Έρευνες έρχονται να ενισχύσουν τον λόγο που οι επιβάτες πρέπει να ενεργοποιούν τη λειτουργία πτήσης στις ηλεκτρονικές τους συσκευές, κατά τις κρίσιμες φάσεις της πτήσης (απογείωση - προσγείωση του αεροσκάφους).
Η Ομοσπονδιακή Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ και η Boeing διερεύνησαν τη χρήση κινητών τηλεφώνων σε αεροσκάφη και παρατήρησαν πως οι ηλεκτρονικές συσκευές δεν προκαλούν κανένα πρόβλημα κατά τη διάρκεια της εναέριας κυκλοφορίας, αλλά κατά την απογείωση και προσγείωση του αεροσκάφους.
Παλαιότερες έρευνες είχαν δείξει πως οι προσωπικές ηλεκτρονικές συσκευές εκπέμπουν σήμα στην ίδια συχνότητα με τα συστήματα του αεροπλάνου, προκαλώντας ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές, για αυτό τα κινητά έπρεπε να απενεργοποιούνται τελείως.
Με τα χρόνια έγινε διαχωρισμός των συχνοτήτων που χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνα και τα συστήματα των αεροσκαφών, ώστε να μην υπάρχουν εναέριες παρεμβολές. Παρόλα αυτά, εδαφικές παρεμβολές έρχονται να αλλάξουν τα δεδομένα. Τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας που συνδέονται με πύργους επικοινωνίας μπορούν να υπερφορτωθούν αν όλοι οι επιβάτες που περνούν πάνω από τους πύργους χρησιμοποιούν τα κινητά τους.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι ηλεκτρονικές συσκευές επιτρέπεται να παραμένουν ανοιχτές και σε λειτουργία πτήσης από το 2014.
Μεγάλη ανησυχία φαίνεται να υπάρχει σε πολλούς κλάδους αερομεταφορών για τα τρέχοντα ασύρματα δίκτυα 5G, τα οποία προκαλούν παρεμβολές στα συστήματα πλοήγησης. Επί του θέματος απαιτείται περισσότερη διερεύνηση.
Άλλες οδηγίες ασφαλείας στις πτήσεις
- Το κάθισμα να είναι σε όρθια θέση και το τραπεζάκι κλειστό, για να μπορεί να βγει γρηγορότερα ο επιβάτης από τη σειρά σε περίπτωση εκκένωσης του αεροπλάνου.
- Τα σκίαστρα των παραθύρων να είναι ανεβασμένα, για να βλέπει το πλήρωμα της καμπίνας τι γίνεται έξω από το αεροσκάφος σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα, όπως φωτιά.