Ο Mark Zuckerberg θέλει 1 δισ. χρήστες VR

Ο Mark Zuckerberg θέλει 1 δισ. χρήστες VR

Του Γιάννη Γορανίτη

1 δισεκατομμύριο VR headsets. Αυτός είναι ο στόχος του υπερφιλόδοξου ιδρυτή της Facebook, όπως αποκάλυψε ο ίδιος στην ομιλία του στο συνέδριο προγραμματιστών Oculus Connect. Το συνέδριο που ολοκληρώθηκε πριν λίγες ώρες στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια, οργάνωσε η θυγατρική του Facebook και πρωτοπόρος στην κατασκευή VR headsets, Oculus.

Το πρόβλημα βέβαια, ακόμη και μετά την εντυπωσιακή εξαγορά από τη Facebook και τη συνακόλουθη επένδυση εκατομμυρίων δολαρίων στο project «Εικονική Πραγματικότητα» ήταν ότι το hardware παρέμενε ακριβό. Τόσο τα headsets που κατασκευάζει η εταιρεία, όσο και οι υπολογιστές που τα «οδηγούν» βασίζονται στην πιο σύγχρονη τεχνολογία, με αποτέλεσμα να απαιτούν από τον καταναλωτή να βάλει πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Oculus Go

Αυτό όμως έρχεται να αλλάξει με το λανσάρισμα του Oculus Go. Σε αντίθεση με to Rift, το κορυφαίο μοντέλο της εταιρείας, το Go δεν προαπαιτεί τη σύνδεση με έναν πανίσχυρο υπολογιστή προκειμένου να λειτουργήσει. Το προφανές πλεονέκτημα, εκτός βέβαια του μειωμένου κόστους, είναι ότι μπορεί να συνδεθεί ασύρματα σε smartphones ή άλλες συμβατές συσκευές σε αντίθεση με τις περισσότερες υλοποιήσεις.

Ο Hugo Barra, επικεφαλής του Oculus δήλωσε ότι η έλλειψη καλωδίων θα καταστήσει το Oculus Go το πιο προσβάσιμο headset που κατασκευάστηκε ποτέ. Το headset διαθέτει και ενσωματωμένο ηχείο, καταργώντας την υποχρεωτική χρήση ακουστικών, κάτι που ενοχλούσε αρκετούς χρήστες. Εξάλλου, είναι κατασκευασμένο από ύφασμα, ώστε να παραμένει άνετο ακόμη και μετά από πολύωρη χρήση.

Η μεγάλη είδηση όμως είναι η τιμή του Oculus Go VR: όταν κυκλοφορήσει στις αρχές του επόμενου έτους θα στοιχίζει 199 δολάρια. Οι προγραμματιστές θα δοκιμάσουν τη συσκευή μέσα στον Νοέμβριο και σίγουρα θα μάθουμε αν δικαιολογείται η αισιοδοξία του Zuckerberg.

Παράλληλα, ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε ένα ακόμη βήμα στην πορεία προς τον στόχο του 1 δισ. χρηστών VR: τη μείωση της τιμής της ναυαρχίδας της Oculus, με αποτέλεσμα το Rift να στοιχίζει στο εξής 399 δολάρια (από $499). Παράλληλα, εξαγγέλθηκε το 'Project Santa Cruz', η απόπειρα της εταιρείας να επιτύχει τη σύγκλιση των δύο μοντέλων: οι κορυφαίες δυνατότητες του Rift, χωρίς όμως τα ενοχλητικά καλώδια.

Στο συνέδριο μάλιστα έγινε μια σύντομη επίδειξη του τρόπου λειτουργίας των νέων χειριστηρίων και των καμερών που θα ενσωματώνει το Project Santa Cruz.

Τι κάνει ο ανταγωνισμός

«Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ταξιδέψουν ποτέ στο διάστημα αλλά μπορούν να το επισκεφθούν με τη βοήθεια του VR», δήλωσε ο Zuckerberg, ενώ αναφέρθηκε και στις δυνατότητες που ανοίγει στην ψυχαγωγία, την επικοινωνία, στον κλάδο της ιατρικής, και σε πολλούς ακόμη.

Τον ενθουσιασμό του μοιάζουν να μοιράζονται και αρκετοί ακόμη κατασκευαστές που έχουν ήδη λανσάρει ή ετοιμάζονται να παρουσιάσουν τις δικές τους προτάσεις. Μεταξύ αυτών οι Google, Microsoft, Sony, HTC, Lenovo, HP, Dell και πολλοί ακόμη. Σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ του Bloomberg μόνο στην Κίνα δραστηριοποιούνται πάνω από 200 startups, αρκετά εκ των οποίων κατασκευάζουν τα δικά τους headsets.



Το ενδιαφέρον τόσων πολλών και τόσων μεγάλων κατασκευαστών αποδεικνύει τη δυναμική της συγκεκριμένης αγοράς. Κι αν το 2016 ήταν η πιλοτική χρονιά με 100 εκατ. πωλήσεις και το 2017 το έτος που το VR ξεκινά να ωριμάζει προϊοντικά, το 2018 θα γίνει η χρονιά που θα γνωρίσει τη μαζική εμπορική αποδοχή. Ενδεχομένως να μη φτάσουμε τόσο γρήγορα τον στόχο του Zuckerberg, αλλά το βέβαιο είναι ότι έχουμε να δούμε πολλά και εντυπωσιακά, σε έναν κλάδο που το 2021 θα έχει ετήσια έσοδα πάνω από $100 δισ.