Του Γιάννη Γορανίτη
Το πλήρως αυτόνομο ηλιακό όχημα είναι μια ιδέα που αρκετοί είχαν στο πέρασμα των ετών, αλλά ελάχιστοι είχαν τη δυνατότητα (και τη διάθεση) να υλοποιήσουν. Η πρώτη ολοκληρωμένη πρόταση δεν έρχεται από κάποια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά από μια μικρή νεοφυή επιχείρηση.
Το γερμανικό startup Sono Motors παρουσίασε πριν μερικούς μήνες ένα καινοτόμο project που μαγνήτισε το ενδιαφέρον του κοινού και του Τύπου. Το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο με την κωδική ονομασία Sion απέσπασε μάλιστα περισσότερα από €500.000 μέσω της πλατφόρμας χρηματοδότησης Indiegogo.
Πλέον, μπαίνει στην τελική φάση υλοποίησης του πιο εξελιγμένου μοντέλου, με στόχο να είναι έτοιμο για να βγει στους δρόμους σε ορίζοντα διετίας. Γι' αυτό και οι δημιουργοί του ζητούν από τους ενδιαφερόμενους μικροεπενδυτές να συνδράμουν στο εγχείρημα με έναν ιδιαίτερα πρωτότυπο τρόπο.
Τι είναι το Sion
To υπό ανάπτυξη μοντέλο χαρακτηρίζεται από τους εμπνευστές του ως «το ηλεκτροκίνητο για τις μάζες». H βασική του διαφορά σε σχέση με τα υπόλοιπα ηλεκτροκίνητα είναι ότι εξοπλίζεται με συστοιχίες 330 φωτοβολταϊκών πάνελ που καλύπτουν την εξωτερική του επιφάνεια και του προσφέρουν αυτονομία έως 30 χλμ. (αρκεί βέβαια να υπάρχει ηλιοφάνεια). Η επαναφορτιζόμενη μπαταρία που ενσωματώνει πολλαπλασιάζει την αυτονομία επιτρέποντάς του να διανύσει συνολικά περί των 250 χιλιομέτρων πριν απαιτηθεί νέα φόρτιση.
Μια επιπλέον καινοτομία του είναι η λειτουργία biSono, η οποία του επιτρέπει να λειτουργεί ως συσσωρευτής ενέργειας για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών ή ακόμη και τροφοδότηση άλλων οχημάτων.
Για να ενισχύσουν περαιτέρω το φιλικό προς το περιβάλλον προφίλ του οχήματος, ενσωμάτωσαν στο ταμπλό του ένα ειδικό βρύο. Στόχος του –πλην της «πράσινης» αισθητικής– είναι να φιλτράρει μέχρι και το 20% των λεπτών σωματιδίων σκόνης από τον αέρα και να ρυθμίζει την υγρασία μέσα στην καμπίνα. Οι κατασκευαστές μάς διαβεβαιώνουν ότι δεν χρειάζεται φροντίδα ή πότισμα!
Περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site της Sono Motors.
Πόσο θα κοστίζει και πώς θα γίνετε επενδυτές
Η τιμή του εκτιμάται σε 16.000 ευρώ, χωρίς τη μπαταρία, η οποία θα κοστίζει €4.000. Είναι σαφές ότι η χαμηλή τιμή θα είναι το δέλεαρ για την προσέλκυση υποψήφιων αγοραστών, καθώς είναι αποδεδειγμένα δύσκολο να σταθεί μεταξύ των ανταγωνιστών μια νέα εταιρεία αυτοκινήτου. Εικάζουμε ότι η τιμή αυτή θα αφορά στις προπαραγγελίες, ενώ όταν κυκλοφορήσει το τρίτο τρίμηνο του 2019 θα είναι λογικά ακριβότερο.
Πάντως, οι ιδρυτές της εταιρείες δηλώνουν ιδιαίτερα αισιόδοξοι και πραγματοποιούν ένα πρωτότυπο roadshow επιδεικνύοντας ένα πρωτότυπο σε αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις. Συνεχίζουν μάλιστα να πρωτοτυπούν στην προσπάθεια ανεύρεσης επενδυτών, ανακοινώνοντας μια νέα «ανοιχτή» καμπάνια χρηματοδότησης.
Ουσιαστικά προσφέρουν σε όλους τους ενδιαφερόμενους τη δυνατότητα είτε να επενδύσουν στη Sono Motors, είτε να τη «δανείσουν». Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην επίσημη ενημέρωση, οι συμμετέχοντες μπορούν να επωφεληθούν από την ενδεχόμενη επιτυχία του εγχειρήματος με δίκαιο, διαφανή και βιώσιμο τρόπο. Οι υποψήφιοι επενδυτές μπορούν να διερευνήσουν τις επιλογές μέσω της πλατφόρμας Seedrs, ενώ όσοι θέλουν να χορηγήσουν δάνεια στη Sono Motors GmbH μπορούν να το πράξουν μέσω της πλατφόρμας WiWin.
Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Sono, Laurin Hahn: «Μπορούμε να εξασφαλίσουμε την ανεξαρτησία μας και να κατασκευάσουμε το αυτοκίνητο που πραγματικά θέλουν οι καταναλωτές. Η εκστρατεία μας μέσω crowdfunding το 2016 απέδειξε τι μπορεί να συμβεί όταν πολλοί άνθρωποι είναι ενθουσιασμένοι με μια ιδέα».
Ανυπομονούμε να δούμε αν ο ενθουσιασμός είναι αρκετός για να επιτύχει ένα τόσο πρωτοποριακό αυτοκίνητο.