μάλιστα, θα είναι ιδιαίτερα επιθετική, με motto το: «Η τράπεζά σου σε υπερχρεώνει στην ασφάλεια του σπιτιού σου».
«Από τα 4,5-5 εκατομμύρια ακίνητα που υπάρχουν στην Ελλάδα (Σ.Σ. προφανώς, αναφέρεται στα ακίνητα που μπορούν βάσει νόμου να ασφαλιστούν) είναι ασφαλισμένα περίπου τα 900.000» μας είπε ο κ. Πανταζής. «Οπότε υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης». Τόνισε επίσης ότι όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα κατοικίας θα παρέχονται σε συνεργασία με τη Swiss Re, μία από τις μεγαλύτερες αντασφαλιστικές εταιρείες παγκοσμίως.
Συνεργασία με τη Revolut
Ακολουθώντας το όραμα της καινοτομίας σε όλα τα επίπεδα, οι ιθύνοντες της Hellas Direct προχώρησαν σε μια νέα συνεργασία με τη Revolut, μία από τις πλέον αναπτυσσόμενες fintech επιχειρήσεις, που με τον τρόπο της διαταράσσει το κατεστημένο τραπεζικό σύστημα.
«Θα προσφέρουμε προαιρετικά στους πελάτες μας μια co-branded κάρτα με τα λογότυπα της Hellas Direct και της Revolut, ώστε να τη χρησιμοποιούν για τις καθημερινές συναλλαγές τους», μας είπε ο κ. Μάρκου. Στόχος της συνεργασίας με τη Revolut είναι να αυτοματοποιηθούν και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες πληρωμών και αποζημιώσεων σε πραγματικό χρόνο.